Technické SEO
Google doporučuje, že přesměrování 301 by měla být zachována alespoň rok, aby se zajistilo, že změny budou rozpoznány trvale.

Pokud měníte strukturu URL adres na vašem webu, je důležité přesměrovat původní adresy na nové umístění pomocí stavového kódu 301.  Díky němu vyhledávače poznají, že stará adresa již není platná, její obsah byl přemístěn a měly by tudíž indexovat novou. Majitelé webů občas hloubají nad otázkou, jak dlouho by měla být přesměrování 301 po přesunu stránek ponechána na místě. Jako odpověď Google uvádí, že minimální doporučená doba je jeden rok.

Proč právě jeden rok?

Googlu totiž chvíli trvá, než zpracuje takovou zásadní změnu, jako je přesun stránek na celém webu.

Pokud jsou přesměrování v provozu méně než rok, může se stát, že Google nestihne prohledat celý obsah vašeho webu, a nebude mít možnost zjistit, že obsah některých stránek byl trvale přesunut. Příslušnou stránku proto identifikuje jako neexistující a vyřadí ji z indexu, což jistě nechcete.

Google se snaží procházet všechny stránky tak často, jak jen to lze, minimálně jednou za několik měsíců. I když většina stránek je kontrolována častěji, množství procházení je omezené, jelikož počet webů neustále narůstá. Když se změní URL adresa, systémy Google potřebují vidět změnu v podobě přesměrování alespoň několikrát, aby ji zaznamenaly jako trvalou. Pro úspěch vašeho SEO je důležité nechat přesměrování aktivní dostatečně dlouho.

Abyste měli skutečnou jistotu, že robot Google přesměrování několikrát zaregistroval, doporučuje Google ponechat přesměrování alespoň po dobu jednoho roku.

Jaké jsou typy přesměrování?

Existují dva hlavní typy přesměrování, které lidé na webových stránkách používají: 301 a 302.

Přesměrování 301 signalizuje Googlu, že stránka byla přesunuta natrvalo, zatímco přesměrování 302 signalizuje dočasný přesun stránky. Přesun stránky je trvalá změna, takže v tomto případě je vhodné použít přesměrování 301. Při trvalém přesměrování se přenesou všechny informace o konkrétní URL včetně síly odkazů, které na ni směřují. Její umístění ve výsledcích vyhledávání tak bude zachováno.

Co se týče přesunů stránek v rámci webu, není to tak jednoduché jako přesměrování staré domény na novou. Musíte nastavit přesměrování 301 z každé jednotlivé stránky na starém webu na odpovídající stránku na novém webu.

Aby bylo jasno, to, že byste měli ponechat přesměrování stránek minimálně rok, neznamená, že jej nemůžete ponechat déle. Můžete je ponechat tak dlouho, jak budete chtít, v ideálním případě navždy. Vždy se totiž může stát, že vaši původní URL navštíví někdo, kdo ji měl například uloženu v oblíbených položkách v prohlížeči. Pokud by stránka nebyla přesměrovaná, o tohoto návštěvníka byste přišli.

Abyste snížili potenciální negativní dopad, který může mít přesun webu na vaši SEO, je jeden rok minimální doba, po kterou byste měli přesměrování 301 udržovat. V ideálním případě však nechte přesměrování nastavené napořád.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp