umělá intelegence
Umělá inteligence bude generovat reklamy remixováním kreativního obsahu (obrázky, videa, text) tak, aby cílila na konkrétní publikum a splnila cíle kampaně.

Společnost Google se chystá v příštích měsících integrovat generativní umělou inteligenci do svého reklamního byznysu a připojit se tak k dalším velkým technologickým společnostem, které tuto technologii zavádějí.

Na základě interní prezentace pro inzerenty, kterou získal deník Financial Times, plánuje společnost využívat umělou inteligenci ke generování unikátních PPC reklam na základě materiálů poskytnutých lidskými obchodníky.

Nová technologie bude integrována do programu Performance Max, který Google nabízí od roku 2020 a který využívá algoritmus k určení umístění reklamy, přidělení rozpočtu a jednoduché tvorbě reklamních textů.

Reklamy poháněné umělou inteligencí v roce 2023

Zatímco společnost Google již ve svých reklamách využívá AI k vytváření jednoduchých výzev, které uživatele vybízejí k nákupu, zavedení generativní AI umožní vytvářet sofistikovanější kampaně podobné těm, které vytvářejí marketingové agentury.

Jak to funguje

Inzerenti mohou zadat kreativní obsah, jako jsou obrázky, videa a texty související s kampaní, a AI tyto materiály "zremixuje" tak, aby vytvořila reklamy, které se zaměří na konkrétní publikum a splní cíle, jako jsou například prodejní cíle, uvádí se v prezentaci.

Existují však obavy, že by tento nástroj mohl šířit dezinformace, protože text generovaný umělou inteligencí může s jistotou tvrdit nepravdu. Jedna osoba obeznámená s prezentací uvedla, že AI je optimalizována pro konverzi nových zákazníků a nemá pochopení pro pravdu.

Společnost Google sdělila deníku Financial Times, že při zavádění nových funkcí generativní umělé inteligence hodlá zavést přísná ochranná opatření, která by takovým chybám nebo "halucinacím" zabránila.

Proč nás to zajímá

Integrace generativní umělé inteligence do reklamního byznysu společnosti Google nabízí potenciál pro zvýšení kreativity a propracovanosti reklamních kampaní. Využitím obsahu generovaného umělou inteligencí mohou inzerenti těžit z přizpůsobených reklam, které se zaměřují na konkrétní publikum a pomáhají plnit cíle, například prodejní cíle. Ve výsledku může tato technologie vést ke zvýšení míry konverze a efektivnějším marketingovým strategiím, což podnikům poskytne konkurenční výhodu ve vyvíjejícím se prostředí digitální reklamy.

Společnost Google již potvrdila, že testuje integraci umělé inteligence do rozhraní Google Ads. Tato funkce by pomohla značkám a marketérům vytvářet responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) pomocí navrhovaných nadpisů a popisů. V tuto chvíli si nejsme jisti, zda spolu obě funkce souvisejí.

Tyto novinky ukazují, že Google je nadále lídrem v oblasti umělé inteligence a snaží se neustále zdokonalovat své produkty a služby, aby lépe vyhovovaly potřebám uživatelů a zůstávaly na špičce inovací. Je zajímavé sledovat, jak tyto plány budou realizovány a jak budou tyto nové funkce AI ovlivňovat naše každodenní digitální zkušenosti.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp