Jak na lokální SEO pro zubaře
Oslovte pomocí lokálního SEO více potenciálních pacientů z nejbližšího okolí. Používání těchto osvědčených postupů pomůže místním pacientům najít vás online.

Dnešní pacienti se aktivně zajímají o své zdraví a jsou mnohem vybíravější než dříve – zejména co se zubařů týče. Většina z nich se zubařů bojí, a proto si před objednáním první schůzky pravděpodobně udělají průzkum, aby se o vaší ordinaci dozvěděli více.

Přibližně 46 % všech vyhledávání v Googlu je lokálních. Použitím lokální optimalizace pro vyhledávače neboli lokálního SEO se stanete pro místní pacienty viditelnější, což jim usnadní najít vás online a zavolat si pro další informace.

Jak využít lokální SEO, aby vás zákazníci našli?

Nejprve je důležité pochopit, jak se lokální SEO pro zubaře liší od tradičního SEO. Tradiční SEO pomáhá zobrazovat vaše webové stránky ve výsledcích vyhledávání výše bez ohledu na to, kde se uživatel nachází. Lokální SEO oproti tomu zlepšuje viditelnost pro pacienty v oblasti, které pokrýváte vaší dentální péčí.

Celkovou optimalizaci pro vyhledávače můžete vylepšit tím, že provedete průzkum klíčových slov a přidáte některé z těchto frází na své webové stránky a do dalšího online marketingu. Klíčová slova a fráze jsou výrazy, které klienti používají, aby vás našli ve vyhledávači. Zamyslete se nad frázemi, které byste použili k vyhledání vaší ordinace na internetu. Nemá cenu vaši stránku optimalizovat například na výrazy jako „zubní ordinace“ nebo „zubní pohotovost“. Zobrazovali byste se například také pacientům v Ostravě, přestože je vaše ordinace v Praze. Lokální SEO tento problém řeší optimalizací na klíčová slova jako „zubní ordinace v Praze Podolí“ nebo „zubní pohotovost pro Prahu 6“. Přidání těchto místních klíčových slov do záhlaví sekcí nebo na stránku "O nás" napoví jak vyhledávačům, tak pacientům, že vaše webové stránky jsou důvěryhodné a patří do výsledků místního vyhledávání.

Jak začít s lokálním SEO pro dentisty?

Začít můžete umístěním lokálních klíčových slov do názvů jednotlivých sekcí na vašem webu, například: "Hledáte zubaře v Praze na Žižkově?"

Proč je SEO pro zubaře důležité?

Dnešní pacienti mají větší přístup k informacím než kdykoli předtím. Často používají své telefony k průzkumu poskytovatelů dentální péče a pročítají online recenze a hodnocení, než se rozhodnou rezervovat si termín. To je samozřejmě pochopitelné, nikdo nechce, aby se mu v ústech hrabal kdejaký řezník.

Lokální SEO pro zubaře zvyšuje vaši výkonnost ve vyhledávačích, jako jsou Google a Seznam. Umístění na předních místech ve výsledcích vyhledávání je klíčové, protože většina lidí nepřejde přes první stránku a přibližně 25 % uživatelů klikne pouze na první výsledek. SEO pro dentisty zlepší vaše umístění ve vyhledávačích a přivede vám nové potenciální pacienty. Jak tedy vylepšit lokální SEO pro zubaře?

Aktualizujte své výpisy v Google My Business

Pokud máte správně vyplněný a udržovaný profil ve službě Google My Business, neboli Moje firma na Googlu, umožní vám to objevit se na mapě Google, když potenciální pacient bude hledat zubařskou ordinaci. Jako zubař jste pravděpodobně také zapsáni v seznamu Známý lékař a podobně. Optimalizujte místní SEO tím, že zkontrolujete své výpisy na Moje firma na Googlu a dalších službách, a pokud vaše firma není na těchto stránkách uvedena, nebo pokud uvedené informace nejsou správné, aktualizujte je. Nejprve si vytvořte účet Moje firma na Googlu. Poté aktualizujte svou adresu, telefonní číslo, webové stránky a pracovní dobu.

Služba Moje firma na Googlu má uživatelsky přívětivé rozhraní, které můžete použít k ověření a aktualizaci informací o své firmě. Stačí kliknout na tlačítko "Spravovat nyní" a zadat informace.

Jak začít s lokálním SEO pro dentisty?

Proveďte průzkum trhu

Průzkum trhu zahrnuje porovnání s ostatními zubaři, abyste zjistili, jak si váš marketing stojí. Proveďte analýzu konkurence tak, že vyhledáte webové stránky zubařů a zaznamenáte si, které fráze jste hledali. Porovnejte nejlepší výsledky se svými webovými stránkami a sociálními médii.

Projděte si každého zubaře, který se objeví na první stránce vyhledávání. Klikněte na jejich stránky na sociálních sítích a zjistěte, které příspěvky mají největší ohlas. Přečtěte si blogy zveřejněné na jejich webových stránkách. Tyto výsledky vám pomohou uspořádat vlastní webové stránky a online obsah pro lepší SEO.

Shromažďování recenzí klientů

Jedním ze způsobů, jak Google a další vyhledávače hodnotí stránky v lokálním SEO, jsou recenze zákazníků. Po každé návštěvě vyzvěte pacienty, aby vaši ordinaci ohodnotili a napsali recenzi online. Pokud jste jim pomohli, určitě rádi vaši ordinaci kladně ohodnotí.

Recenze se zobrazí ve službě Moje firma na Googlu, ale můžete je uvést i na svých webových stránkách. Reference budují vaši důvěryhodnost a říkají vyhledávačům, že vaše stránky jsou pro potenciální pacienty zajímavé.

Pokud se vám stane, že získáte negativní recenzi, nezapomeňte ji profesionálně řešit. Nejlepší je udělat to tak, že se nejprve omluvíte a poté nabídnete, že diskusi přenesete mimo internet, abyste vše napravili. Jakmile je diskuse off-line, zjistěte, co bylo špatně, a udělejte vše pro nápravu situace.

Vytvářejte přesvědčivý obsah

Pokud již vytváříte příspěvky na blogu, newslettery, videa a příspěvky na sociálních sítích, jste na skvělém začátku. Pokud ne, začněte vytvářet poutavý obsah. Zlepšíte tím nejen SEO, ale umožní vám to budovat vztah se zákazníky. Obsah je povzbuzuje k tomu, aby s vámi komunikovali.

Vytvářejte příspěvky na blogu nebo zábavná videa o správné péči o ústní dutinu, například o tom, jak udělat z čištění zubů zábavu pro celou rodinu. Vyzdvihujte zaměstnance a spokojené pacienty. Využívejte seznamy e-mailových kontaktů a platformy sociálních médií ke sdílení příběhů se svými klienty.

Optimalizujte své webové stránky pro mobilní zařízení

V dnešní době vás většina lidí najde pomocí telefonu, zejména pokud se ocitnou v nouzi. Ujistěte se, že jsou vaše stránky optimalizovány pro mobilní zařízení, aby se pacienti mohli snadno orientovat a dozvědět se více o vaší ordinaci.

Jak vaše webové stránky vypadají, můžete zjistit, když je vyhledáte na vlastním mobilním telefonu či tabletu. Pokud se stránka nezobrazuje správně nebo máte problémy s navigací na různé stránky, je třeba váš web optimalizovat. Mnoho nástrojů pro tvorbu webových stránek již optimalizuje každou stránku tak, aby reagovala na mobilní zařízení. Pokud jste svůj web již dlouho neaktualizovali, zvažte, zda jej neobnovit.

Lokální SEO vám přivede nové pacienty

Místní SEO pro zubaře udrží vaši firmu na předních místech ve výsledcích vyhledávání. Je to zásadní nástroj, který můžete využít k tomu, aby vás pacienti ve vašem okolí našli a objednali se k vám. Proces optimalizace místního SEO se může zdát jako příliš velký a složitý problém, ale můžete začít malými kroky, vše pak bude jednodušší.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp