Výhody automatické e-mailové kampaně
Vysoce kvalitní e-mailový marketing dokáže vaši módní značku odlišit od jiných společností, ze kterých si lidé mohou vybrat. Poradíme, jak má fashion e-mailing vypadat.

Jak krásné by to bylo, kdyby módní značky s nejlepšími styly oblečení za nízké ceny byly ty nejúspěšnější značky na trhu. Jenže tomu tak bohužel není. Na kvalitě produktů zákazníkům záleží asi ze všeho nejvíc. Samozřejmě, že vy svým zákazníkům prodáváte výhradně kvalitní produkty. Ale je irelevantní, pokud si vaši značku zákazníci nepamatují, nebo o ní vůbec nevědí.

Kvalitní marketing dokáže vaši značku odlišit od mnoha dalších módních značek, ze kterých si mohou zákazníci vybírat. Módní e-mailový marketing vám pomůže zůstat pro vaše zákazníky relevantní, zlepšuje povědomí o vaší značce a v neposlední řadě zvyšuje šance, že se zákazníci nakonec rozhodnou pro nákup u vás.

V této praktické příručce vám nabízíme deset různých marketingových kampaní, které rozhodně stojí za to implementovat do vaší marketingové strategie. Také vám přinášíme hned několik příkladů, které si okamžitě zamilujete.

Výhody automatické e-mailové kampaně pro módní e-mailový marketing

E-mailová automatická kampaň nebo série automatických e-mailů vám umožní automaticky poskytovat důležité informace vašim zákazníkům, kteří už na vašem webu byli. Tento typ marketingové kampaně set-it-and-forget-it může mít obrovský vliv na vaši módní značku.

Jakmile nastavíte automatickou kampaň, e-mailová technologie se postará o pravidelné zasílání informací vašim zákazníkům, opatrně je přesouvá vaším prodejním systémem, a zvyšuje tak povědomí o vaší značce.

Automatizace e-mailů mají pro vaši módní značku hned několik výhod:

  • Zvyšují povědomí o vaší značce a jako pravidelná marketingová kampaň udrží zájem vašich zákazníků.
  • Znovu jednoduše oslovíte ty zákazníky, kteří už možná zapomněli na vaši značku a přešli ke konkurenci. Tímto jednoduchým trikem se jim opět připomenete.
  • Zlepšíte si loajalitu vašich zákazníků, protože jim neustále připomínáte, proč mají nakupovat u vás, a nabízíte jim výhodné nabídky oproti konkurenci.
  • Propagujete obsah, který poskytuje vysokou hodnotu. Tímto způsobem vás zákazníci budou považovat za odborníka v oboru.

10 typů e-mailových kampaní

E-mailové marketingové kampaně zaměřené na módu nejsou a nemohou být univerzální. Vytvářejte e-mailový marketing, který postupně zahrnuje četné, vzájemně propojené kampaně spolupracující na přesunu vašich zákazníků přes váš prodejní trychtýř.

Začleňte těchto deset tipů e-mailových kampaní do vaší marketingové strategie společně s příklady módního e-mailového marketingu, které si jednoduše upravíte dle vašich potřeb.

1. Uvítací e-maily 

Uvítací e-mail je určen pro nové zákazníky, kteří u vás právě nakoupili, nebo se poprvé registrovali k odběru vašich novinek. Studie ukazují, že zákazníci, kteří obdrží uvítací e-mail, mají o 33 % vyšší pravděpodobnost, že budou se značkou spolupracovat, než ti zákazníci, kteří při prvním nákupu nebo registraci nic neobdrží.

Série vašich uvítacích e-mailů může být krátká, ale určitě by měla obsahovat více než jeden e-mail. Značky, které pošlou sérii více uvítacích e-mailů, získají o 13 % vyšší zapojení nových zákazníků než ti, kteří pošlou pouze jednu zprávu.

První uvítací e-mail by měl být vaší uvítací kampaní odeslán okamžitě poté, co se někdo přihlásí k odběru novinek nebo provede nákup. Tento e-mail strukturujte jednoduše a nepřehánějte to s množstvím obsahu.

Stačí pouze krátká zpráva, která by měla obsahovat:

  • Poděkování zákazníkovi za přihlášení k odběru obsahu vašeho e-mailu nebo  za první nákup.
  • Stručné informace o vaší módní značce a informace o typu oblečení, které prodáváte.
  • Informace o tom, jaký budoucí obsah můžete od své značky očekávat.

Nápady pro další uvítací e-maily mohou zahrnovat například:

  • Pozvánku pro zákazníky, aby sledovali vaše účty na sociálních sítích.
  • Slevové kupóny, slevové kódy na další nákup.
  • Důležité informace o věrnostních programech nebo programech doporučení, které nabízíte.
  • Důležité informace specifické pro značku, jako je rozhovor s módním návrhářem ve vaší společnosti

2. E-maily o opuštěném košíku

Asi 2/3 všech on-line nákupních košíků jsou opuštěny ještě před nákupem. Odeslání e-mailu, který zákazníkovi připomene položky vložené do jeho košíku, může poskytnout skvělé pošťouchnutí pro dokončení nákupu.

Vaše kampaň zaměřená na opuštěný košík může být zaslána pouze jedním e-mailem, který zákazníkovi připomene všechny položky, na které zapomněl a vezme je zpět do nákupního košíku. To je ideální způsob oslovení těch zákazníků, kteří například měli potíže s internetem, který jim bránil v platbě, nebo mohli být vyrušeni uprostřed svého nákupu.

Do tohoto e-mailingu nezapomeňte vložit nějaký pěkný obrázek a přátelskou zprávu, která zákazníka doslova přinutí rozkliknout vstup do opuštěného košíku.

3. E-maily po nákupu

O své zákazníky byste měli hezky pečovat. Zasláním řady e-mailů docílíte toho, že se u vás budou vaši zákazníci cítit dobře.

První e-mail ze série e-mailů po nákupu by měl poděkovat zákazníkovi za nákup u vás. Obsah nemusí být nikterak dlouhý. Stačí jeden řádek textu s poděkováním zákazníkovi za nákup, uzpůsobený tak, aby se zákazník cítil jako velmi uznávaný.

Ryan Popoff z Popov Leather dokonce posílá osobní děkovnou zprávu pro každého zákazníka. To je určitě nad rámec toho, co dělá většina značek, ale vysílá jasnou zprávu o uznání, které mají zákazníci obzvláště rádi.

Další e-maily ze série po nákupu mohou zahrnovat:

  • Aktualizace při odeslání položky zákazníka, včetně informací o sledování.
  • Check-in, když jejich položka dorazí, aby se ujistili, že je v dobrém stavu – tak získáte důležité kontaktní informace, které můžete použít v případě problému s objednávkou.
  • E-mail několik dní poté, co zboží dorazí, abyste zjistili, jak se jim líbí, a požádejte o recenzi na vašem webu.  

e-mailing

4. E-maily řízené obsahem

Studie on-line marketingu poukazují na to, že celých 50 % zákazníků není připraveno k provedení nákupu bezprostředně po tom, co se seznámili s vaší značkou. Marketingové pravidlo sedmi, klasická statistika pro mnoho značek, znamená, že trvá přibližně 7 interakcí s vaší značkou, než se zákazník cítí natolik sebevědomě, aby u vás provedl první nákup.

Vzhledem k větší konkurenci možná zjistíte, že je potřeba ještě více interakcí s vašimi budoucími zákazníky, než si skutečně vybudují důvěru k vaší značce. E-mailové kampaně zaměřené na důležitý obsah vám pomůžou získat vyšší důvěru vašich zákazníků tím, že jim ukážete, čím je vaše značka zajímavá než jen klasická propagace vašich produktů.

V případě vaší módní značky to může zahrnovat obsah z vašeho blogu. Nezapomeňte zákazníkům posílat také důležité stylingové průvodce, módní trendy a informace o všech dobrých činech, kterých se vaše společnost zúčastní. Například udržitelnost nebo místní získávání materiálů.

Ta práce navíc rozhodně stojí za to. Pravidelná komunikace s vašimi potenciálními zákazníky znamená v průměru o 47 % vyšší pravděpodobnost nákupu než u těch kupujících, kteří nakupují pouze při první interakci. Když tyto potenciální zákazníky přesvědčíte, aby u vás nakoupili, návratnost vašeho času a práce se vám mnohonásobně vyplatí.

5. Propagační e-maily

Je samozřejmé, že by určitá část vašeho e-mailového marketingu měla propagovat vaše produkty. Klíčem k propagačním e-mailovým kampaním je neposílat je tak často, aby je vaši zákazníci nezačali označovat jako spam. Propagační e-maily musí být zajímavé, s relevantním zbožím, které budou daného zákazníka zajímat.

To může zahrnovat:

  • Slevové kupóny na určité produkty.
  • Nabídku na položky zdarma k určitým nákupům.
  • Nabídku na dopravu zdarma u objednávek nad určitou částku.

Přidejte také pobídku k propagačním nabídkám. Tím zvýšíte pravděpodobnost, že zákazníci váš e-mail rozkliknou a zůstanou přihlášeni k odběru vašich e-mailů.

6. Personalizovaná doporučení produktů

Personalizované doporučení produktů vám umožní propagovat vašimi e-maily přesně ty produkty, o které mají vybraní zákazníci skutečný zájem. Těmito e-maily budete cílit na své zákazníky velmi intimním způsobem, a tím budou mít vaše e-maily mnohem vyšší účinnost než běžné propagační kampaně.

Existuje několik způsobů, jak vytvořit perfektní e-mail šitý na míru potřebám vašich zákazníků. Jedním ze způsobů je „upsell“ zákazníkům na základě něčeho, co si u vás nedávno zakoupili. Pokud si například zákazník koupil košili, můžete propagovat kravatu, opasek, manžetové knoflíčky nebo třeba peněženku, která by ke košili skvěle ladila jako „dokonalý doplněk“.

Další možností je propagovat předměty se stejným segmentem zboží, které u vás zákazník nedávnou koupil. Například zákazníkovi, který si koupil jarní šaty, zašlete mail s dalšími nabídkami jarních šatů. Tím v něm probudíte zájem o další nákup podobného zboží.

Na personalizovaných doporučených produktech je skvělé, že tyto e-mailové kampaně můžete automatizovat na základě interakcí zákazníka ve vašem obchodě. Když zákazník otevře svou doručenou poštu, budou tyto e-maily vypadat jako jedinečné a přizpůsobené přímo prostředí vašeho obchodu.

7. Speciální akce

Speciální akce jsou účinné krátkodobé kampaně, které můžete spustit v určitém období v roce.

Můžete například nastavit víkendovou kampaň na Black Friday. Tyto e-maily doporučujeme zasílat například týden dopředu s tím, že se zákazník seznámí s nadcházejícím výprodejem a během víkendu budete posílat upomínky.

Stejný propagační systém nastavte, kdykoli ve svém obchodě provozujete nějaké akce založené na prodeji. To může zahrnovat například školní módní kampaně, novoroční kampaně, About You kampaně, halloweenské kostýmy, valentýnské styly apod.

Kampaně na speciální akce se mohou zobrazovat všem ve vašem e-mailovém seznamu, nikoli segmentu, protože se stávají jen příležitostně.

8. Nové produktové kampaně

E-mailový marketing by nebyl úplný, pokud byste neinzerovali nové produkty. Nejlepší kampaně na nové produkty neukazují pouze obrázek nového produktu. Obsahem takového mailu by měla být také zmínka o tom, proč by si zákazník měl nový produkt koupit a aby si představil, jak se v něm bude cítit báječně. Můžete psát také o svých boho-chic inspiracích, zvýraznit módní barvy nebo zdůraznit udržitelnost, které váš tým vynaložil, když vymýšlel novou řadu. Nezapomeňte zmínit, proč váš produkt stojí za investici vašich zákazníků.

9. Charitativní kampaně

Většina zákazníků chce, aby značka odrážela jeho hodnoty a vracela to komunitě. To platí zejména o mileniálech, kde 71 % je ochotno utratit více za produkt, pokud vědí, že část zisku jde na charitu. 

Kampaně propagující charitu, kterou vaše značka podporuje, poukazují na to, že vám záleží na ostatních. Tato důležitá informace podpoří u zákazníků dobrou vůli, zvýší věrnost značce a navýší prodej.

Charitativní kampaně můžete provozovat hned několika způsoby. Například můžete mít sérii e-mailů o charitě, kterou pravidelně podporujete.

To může zahrnovat e-maily, kde:

  • Informujete o samotné charitě.
  • Vysvětlíte, proč jste se rozhodli pro podporu této konkrétní charitativní organizace.  
  • Popíšete, jak vaše značka pomáhá této charitě, spolu s informacemi o tom, jak mohou vaši zákazníci charitu dále podporovat,

Značky, které podporují charity během sezónních akcí, mohou vytvořit sérii e-mailů k jejich propagaci, zahrnující:

  • E-mail několik týdnů před datem akce informující zákazníky o nadcházející charitativní akci.
  • E-mail v den konání akce informující zákazníky, jak se zúčastnit, a seznámení s tím, na co budou prostředky použity.
  • Několik zpráv v průběhu akce, které nadále povzbuzují zákazníky k účasti a podpoře charity.

10. Oživení zákaznických kampaní

Studie online marketingu ukazují, že získání nového zákazníka stojí přibližně pětkrát více než zapojení již existujícího zákazníka. Z tohoto důvodu doporučujeme použít strategii pro oslovení již neaktivních zákazníků. Připomeňte se těm, kteří přestali otevírat vaše maily, nebo nějakou dobu neuskutečnili nákup.

Pomoci může například řada cílených e-mailů, které oslovují k tomu, aby se zákazníci znovu zapojili k vaší značce. Tyto e-maily, často známé jako oživující kampaně, obnovující nebo vítězné kampaně, mohou zákazníkům zabránit v nakupování u vašich konkurentů tak, že jim připomenou, proč se tenkrát rozhodli přihlásit právě u vaší značky.

Podobně jako uvítací kampaň by i vaše kampaň s oboustranným ziskem měla obsahovat dva až tři e-maily. Jen pár e-mailů stačí k tomu, abyste se zákazníkům připomněli a abyste v nich probudili touhu po nákupu u vás.

Jakmile kampaň skončí a zákazník neprovedl akci, od otevření e-mailu po proklikání vašich reklam, přesuňte jej do neaktivních uživatelů. To pomůže k lepší míře otevření vašeho e-mailu, a udržíte si tak kampaně cílené a relevantní i v budoucnu.

Tipy pro vytvoření skvělé automatické kampaně

Když pochopíte tyto osvědčené tipy pro automatické kampaně, máte za sebou první krok k vytvoření módní e-mailové marketingové strategie, která bude inspirovat vaše zákazníky k nákupu. Dalším úkolem bude nechat tyto automatické kampaně vyniknout, aby se vaši zákazníci na jejich přijetí těšili. Tady pro vás máme tři tipy pro vytvoření skvělých e-mailových marketingových kampaní.

1. Používejte vysoce kvalitní obrázky

Módní značky jsou o stylu. Proto i vaše módní e-mailové marketingové kampaně musí být stylové a šmrncovní. Nepodceňujte vzhled svých e-mailů. Používejte vysoce kvalitní obrázky, které působí seriózně a předvedou vše, co se na vaší značce oblečení skutečně líbí. Používejte profesionální fotografie lidí, kteří nosí vaše oblečení, aby zákazníci viděli, jak se nosí tyto oděvy v každodenním životě.

2. Segmentujte své e-maily

Myslete na to, že ne každý zákazník potřebuje dostat e-mail, který odešlete. Proto si zákazníky roztřiďte. Na segmentované e-mailové seznamy můžete posílat newslettery zákazníkům, kteří je nejvíce chtějí. Například e-mail představující novou módní řadu pro návrat do školy pošlete pouze těm zákazníkům, kteří uvedli, že mají děti.

Takto segmentované e-maily zvyšují šance, že si vaše poslané newslettery otevřou ti správní zákazníci. Zlepší se vám míra prokliku a nakonec přimějete k nákupu cílenou skupinu, u které je nákup mnohem vyšší.

3. Motivujte k odběru vašich e-mailů

Vaše e-mailové kampaně jsou stejně silné jako vaše e-mailové seznamy. Pokud chcete zlepšit užitečnost svých kampaní, pokračujte ve vytváření seznamu newsletterů a přidávejte do něj relevantní zákazníky.

Dosáhnete toho například tím, že dáte lidem důvod přihlásit se. Můžete nabídnout výhodný slevový kupon. Nebo můžete nabídnout stylingového průvodce ve formě e-booku.

Vytvořte hvězdný e-mailový marketing pro svou značku

Vytvořit stylový fashion e-mailový marketing je forma umění. Neváhejte na tvorbu správné grafiky najmout odborníka. Tím výrazně zlepšíte prodej a zvýšíte povědomí o své značce mezi vašimi zákazníky, čímž se zvýší jejich šance, že si při příštím nákupu vyberou vaši značku oproti konkurenci.

Ještě dnes začněte s výběrem pobídky, která přiměje nové zákazníky přihlásit se k odběru vašich novinek. Jakmile bude nová pobídka zveřejněná na vstupní stránce vašeho e-shopu, můžete do svého prodeje přidat jednu e-mailovou kampaň. Týden po týdnu rozšiřujte nabídku kampaní, dokud nebudete mít výběr kvalitních e-mailových kampaní, které podpoří zapojení vašich zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp