Jak cílit na své zákazníky na Twitteru
O cílení na zákazníky pomocí sociální sítě Twitter se příliš nemluví. Ale ve vaší marketingové strategii pro rok 2016 by Twitter rozhodně neměl být vynechán.

Jak cílit na své zákazníky na Twitteru?

O cílení na zákazníky pomocí sociální sítě Twitter se příliš nemluví. Ale ve vaší marketingové strategii pro rok 2016 by Twitter rozhodně neměl chybět. Síla sociálních médií roste neuvěřitelným způsobem, Twitter nevyjímaje. Facebook je i nadále vedoucí PPC platformou v rámci sociálních médií, nicméně ani Twitter nelze přehlížet.

Sociální síť Twitter nabízí nespočet možností, jak cílit na své zákazníky. Ať už jde o zákazníky, kteří již navštívili váš web, nebo o zákazníky, kteří vás sice neznají, ale vaše produkty by je mohly zajímat. Jaké možnosti cílení Twitter nabízí?

Publikum na míru

Publikum na míru je v podstatě remarketing. S publikem na míru je na Twitteru možné cílit na uživatele, kteří již dříve navštívili vaše stránky. Umožňuje také nahrát seznam uživatelů, na které chcete cílit, podobně jako je tomu u Facebooku nebo Googlu. Můžete nahrát například seznam emailových adres nebo Twitter ID.

Stejně jako u mnoha jiných kanálů dosahuje publikum, které je již obeznámeno s vaší značkou, mnohem vyšší míry konverze než publikum, které vaše produkty vidí poprvé.

Cílení na sledující uživatele (followers)

Cílení na sledující uživatele může být také skvělou taktikou, kterou sociální síť Twitter umožňuje. Cílení je uskutečňováno na základě vašeho uživatelského jména a uživatelů, které sledují profil vaší společnosti. Je však třeba mít na paměti, že v tomto případě může být spektrum publika velice široké. Toto je nutné vzít v potaz při nastavování kampaně.

Cílení dle chování uživatelů

Díky cílení dle chování uživatelů můžete získat konverze na základě nákupního chování a používání zařízení. Tento typ cílení bere v potaz, jak se chovali uživatelé v minulosti a na základě těchto informací vám pomohou určit váš záměr.

Cílení na základě obsahu

Twitter dokonce umožňuje cílit na uživatele pomocí obsahu, který publikovali na svém profilu. Tomuto typu cílení se říká odezva na konverzace na sociálních sítích. Tento typ cílení využívají velké společnosti jako je například Coca-Cola, McDonald, Microsoft a další.

Jak cílení na základě obsahu funguje?

Když na sociální síti zmíníte, že máte rádi hudbu určité hudební skupiny, můžete pak zanedlouho vidět reklamu na koncert, který se uskuteční ve vašem okolí. Stejně tak, zmíníte-li se, že potřebujete nové šaty, s velkou pravděpodobností se vám zobrazí reklama od konkrétní firmy, která vám šaty nabídne. Inzerenti tedy mohou cílit na hashtagy, které se vztahují k jejich kampani, negativní zmínky o konkurenci či pozitivní zmínky o své společnosti.

Buďte kreativní

Poté, co jsme výše zmínili několik možných způsobů cílení, je nutné podotknout, že velmi záleží také na vaší kreativitě při tvorbě jednotlivých kampaní. Velký úspěch mají obrázky, videa a citáty.

Každá vaše kampaň by měla obsahovat kreativní zprávy, které co nejlépe vyhovují vašemu cílovému publiku. Sociální sítě, Twitter nevyjímaje, nám dávají spoustu možností, jak zobrazit své reklamy vybranému publiku nenásilným způsobem. Tedy například v podobě videí, obrázků, atd.

Stejně jako u všech marketingových kanálů ani zde nesmíme zapomínat na testování. Určité taktiky cílení nemusí fungovat pro všechny typy publika. Vždy si vytvořte pro své kampaně kontrolní body, testujte, optimalizujte a znovu testujte. Pouze tak dosáhnete optimálních výsledků.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: ads.twitter.com, ppchero.com, socialmediaexaminer.com, foto: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp