Zlepšete své lokální SEO
Snažíte se posunout váš web nahoru ve výsledcích lokálního vyhledávání? Hledáte nejlepší tipy pro lokální SEO?

Zatímco optimalizace pro vyhledávače (SEO) je sama o sobě důležitá pro všechny internetové stránky, pokud provozujete firmu, která cílí hlavně na zákazníky z blízkého okolí, je důležité, abyste své úsilí zaměřili zejména na lidi, kteří žijí poblíž. Pokud provozujete autoservis v Ostravě, zákazníky z Brna či Plzně asi nebude vaše nabídka příliš zajímat.

Místní SEO taktika pomůže lidem, kteří s největší pravděpodobností používají vaše produkty a služby, najít vaši firmu online. Níže se podíváme na 5 nejlepších tipů, které můžete použít pro okamžité zlepšení lokálního SEO na webu vaší firmy.  

1. Umístěte svou stránku do služby Moje firma na Googlu (Google My Business)

První věc, kterou musíte udělat pro zlepšení lokálního SEO, je vložit svou stránku do služby Moje firma na Googlu. Prostřednictvím služby Moje firma na Googlu nabízí Google několik užitečných nástrojů, které zviditelní vaši firmu v blízkém okolí a umožní lokálním zákazníkům snadno najít vaši provozovnu. Ve službě Moje firma na Googlu můžete snadno upravovat obchodní informace a optimalizovat profil vaší firmy.

"Nezapomeňte, že i když používáte jiné marketingové taktiky pro získání návštěvnosti, například PPC reklamy, je důležité zlepšit také vaše SEO."

Proč potřebujete SEO, i když používáte PPC reklamy?

I přesto že získáváte zákazníky pomocí PPC reklamy, zlepšení SEO funguje jako skvělé, nákladově efektivní a dlouhodobé řešení pro získání nových zákazníků.

Pokud lidé ve vašem okolí budou hledat službu nebo produkt, který nabízíte, Google upřednostní vaši firmu ve výsledcích vyhledávání, pokud budete mít aktuální a optimalizovaný profil ve službě Moje firma na Googlu. Nezapomeňte proto svůj obchodní profil optimalizovat a zajistit, aby všechny kontaktní informace, pracovní doba a adresa byly správné.

2. Získejte zpětné odkazy a citace

Zpětné odkazy, linky, které odkazují na vaše webové stránky z jiných míst na webu, jsou také důležitým faktorem, který hraje velkou roli v tom, jak dobře se vaše stránky umisťují ve výsledcích vyhledávání. Je proto důležité hledat způsoby, jak získat zpětné odkazy z jiných stránek na webu. V ideálním případě by měly být relevantní a tematicky související s vaším oborem podnikání nebo místem, kde se nachází vaše provozovna.

Citace, podobně jako zpětné odkazy, jsou odkazy z webových stránek a sociálních sítí, jako je Twitter, Facebook, a dalších stránek a katalogů, vztahujících se k vaší lokalitě.

Získání těchto místních citací je také velmi důležité a pomáhá vyhledavačům pochopit, že vaše stránka je relevantním výsledkem pro lokální vyhledávání.

Dostaňte na své stránky zákazníky z okolí

3. Získejte pozitivní recenze

Věřte tomu nebo ne, online recenze jsou neuvěřitelně důležité pro zajištění lokálního úspěchu v online podnikání. Sociální sítě a další stránky umožňují uživatelům napsat recenzi nebo sdělit ostatním zkušenosti s vaším podnikem.

Snažte se získat co nejvíce pozitivních recenzí. Můžete například své zákazníky povzbudit k tomu, aby dali vašemu podniku pozitivní hodnocení nebo napsali krátkou recenzi, pokud byli s vašimi službami spokojeni.

4. Zajistěte konzistenci obchodních informací

Kromě vložení kontaktních a obchodních informací do služby moje firma na Googlu je také důležité, abyste rozšířili informace o vašem podnikání i na jiné weby, například profesní a oborové katalogy, stránky o vašem městě, nebo zbožové vyhledavače typu Heuréka, kde taktéž můžete získávat od zákazníků pozitivní zpětnou vazbu.

Zajistěte, aby vaše informace na všech místech byly konzistentní, to znamená správně vyplněné ceny, otevírací doba, telefonní čísla a podobně. Informace na ostatních stránkách by měly odpovídat přesně tomu, co je napsáno ve vašem profilu na Googlu a na vašich webových stránkách.

To pomůže Googlu poznat, že jsou informace o vaší firmě správné a aktuální. Výsledkem bude větší pravděpodobnost, že se vaše stránky umístí na předních místech při lokálním vyhledávání.

5. Přidejte lokálně relevantní klíčová slova

Pro správnou optimalizaci stránek pro lokální zákazníky byste neměli zapomenout ani na přidání několika klíčových slov, která se týkají vaší oblasti a místa, kde leží vaše provozovna.

Lokální klíčová slova by měla být nejen na stránkách vaší firmy, ale také v popisu firmy na Moje firma na Googlu.

Tato klíčová slova by se měla ideálně vztahovat nejen k vašemu předmětu podnikání, ale zejména k vaší lokalitě. Měla by zahrnovat název města nebo oblast, ve které váš podnik provozujete, i podrobnější popis umístění.

Kromě celé adresy proto můžete použít i místní lidové názvy, například „na Masaryčce“, „vedle hospody U hulána“ a podobně.

Lokální SEO vám pomůže najít nové zákazníky

Zlepšení lokálního SEO je velmi důležitý krok, pokud chcete získat více místních zákazníků. Pomocí výše zmíněných SEO tipů zlepšíte vaši online marketingovou strategii a zajistíte, že vaše provozovna bude při lokálním vyhledávání na prvním místě.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp