Google Ads: Využijte nové funkce na maximum

PPC reklama
Google Ads neustále vyvíjí nové funkce, které pomáhají inzerentům dosahovat jejich obchodních cílů. V tomto článku se podíváme na 5 nejnovějších funkcí, které vám mohou pomoci zlepšit výkon vašich kampaní.

Většina obchodu se v dnešní době děje online. Pomohla tomu i nedávná pandemie, kterou zažil celý svět. Proto byste i Vy pro Vás byznys měli využívat nejnovější technologie a prodávat své produkty a služby skrze internetovou reklamu Google Ads. Pojďme se podívat na to, jaké nové funkce Google Ads přináší a jak je můžete využít naplno pro své podnikání.

Co je Google Ads a co podnikatelům přináší?

Google Ads, dříve AdWords, je reklamním systémem společnosti Google, který umožňuje podnikatelům inzerovat své výrobky ve vyhledávači Google, ale také na YouTube nebo v bannerové reklamě na webech. 

V současné době pro uživatelské reklamy Google používá i umělou inteligenci, díky které vytváří relevantní personalizované reklamy pro konkrétní uživatele webu.

Sledujte lépe konverze pomocí místních kampaní Google Ads

I když se dnešní doba překlápí ze značné částí do digitální podoby, nesmíte zapomínat na to, že ne všechny konverze se provádí pouze online. Společnost Google udává, že přibližně 30 procent všech mobilních dotazů uskutečněných online odpovídá místnímu vyhledávání a 75 procent z těchto osob skutečně navštíví kamennou pobočku během následujícího dne.

Google Ads proto nabízí novou službu, Google Ads pro místní kampaně, díky které můžete měřit offline konverze pomocí Wi-Fi nebo GPS. Google na základě polohy uživatelů v reálném čase umí nabízet personalizované lokální reklamy, aby efektivně přilákal zákazníky do Vaší kamenné pobočky. 

Využít této funkce můžete nejlépe integrovaním offline komponentů do nastavení omnikanálového sledování. Díky tomu budete moci měřit skutečné konverze a vytvářet tak optimalizované marketingové kampaně, které splní veškeré Vaše cíle a odůvodní vynakládané výdaje.

Chytré Nákupy Google jako cesta k efektivnímu získávání nových zákazníků

Každý podnik se pravděpodobně snaží o loajalitu svých zákazníků, což ale bohužel v rámci marketingových kampaní ve vyhledávání není nákladově nejefektivnějším způsobem. Celkovou celoživotní hodnotu každého zákazníka však můžete nově vypočítat pomocí Nákupů Google. Díky této funkci můžete snadněji optimalizovat způsob, jakým získáváte nové zákazníky.

Jednou z možností je nastavit přírůstkovou cenu, kterou jste ochotni zaplatit za každého nového zákazníka, který provede konverzi. Toho docílíte pomocí funkce Akvizice nového zákazníka při nastavování chytré kampaně

Nejlepším způsobem, jak tuto funkci využít je použití různých značek, které nastavíte pro vracející se i nové zákazníky prostřednictvím Správce značek. Nezapomeňte na propojení účtů Google Ads a Google Analytics.

Zapište se zdarma do Nákupů Google

Nákupy Google jsou skvělou cestou pro propagaci Vašich produktů. Věděli jste, že je možné zapsat se do nich zdarma? Existují totiž také v bezplatném provozu. Ptáte se, jak na to? Nejjednodušším řešením je optimalizovat veškeré sví reklamy v Google Nákupech a posoudit, které promované produkty mají nejvyšší míru prokliku a míru konverze. Tyto informace můžete poměrně jednoduše porovnat například pomocí Google Analyzeru. Zbytek práce provede pomocí svého účtu v Google Merchant Center. V nabídce „North“ stačí změnit stav „Surfaces across Google“ na aktivní.

Obsahové reklamy: plaťte pouze za konverze

V současné době obsahová reklama funguje již trochu jinak než dříve. Tím, že Google sbírá data o svých uživatelech, ví, co mají kteří uživatelé rádi a co vyhledávají. Díky tomu může Vaše obsahové reklamy personalizovat a nabídnout přesně těm uživatelům, u kterých je největší pravděpodobnost, že provedou s Vaší reklamou interakci a bude Vám tak připsána konverze. 

Aby Vám funkce správně sloužila, je zapotřebí aktivovat „Custom Intent on your competitors“ a „Similar Converters“. 

Vizuálně atraktivní obsahové reklamy mají zelenou

Podle posledních výzkumů věnuje až 85 % uživatelů spíše pozornost vizuálním informacím než textovým. Zároveň 50 % nakupujících v různých kategoriích dává přednost vizuální informaci před textovou. Z toho vyplývá, že vizuální reklamy jsou něco, čemu byste měli věnovat zvýšenou pozornost.

Google proto pro své inzerenty vymyslel novou funkci, která umožňuje používat nové formáty reklam jedinečně navržené pro mobilní zobrazování prostřednictvím vyhledávací sítě. Zároveň umožnil umisťovat reklamy na místa jako je Gmail či YouTube, díky čemuž můžete jednodušeji získat nové zákazníky.

Nebojte se proto být kreativní. Pokud si nevíte rady, nebojte se požádat naše odborníky, kteří Vám nejen s návrhem atraktivních reklam rádi poradí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp