Přechod na protokol HTTPS
Označil Google vaše stránky jako nezabezpečené? Jak přejít na protokol HTTPS?

Není žádným tajemstvím, že jednou z hlavních snah Google je udělat z internetu bezpečnější místo. Málokoho překvapilo jeho oznámení ze začátku roku 2018, že stránky, které běží na bezpečném protokolu HTTPS, budou indexovány přednostně, a dokonce budou lépe hodnoceny. Konkrétní akce na sebe nenechala dlouho čekat.

Pokud stále používáte nešifrovaný protokol HTTP, od letošního července mohou návštěvníci vašeho webu vidět vedle adresního řádku upozornění, které říká, že je vaše stránka nezabezpečena. Za tímto upozorněním stojí prohlížeč Google Chrome, který takto označuje stránky běžící na starším protokolu HTTP místo nového, zabezpečeného protokolu HTTPS. Google tuto změnu avizoval už od roku 2017, kdy napsal, že bude označovat jako nezabezpečené všechny weby běžící na HTTP protokolu, které sbírají osobní údaje návštěvníků. Tato nová funkcionalita Google Chrome může způsobit pokles návštěvnosti i zisků, jelikož toto oznámení zcela jistě vyděsí spoustu běžných návštěvníků, kteří raději web zavřou a půjdou jinam. Jak se mohou majitelé menších komerčních webů vyhnout nepříjemným dopadům tohoto nového upozornění?

Přechod na protokol HTTPS

Logickým krokem se jeví nákup či získání SSL certifikátu a přechod na protokol HTTPS. Přechod však často nebývá tak hladký, jak bychom si představovali. Nejčastější potíží, se kterou se lidé při přechodu na nový protokol setkávají, je nákup nesprávného nebo nevhodného SSL certifikátu. A i v případě, že si zakoupí správný certifikát, dostanou se často do úzkých během jeho instalace, která není úplně jednoduchá.

Co je to protokol HTTPS

Jedná se v podstatě o starý známý protokol HTTP, který je však vylepšený šifrováním pomocí certifikátu SSL nebo TSL. Použití certifikátu umožňuje šifrování komunikace mezi serverem a webovým prohlížečem, takže eventuální osobní nebo citlivé informace, které si se serverem vyměňujete, zůstanou v bezpečí. Pro přechod webu na HTTPS budete potřebovat SSL certifikát. Některé SSL certifikáty jsou placené, existuje však varianta zdarma jménem Let´sencrypt.

Proč je HTTPS lepší než HTTP?

  • Rychlejší indexace stránek. Google oznámil, že weby vybavené zabezpečeným protokolem HTTPS budou mít přednost při indexaci.
  • Pozitivní vliv na SEO. Google se nechal slyšet, že ve svém algoritmu zohledňuje, jestli je stránka zabezpečená, nebo ne. Stránky, které používají HTTPS, budou ve vyhledávání zvýhodněny.
  • Označení stránky jako bezpečné. Stránky běžící na HTTP jsou označovány v prohlížeči Google Chrome jako nezabezpečené. To má negativní vliv na návštěvnost. Lidé mají pochopitelně obavy navštívit stránku, o které si myslí, že není bezpečná.

Chrome má příliš velký tržní podíl, než aby bylo možné jej ignorovat

Označení webu jako nezabezpečeného může u návštěvníků z Google Chrome vyvolat mylný dojem, že je vaše stránka nespolehlivá či nedůvěryhodná. Toto označení tak může významně poškodit vaši návštěvnost, jelikož Google Chrome se pomalu ale jistě stává nejčastěji užívaným webovým prohlížečem.

Prohlížeč Google Chrome

Možné problémy při přechodu na HTTPS

Instalace SSL certifikátu není pro nezkušeného uživatele příliš jednoduchá. Nesprávná implementace může u některých webů vyvolat problémy, jako je nefunkčnost některých odkazů, a následná nefunkčnost stránky či propad ve výsledcích vyhledávání. Pokud se na instalaci SSL certifikátu necítíte, je lepší to svěřit kvalifikovanému oborníkovi, který vám s přechodem na zabezpečený protokol pomůže.

Nesprávná instalace SSL může vést ke ztrátě zpětných linků

Pokud dojde během přechodu k chybám, linky, které vedou na vaše stránky, mohou být poškozeny nebo ztraceny, a to včetně vnitřního prolinkování v rámci vašeho webu. Vyplatí se proto věnovat přechodu náležitou pozornost a udělat vše správně.

Přechod na HTTPS se vyplatí

Kromě toho, že vás Chrome neoznačí jako nezabezpečený web, má přechod na protokol SSL mnoho dalších výhod. Spolu s růstem vaší stránky ve výsledcích vyhledávání získá váš web také větší důvěryhodnost díky schopnosti bezpečně šifrovat data.

zdroj: seo.com, marketingland.com, searchengineland.com

autor: Pertr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp