Jak dělat reklamu na LinkedIn? Vyzkoušejte 5 různých způsobů

Jak dělat reklamu na LinkedIn? Vyzkoušejte 5 různých způsobů
Jak získávat hodnotné leady z profesní sociální sítě LinkedIn? Otestujte 5 efektivních typů reklamy, díky kterým uděláte z uživatelů své potenciální zákazníky.

Platforma profesionálů LinkedIn, to není jen “pokec” o pracovních tématech. Najdete na ní lidi, které potřebujete pro byznys, ať už jako spolupracovníky nebo obchodní partnery. A taky spoustu nových zákazníků, pokud je oslovíte pomocí těch správných reklamních sdělení. Ověřte si pomocí testů, která z následujících pěti taktik funguje na vaše zájmové uživatele nejlépe, a využívejte ji ke zlepšení svých výsledků.

LinkedIn je v mnohém lepší

Ceny za proklik v placeném reklamním prostředí Google neustále rostou, proto se inzerenti ve velkém zajímají i o další možnosti reklamy na různých jiných kanálech. A jedním z nich je profesní síť LinkedIn, jejíž možnosti inženýři Microsoftu v poslední době posunuli o citelný kus vpřed.

Kromě jiného došlo k vylepšení uživatelského rozhraní v rámci Campaign Manageru, aktualizaci některých funkcí měření včetně CAPI (Conversions API) a zavedení nových reportů o atribuci tržeb. Chcete-li zjistit, jaký přínos můžete mít z platformy LinkedIn, zkuste testovat:

  • Reklamu s myšlenkovými leadery,
  • Konverzační reklamu,
  • Videoreklamu,
  • Karuselovou reklamu,
  • Různé nabídky.

1. Reklamy s myšlenkovými vůdci

Reklamy využívající zásadní myšlenky (TLA) zavedla platforma v roce 2023, takže jsou poměrně nové. Nicméně už od začátku vykazují inzerentům vysoké výkony a výbornou míru interakce. Což je pochopitelné, protože obsah pocházející z osobních profilů konkrétních lidí je pro uživatele mnohem přijatelnější a atraktivnější než obsah z ”bezduchých” firemních účtů.

Vzhledem k tomu, že reklamy myšlenkových leaderů nejsou zaměřené přímo na prodej, ale spíše na povědomí a budování vztahu s publikem, využijete je v rámci LinkedIn hlavně na začátku prodejního trychtýře. Mějte na paměti, že jde především o předávání informací prostřednictvím delšího obsahu.

  • Nepropagujte produkt, ale zaměřte se na potřeby a problémy zákazníků.
  • Nechte mluvit odborníky a vyšší manažery.
  • Vybudujte početnou základnu sledujících.
  • Používejte poutavé úvody, buďte věrohodní i autoritativní a formátujte obsah pro snadnější čtení (odstavce, odrážky…).
  • Šetřete s emoji a vkládejte je pouze tam, kde je to opravdu vhodné.
  • Nezapomeňte na obrázky a videa.

TLA reklamy výborně zužitkujete pro představení vlastních průzkumů, webinářů a podobných aktiv, díky kterým navíc získáte kontakty na zájemce o dané téma. Příklad: Napište mi soukromou zprávu a pošlu vám plnou verzi dokumentu. Nebo: Chcete-li získat plnou verzi dokumentu, napište do komentáře ”PRŮZKUM”.

Pokud se soustředíte čistě na budování pozice myšlenkového vůdce v oboru, poznáte úspěch TLA propagace podle zobrazení a zapojení, a to hlavně od těch uživatelů, které máte nastavené v ideálním profilu (ICP).

2. Konverzační reklamy

Konverzační reklamy jsou oproti TLA vhodnější pro menší specializované publikum, které ví, o čem je řeč. Jeho členové odpovídají vašim ideálním uživatelům a sdělení je pro ně přesně zacílené. I když oslovujete menší počet uživatelů, díky jejich vysoké hodnotě se konverzační reklamy z pohledu nákladů vyplatí více než placený obsah.

Jejich prostřednictvím nacházíte zákazníky s vysokým zájmem a nemusí to být nutně ti, kdo rozhodují. Když bude vaše sdělení dostatečně silné, může oslovit lidi, kteří sice nemají úplně rozhodovací pravomoci, ale jejich hlas ve firmě je silný a dokážou vyvolat diskuzi o vašich schopnostech mezi kolegy či nadřízenými.

V rámci konverzačních reklam budete testovat hlavně:

  • Výzvy k akci,
  • Délku sdělení a úhel pohledu,
  • Typy účastníků konverzace (generální ředitel, obchodní ředitel…),
  • Titulky zpráv (předmětové řádky).

Abyste měli ve výsledcích přehled, testujte vždy jen jeden z těchto aspektů.

3. Videoreklamy

V minulém roce přidal LinkedIn více funkcí pro reklamy ve videoformátu, což se ukázalo výhodné pro inzerenty i pro samotnou platformu. Největší přínos mají videoreklamy na začátku prodejního trychtýře, protože lidé na LinkedIn nehledají někoho, kdo jim poskytne řešení, ale chtějí se zapojovat do obsahu a video je pro ně snadno konzumovatelný formát, který je dokáže vtáhnout do děje.

Uživatelé LinkedIn chtějí hravá videa, která jsou autentická a věrohodná. Nedělejte uhlazené videoreklamy jako korporáty a produkci videí či animaci nahraďte osobním přístupem a originalitou. Ušetříte nějakou tu korunu z rozpočtu a více přiblížíte svá videa uživatelům, oceňujícím UGC přístup k tvorbě (User Generated Content - obsah generovaný uživateli/zákazníky).

4. Karuselové reklamy

Karusely sice nejsou tak atraktivní jako videa, jejich výhodou je ovšem možnost vyprávění příběhů a interaktivita podporující zapojení uživatelů.

Zkuste otestovat různá témata obsahu karuselových reklam:

  • Vlastnosti a výhody produktů či služeb s reálnými ukázkami použití,
  • Data nebo poznatky zahrnuté do statistik a číselně vyjádřitelných výsledků průzkumů,
  • Řešení problému spočívající v jeho identifikaci a vysvětlení, jak jej daný produkt nebo služba odstraní.

Na konci každého karuselu by měla být vždy jasná a relevantní výzva k akci (CTA).

5. Pobídky k zapojení

Myslete na to, že reklamy, o kterých se zde bavíme, jsou primárně určené pro vrchol prodejního trychtýře. Přizpůsobte tomu svá sdělení a snažte se příliš ”netlačit na pilu”.

Solidní výsledky zaznamenávají jednoduché a nenáročné výzvy k akci typu: Zjistěte více…, Zjistěte jak… a podobné. Uživatele zaujmou také interaktivní kalkulátory a další funkce, se kterými si mohou ”hrát”.

Zkoušejte a testujte několik různých nabídek, abyste zjistili, co na vaše publikum zabírá. Strategicky podle toho naplánujte efektivní rozesílání e-mailů, aby potenciální zákazníci dostávali obsah odpovídající tomu, co už viděli a s čím se setkali.

Závěrečné poznatky

Zásadním faktorem hovořícím pro reklamy na LinkedIn je jejich relativně velká síla na začátku zákaznické cesty. Dokážou ve velkém přispět k šíření povědomí o značce a zvyšování zapojení uživatelů.

Budete-li reklamy na síti LinkedIn testovat správně a strategicky, objevíte efektivní způsob, jak z profesní platformy přivést do svého prodejního trychtýře vysoce hodnotné potenciální zákazníky.

Mějte jasně stanovenou strategii pro provoz reklam i pro měření jejich výkonu, včetně atribucí tržeb a v úvodu zmíněných funkcí CAPI. Získáte tak větší přehled o tom, jaký dopad mají vaše reklamy na LinkedIn ve spodní části prodejního trychtýře.

Brzy přijdete na to, že přidáním platformy LinkedIn do svého kanálového mixu jste si ulehčili od rostoucích nákladů ve vyhledávání Google a svůj prodejní trychtýř dál zásobujete novými hodnotnými uživateli.

Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: AI, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp