Instagram rozšiřuje možnost Collection ads a tagování produktů i pro majitele českých e-shopů

24.9.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Nyní můžete reklamu na své produkty umístit přímo do svých příspěvků na Instagram Stories.

Internetové obchodníky a majitele e-shopů nedávno příjemně překvapila zpráva, že Instagram rozšiřuje svou reklamní nabídku. Nyní můžete reklamu na své produkty umístit přímo do svých příspěvků na Instagram Stories. Fotografie, které zveřejníte, se doplní ikonou nákupní tašky a zákazník, kterému se fotografie líbí, může jednoduše kliknout na obrázek a rovnou nakupovat. Tento reklamní formát byl v březnu nejprve spuštěn pro vybrané prodejce v USA, ale nyní je dostupný i tuzemským prodejcům.

Nový prodejní kanál, nazývaný „Collection ads“ kombinuje prodejní katalog a fotografie či videa. Sestává ze sady fotografií nebo videí, které si uživatel může prohlížet v rámci Instagramu. Po kliknutí na obrázek nebo video je přesměrován na stránku prodejce, kde může produkt zakoupit. Prodejci, kteří se zúčastnili zkušebního provozu, hlásí nárůst konverzí o 6,3 procent, přičemž cena za konverzi klesla o neuvěřitelných 42 procent oproti jiným reklamním formátům.

Collection ads byly již dříve dostupné na Facebooku, kde byly velmi úspěšné, a nynější verze na Instagramu je ještě o něco lepší.

Možnost inzerovat na Instagramu své produkty přináší obchodníkům nové možnosti, jak zvýšit množství a hodnotu svých konverzí. Možnost prohlédnout si produkt ve formě videa, které ukazuje jeho funkce a přednosti, je výbornou příležitostí, jak přilákat nové zákazníky.

Jak zprovoznit na svém Instagram účtu Collection ads?

Tato nová reklamní funkce je nyní dostupná všem obchodníkům, kteří splňují určité podmínky. Collection ads mohou používat firmy, které prodávají reálné produkty a mají aktivní Business profil na Instagramu. Je také nutné mít aktivní katalog prodávaných produktů na Facebooku. Pokud to vaše firma splňuje, můžete se přihlásit i vy. Po krátkém ověření, zda splňujete podmínky, bude na vašem profilu tato nová reklamní funkce aktivována.

Tagování produktů

Spolu s formátem Collection ads zprovoznil Instagram v sekci Stories také možnost označit fotografie produktů ikonou nákupní tašky. Tato funkce umožňuje uživatelům kliknout na fotografie, které jsou označeny touto ikonou, a dozvědět se více o parametrech produktu, jeho popis nebo cenu. Je také možné přejít na stránku prodejce a produkt si rovnou zakoupit.

Instagram se v poslední době stává velmi významným pro budoucnost své mateřské firmy, Facebooku. Předpokládá se, že počet uživatelů a inzerentů na Instagramu dále poroste. Zprovozněním Collection ads a možností prodejních tagů na fotografiích pro inzerenty na Instagramu chce Facebook umožnit svým inzerentům jednoduché rozšíření jejich reklamních aktivit z jedné platformy na druhou.

Tato akce by také měla podpořit spuštění nového nástroje Facebooku pro tvorbu video reklam, který umožní inzerentům tvořit videoreklamy pro Facebook, Messenger, Instagram a Audience Network. Tento nástroj umožní inzerentům jednoduché nahrávání obrázků a videí, přidávání log, nápisů a efektů a vytváření video reklam optimalizovaných pro zobrazování na mobilních telefonech.

zdroj: facebook.com, cpcstrategy.com, ppchero.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333