Zakázaný obsah
Aktualizace zásad společnosti Google: Rozhodnutí o dalším omezení reklam na produkty s možným rizikem ublížení na zdraví nebo smrti.

V dubnu 2023 vydala společnost Google oznámení, ve kterém uvádí: „V červenci 2023 budou aktualizovány zásady týkající se reklam Google na nebezpečné produkty a služby tak, aby zahrnovaly reklamy na produkty, u nichž hrozí bezprostřední, prokázané a nevyřešené riziko způsobení smrti nebo riziko těžké újmy na zdraví a na něž upozornili spotřebitelé nebo které byly staženy z trhu. Zásady v aktualizovaném znění vstoupí v platnost 3. července.“

Google nepovoluje propagaci určitých výrobků nebo služeb, které by mohly vést ke vzniku škod či zranění. V současné době mezi ně patří zejména:

  • Výbušniny, například hřebíkové bomby, chemické bomby, výbušná pyrotechnika, petardy, granáty atd. Zákaz se vztahuje i na reklamy propagující návod k montáži či pořizování výbušnin.
  • Střelné zbraně a jejich součásti. To zahrnuje i zbraně pro sportovní a rekreační střelbu a reklamy propagující návod k sestavování nebo vylepšování funkčních střelných zbraní.
  • Jiné typy zbraní, například vystřelovací nože, taktické nože, vojenské nože, vrhací sekery atd.). To zahrnuje i reklamy na jakékoli jiné produkty určené k tomu, aby ve sportu, v sebeobraně nebo v boji zranily protivníka, a rovněž návody k montáži.
  • Omamné látky a produkty určené k užívání rekreačních drog.
  • Tabák a výrobky z tabáku, například cigarety, doutníky, žvýkací tabák, tabák do vodní dýmky atd. To zahrnuje i produkty, které jsou součástí tabákových výrobků (cigaretové papírky, dýmky, filtry atd.) a služby, které k užívání tabáku slouží nebo jej propagují (doutníkové bary, podniky zaměřené na kouření vodních dýmek atd.).

Konkrétní informace o nových omezeních zatím nejsou

Google neuvádí žádné konkrétní příklady toho, co bude podle jeho nových zásad omezeno. Důvodem je s velkou pravděpodobností, že společnost nechce zbytečně upozorňovat na potenciálně smrtící výrobky. Aktualizace se navíc bude týkat pouze reklam vytvořených po změně zásad.

Postihy, které hrozí v případě porušení zásad

Inzerenti musí zkontrolovat své PPC reklamy a odstranit všechny, které tyto zásady porušují, do 3. července 2023, aby se vyhnuli sankcím. Postihy mohou zahrnovat:

  • zamítnutí reklamy,
  • pozastavení účtu,
  • deaktivace remarketingových seznamů.

Zamítnutí reklamy

Zamítnuté reklamy se nebudou zobrazovat, dokud inzerent porušení nevyřeší a Google reklamu znovu nezkontroluje. Ve službě Google Ads to bude uvedeno ve sloupci Stav.

Pozastavení účtu

Okamžité postavení účtu bez upozornění hrozí v případě závažného porušení zásad. Jde o případy, kdy jde o porušení zákona nebo možného poškození uživatelů, případně ekosystému digitální inzerce Googlu.

V případě ostatních porušení obdrží inzerent upozornění informující o povaze porušení a možných opatřeních, která lze přijmout. Upozornění bude zasláno přinejmenším 7 dní před pozastavením účtu.

V případě opakovaného porušení zásad budou vůči účtu Google Ads uplatněny sankce, které se postupně zpřísňují. Chcete-li se vyhnout sankcím, neváhejte a začněte s kontrolou svých reklam. Důležité je, abyste všechny, které porušují zásady, odstranili před 3. červencem 2023.

Deaktivace remarketingových seznamů

Remarketingové seznamy, které nedodržují příslušné zásady, mohou být deaktivovány, takže je nadále nebude možné používat v reklamních kampaních, ani do nich přidávat nové uživatele. Omezení ohledně tvorby seznamů se mohou vztahovat nejen na jednotlivé webové stránky, ale i na celé weby či aplikace.

Shrnutí

Aktualizace zásad společnosti Google týkajících se nebezpečných produktů a služeb je důležitá pro zodpovědnou reklamu a ochranu spotřebitelů. Inzerenti musí zkontrolovat své PPC reklamy a odstranit všechny, které tyto zásady porušují, do 3. července 2023, aby se vyhnuli sankcím.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp