Myslíte si, že vás PPC reklama stojí zbytečně mnoho?
Myslíte si, že vás PPC reklama stojí zbytečně mnoho? Je možné, že váš rozpočet v rámci AdWords není využit efektivně.

Myslíte si, že vás PPC reklama stojí zbytečně mnoho? Je možné, že váš rozpočet v rámci AdWords není využit efektivně. Ve skutečnosti jsou nejúspěšnější PPC kampaně často velice levné. Jak zjistit, kde vaše výdaje nejsou dostatečně produktivní a na jakou část výdajů byste se měli více soustředit?

Pokud se chcete zaměřit na neproduktivní výdaje v rámci vašich PPC kampaní a zvýšit efektivitu jednotlivých nákladů, postačí vám držet se 3 následujících kroků.

Zbavte se neefektivních výdajů

Některé výdaje jsou velice důležité, i když nejsou vázány na návratnost investic. Jedná se například o výdaje za zobrazení reklam, remarketing atd. Tyto náklady rozhodně mají svůj smysl a neměli byste se jich zbavovat.

Náklady za zobrazení

Tato část rozpočtu je velice důležitá při budování povědomí o značce. Platby za zobrazení dostanou vaši reklamu výše a zobrazí se uživatelům, kteří ještě nevědí, že vaši službu či produkt potřebují. Konverze zde přicházejí později, ale pokud je reklamní text napsán tak, aby vaše potenciální zákazníky zaujal, a nabízíte skutečně kvalitní produkt, konverze i zde dříve nebo později přijdou.

Výdaje na remarketing

Uživatelé, kteří u vás již nakoupili nebo si prohlíželi vaše produkty, s největší pravděpodobností nakoupí, pokud je trochu povzbudíte.

Které výdaje jsou málo efektivní?

Pokud chcete zjistit, které výdaje nejsou příliš efektivní, měli byste začít u vašich obchodních cílů. Změnily se v poslední době vaše obchodní cíle? Máte zároveň dostatek dat, na jejichž základě můžete zhodnotit, zda jsou vaše výdaje efektivní, či nikoliv? Pokud vaše kampaně běží pouze krátkou chvíli a utratili jste za ně jen několik tisíc Kč, ještě pravděpodobně nemáte k dispozici dostatek dat, abyste zhodnotili efektivitu jednotlivých nákladů.

Důležité pravidlo, dle kterého byste se ale při hodnocení efektivity využití nákladů měli řídit, je počet konverzí. Podívejte se, která slova konvertují, které reklamy jsou úspěšnější atd. A na reklamy i klíčová slova, které mají vyšší míru konverze, se zaměřte. Zde se vyplatí náklady zvýšit.

Přesuňte výdaje tam, kde jsou reklamy efektivní

Proč platit za něco co nefunguje a šetřit na něčem, co funguje? Klíčová slova, která nemají žádné uspokojivé výsledky, jednoduše vyhoďte ze seznamu. Naopak se zaměřte na klíčová slova, která konvertují.

Použijte své neproduktivní výdaje na podporu těch více produktivních.

Jak najít nové příležitosti ke konverzím?

Kampaně v Nákupy Google

Velice dobrým způsobem, jak zvýšit konverze, je využít možnosti reklamy v Nákupech Google. Tyto produktové reklamy jsou na rozdíl od čistě textových reklam zobrazovány jak nad výsledky vyhledávání, tak v pravém sloupci vedle výsledků vyhledávání. Přidáte-li k reklamě vlastní fotografii produktu, která zákazníka zaujme na první pohled, máte již z 50 % vyhráno. V produktové reklamě nechybí informace o produktu, ani jeho cena.

Videoreklamy

Velmi účinné je také cílení na uživatele pomocí videoreklam. Dívali jste se v poslední době na nějaké video na YouTube? Možná, že jste si všimli reklam, které jsou často zobrazovány pod videem. Těchto reklam si nelze nevšimnout. Možná, že právě videoreklama bude pro váš business to pravé.

Remarketing na základě chování zákazníků

Pokud se ve svých reklamách zaměříte na zákazníky, kteří opustili nákupní košík před objednáním zboží nebo navštívili stránku s určitým produktem, s velmi vysokou pravděpodobností získáte jejich pozornost. Čím konkrétnější pak bude vaše zpráva, tím větší naději na úspěch budete mít.

Přeměňte návštěvnost vašeho webu na konverze

Nejdůležitějším krokem, na který byste se měli zaměřit, jsou vlastní konverze. Proč se mnoha firmám nezvyšuje míra konverze, i když se návštěvnost jejich webu zvýšila? Mnoho z nich totiž věří, že PPC kampaň by měla pomáhat webové stránce. Pravdou ale je, že webová stránka by měla zároveň pomáhat PPC kampani.

Přeměňte návštěvnost vašeho webu na konverze

Webová stránka by měla podporovat vaši PPC kampaň. Lidé by se měli dostat na web, kde získají informace, které hledají, a neměla by zde chybět výzva k akci. Které strategie mohou pomoci tomu, aby vaše webová stránka generovala více konverzí?

Vytvořte unikátní vstupní stránku

Vstupní stránka je velice důležitou součástí každé PPC kampaně. Nesměřujte uživatele ze své PPC kampaně na homepage. Vytvořte ideálně vstupní stránku, která bude pokračovat v duchu PPC reklamy, uživatelé zde najdou dostatek informací k vašemu produktu a budou zdemotivováni ke konverzi (nákup, registrace atd.)

Jednoduchá vstupní stránka

Vstupní stránka by zároveň měla být jednoduchá a přehledná. Vaši potenciální zákazníci by se na vašem webu neměli ztrácet a měli by vědět, co se od nich očekává.

Stanovte si cíle pro každou vstupní stránku

Při vytváření každé vstupní stránky bychom měli mít stanovené cíle, kterých s její pomocí chceme dosáhnout. Pokud tomu tak není, vstupní stránka by měla být odstraněna nebo přepracována.

PPC reklama někdy může být náročná a mnohdy se můžete ztrácet ve velkém množství dat. Pokud se ale budete držet základních, výše uvedených kroků, vaše PPC bude mnohem efektivnější a zbytečné výdaje budou eliminovány na nezbytné minimum.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: wordstream.com, searchenginepeople.com, targetmarketingmag.com, ppchero.com, foto: flickr.com

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp