Video reklama
Cílem nové funkce je umožnit inzerentům dynamicky měnit reklamy zaměřené na různá publika a demografické skupiny. Jak na to?

Společnost Google oznámila nový způsob vytváření PPC reklam. Funkce Ads Creative Studio byla po loňské beta verzi oficiálně spuštěna a nyní je k dispozici celosvětově.

Google Ad Creative Studio  umožňuje přizpůsobení PPC reklam

 V Google Ad Creative Studio mohou inzerenti nebo tvůrci vytvořit více verzí jedné zobrazovací nebo video reklamy. Reklamy lze přizpůsobit pro různá publika, místa, jazyky nebo kontexty.

Jak to funguje?

Pro provedení změn tvůrci vyberou změny, které chtějí provést, a poskytnou různé verze daného prvku na základě nastavených pravidel. Funkce je nyní k dispozici pro video reklamy a brzy bude spuštěna i pro zobrazovací reklamy Display Ads.

Jak zvládnout Google Ad Creative Studio bez problémů

Google nyní umožňuje inzerentům exportovat obrázky z knihovny prostředků Google Ad Creative Studio do knihovny prostředků Google Ads jakéhokoli propojeného účtu. To znamená, že při sestavování kreativ pro kampaně Display nebo Performance Max budete moci snadno najít obrázky, které chcete použít.

Další nově uvolněnou funkcí je možnost propojit účet Google Ad Creative Studio s nástrojem Campaign Manager 360. Dříve byl systém Google Ad Creative Studio k dispozici těm inzerentům, kteří byli v beta verzi, ale ode dneška je k dispozici všem, kteří mohou nahrávat, spravovat a exportovat kreativy HTML5. Google uvádí, že "brzy" bude k dispozici také export videa.

První testování a výsledky

Funkce byla k dispozici společnosti PepsiCo, která ji chtěla využít k oslovení publika v různých kontextech, jako jsou domácí večírky, grilování a sportovní události. Kreativní tým společnosti PepsiCo použil Google Ad Creative Studio k přizpůsobení svých reklam na příslušné publikum a zjistil, že výsledky jsou "plynulejší a efektivnější a díky jedinému nástroji mohl tým standardizovat procesy napříč funkcemi". Společnosti PepsiCo a Google však nesdělily čísla ani konkrétní statistiky týkající se výkonnosti.

Společnost General Motors South America chtěla zvýšit povědomí o značce modelu Cruze 5. Značka se rozhodla přizpůsobit nad rámec základních požadavků a potřebovala vytvořit 14 jedinečných reklam, aniž by obětovala čas, rozpočet nebo zdroje. Pomocí Ads Creative Studio značka snížila náklady o 30 % a kampaň zaznamenala 56% nárůst vyhledávání "Chevrolet Cruze" na Googlu a snížení nákladů na zobrazení o 32 % ve srovnání s referenčními hodnotami v oboru.

Proč by vás Google Ad Creative Studio mělo zajímat?

Google Ad Creative Studio bude pro inzerenty zajímavou funkcí k testování. Pokud provozujete PPC kampaně zaměřené na více cílových skupin, Google Ad Creative Studio se zdá být užitečným nástrojem pro rychlou správu a dynamické změny videoreklamy, když se snažíte oslovit více demografických skupin, aniž byste museli vytvářet další kampaně nebo typy reklam. Sami jsme sice Google Ad Creative Studio nevyzkoušeli, ale bude nás zajímat, jak to funguje ve srovnání s pouhým vytvářením nových reklamních sad.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp