Instagram nákupy
Technologie jdou stále kupředu a v dnešní době je již běžné, že lidé hledají informace o produktech, recenze, porovnávají ceny produktů nebo dokonce přes mobilní telefon nakupují. A právě proto přichází Instagram s reklamou pro chytré telefony!

Kdy jste naposledy měli v ruce chytrý telefon? Máte ho v ruce nyní? Nebo jste jej odložili před několika vteřinami? Není se čemu divit. Technologie jdou stále kupředu a v dnešní době je již běžné, že lidé hledají informace o produktech, recenze, porovnávají ceny produktů nebo dokonce přes mobilní telefon nakupují.A právě proto přichází Instagram s reklamou pro chytré telefony!

Procento uživatelů chytrých telefonů, kteří provádějí nákup prostřednictvím aplikace přímo ze svého telefonu, stále stoupá. Není proto divu, že se Instagram nedávno rozhodl vyzkoušet nový formát reklam, který je zaměřený přímo na nákupy s cílem odstranit překážky pro nákupy prostřednictvím aplikací.

Již v roce 2013 Instagram zmínil svůj záměr zobrazovat reklamy v rámci obrázkových příspěvků. Do české republiky možnost reklamy na Instagramu vstoupila až v září minulého roku. Instagram Ads již dnes u nás využívá mnoho firem.

Co je potřeba pro reklamu na Instagramu?

Abyste mohli inzerovat v rámci Instagramu, je třeba mít nejdříve založený Instagram účet. Pro obrázkovou reklamu je třeba mít k dispozici obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600x600 px. Pro videoreklamu pak video o délce maximálně 30 sekund. Reklamní text pak může mít maximálně 300 znaků včetně mezer.

Reklama zaměřená na uživatele chytrých telefonů

Instagram je sociální sítí, která je zaměřená na chytré telefony. A proto i reklamy na Instagramu jsou zaměřené na uživatele chytrých telefonů. Nový formát reklamy podporující přímé nákupy prostřednictvím aplikace, je nyní ve fázi testování. Zpočátku bude omezen na propagaci 20 základních značek a reklamy budou zobrazovány pouze uživatelům se systémem iOS v USA. Tlačítko „Shop now“ neboli Nakup nyní, pak přivede návštěvníka přímo na webové stránky inzerenta a bude tak rovnou moci provést nákup pomocí aplikace.

Instagram shopping

I když je tento formát reklamy v časných stádiích vývoje, již nyní je zřejmé, že tato interaktivní reklama bude moci velice efektivně informovat potenciální spotřebitele o výrobcích inzerentů a vybízí tak k přehodnocení reklamní strategie na Instagramu.

Kdy přesně bude tento reklamní formát k dispozici všem inzerentům, zatím nevíme. Nicméně, Instagram opět obohatí svět internetové reklamy a dá inzerentům možnost zasáhnout mnohem širší publikum než dosud. V budoucnu také Instagram plánuje zahrnout doporučení produktu, předváděcí akce nových produktů atd.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, ppchero.com, business.instagram.com

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp