PPC reklama
Také jste si všimli, že ve vašem účtu Google Ads se najednou zobrazuje méně hlášených vyhledávacích výrazů? Jak najít chybějící vyhledávací výrazy?

PPC reklamy Google Ads nedávno snížily viditelnost vyhledávacích výrazů. Většina inzerentů hlásí až 20% pokles počtu hlášených vyhledávacích výrazů. Tento problém lze obejít dvěma způsoby, a pokud máte ve svém účtu Google Ads povoleno automatické označování, můžete chybějící vyhledávací výrazy najít v nástroji Google Analytics. Zde je návod, jak na to:

Pomocí nástroje vLookup můžete porovnat dotazy v Google Ads a Google Analytics.

V účtu Google Ads přejděte do části Kampaně vyhledávání > Hledané výrazy. Všimnete si celkového počtu hlášených vyhledávacích výrazů.

Ujistěte se, že rozsahy dat jsou stejné pro zobrazení Google Ads i Google Analytics. V nástroji Google Analytics přejděte do části Akvizice > Veškerý provoz > Zdroj/prostředí. Klikněte na možnost Google / cpc.

Právě zde můžete vidět nesoulad mezi celkovým počtem kliknutí na vyhledávací termíny v PPC reklamě Google Ads a relacemi v Google Analytics. Čísla v Google Analytics jsou obvykle vyšší.

Klikněte na google / cpc a přidejte sekundární dimenzi "Search Query". Tím se vytáhnou všechny vyhledávací dotazy pro Google Ads.

Stáhněte si tuto sestavu a sestavu vyhledávacích výrazů z Google Ads. Pomocí funkce vlookup v aplikaci Microsoft Excel můžete najít vyhledávací výrazy, které Google Ads nenahlásil.

Použití dat relace

V nástroji Google Analytics přejděte do nabídky Akvizice > Google Ads > Vyhledávací dotazy. Všimněte si, že počet relací je výrazně vyšší než počet kliknutí.

Kliknutí můžete seřadit vzestupně nebo vytvořit pokročilý filtr, který zobrazí pouze kliknutí, která se rovnají 0. Všechny dotazy s 0 kliknutími a alespoň 1 relací jsou ty, které se v rámci Google Ads neuvádějí.

Proč je důležité znát klíčová slova, na která se spouští PPC reklamy?

PPC (Pay-Per-Click) reklama je forma online reklamy, při které platíte za každé kliknutí na vaši reklamu. Klíčová slova jsou slova nebo fráze, na které chcete, aby se vaše reklama zobrazila. Je důležité znát klíčová slova, na které se spouští vaše PPC reklama, protože to vám umožní:

Zasáhnout správnou cílovou skupinu - Klíčová slova pomáhají zacílit vaši reklamu na lidi, kteří hledají přesně to, co nabízíte. Tím zvyšujete pravděpodobnost, že oslovíte lidi, kteří jsou vámi nabízeným produktem nebo službou skutečně zainteresováni.

Optimalizovat vaše PPC kampaně - Pokud víte, která klíčová slova generují nejvíce kliknutí a konverzí, můžete optimalizovat vaše PPC kampaně a zvýšit efektivitu vašich investic.

Snížit náklady na PPC reklamu - Správný výběr klíčových slov může pomoci snížit náklady na PPC reklamu. Pokud zvolíte správná klíčová slova, pravděpodobnost, že lidé kliknou na vaši reklamu, ale vaše produkty je nebudou zajímat, je menší, což znamená, že utratíte méně peněz za zbytečné kliknutí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp