Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO
Nalezení nejlepších klíčových slov pro vaši posilovnu a jejich vhodné umístění na strategická místa na webu je zásadní pro úspěšné SEO. Přečtěte si, jak na to!

Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak do vaší posilovny přilákat nové zákazníky. Pomocí optimalizace totiž zajistíte, že webové stránky vaší posilovny se budou ve vyhledávačích Google a Seznam zobrazovat na prvních místech, pokud zájemci o cvičení budou hledat klíčová slova, která s vaší posilovnou souvisí. Správný výběr klíčových slov je v tomto případě pověstným jazýčkem na vahách, který rozhodne, zda web vaší posilovny bude úspěšný či nikoli. Jak tedy najít nejvhodnější klíčová slova a výrazy, které do vaší posilovny nalákají nové zákazníky?

Význam klíčových slov pro posilovny

Zamyslete se nad tím, co člověk hledající posilovnu pravděpodobně zadá do vyhledávacího pole. Právě tyto výrazy jsou těmi klíčovými slovy, které by váš web měl obsahovat. Při rozhodování, která klíčová slova budou pro SEO vaší posilovny nejvhodnější, mějte na paměti, že ne každý při hledání místa pro cvičení použije slovo "posilovna". Optimalizovat váš web pouze na slovo "posilovna" ani není příliš žádoucí. Jednak je optimalizace na takto krátký a obecný výraz příliš složitá a drahá, za druhé si u takového výrazu nemůžete být jisti, s jakým záměrem jej uživatel hledal. Chce se přihlásit? Hledá posilovnu v Praze? V Brně? Chce si vybudovat posilovnu doma? Nebo shání obrázek posilovny? Nevíme. Mnohem lepší je proto používat delší konkrétnější výrazy, takzvané „longtail keywords“. Tyto výrazy sestávají z více slov a konkrétně popisují co vlastně uživatele hledá. Například: „Posilovna Praha 8 osobní trenér“. Z těchto výrazů můžeme přesně odvodit, jakou nabídku uživatel hledá a navíc je na ně ve vyhledávání mnohem menší konkurence, takže je snazší se umístit na prvních místech.

Je proto nezbytné zdůraznit všechny konkrétní fitness aktivity, které vaše posilovna nabízí, abyste zaujali široké publikum se zájmem o cvičení. Pokud například poskytujete lekce spinningu, ujistěte se, že se tato fráze na vašich webových stránkách objeví. Pokud nabízíte lekce kickboxu, uveďte i tuto možnost. Tyto služby u vás mohou hledat potenciální zákazníci, kteří mohou tato slova použít při vyhledávání na internetu.

Zohlednění rozdílů ve způsobu, jakým budou lidé vyhledávat posilovnu, je zásadní při výběru nejlepších klíčových slov pro SEO vaší posilovny. Chcete-li oslovit co největší počet potenciálních zákazníků, musíte mít na paměti, jaké různé druhy slov lidé při vyhledávání posilovny používají.

Nejlepší klíčová slova pro posilovny

Pravděpodobně vás zajímá, která klíčová slova pro posilovny jsou nejoblíbenější. V jejich výběru vám pomůže nástroj Google zvaný Plánovač klíčových slov. Stačí jen zadat nějaké obecné klíčové slovo, například „posilovna“, a systém vybere další příbuzné fráze, které lidé v souvislosti s posilovnou hledají.

Další možnosti, jak najít SEO klíčová slova pro posilovny, nabízí samotné vyhledávání Google. Vyhledejte v Googlu výsledky na slovo „posilovna“ a poté sjeďte na stránce s výsledky až dolů, kde najdete „Související vyhledávání“. Zde Google zobrazuje často hledané výrazy, které souvisejí se slovem „posilovna“ – například: „levná posilovna Praha 5“, „fitness centrum“, „nejlepší posilovny v Praze“ atd. S pomocí těchto jednoduchých způsobů můžete získat během chvíle spoustu zajímavých klíčových slov, z nichž vyberete ta, která zařadíte do obsahu vašich stránek.

Kam umístit klíčová slova SEO

Znalost správného umístění klíčových slov je velmi důležitá. SEO klíčová slova by měla být na vašich webových stránkách uložena na důležitých místech, jako je například hlavní nadpis. V textu dbejte na to, že by mělo být klíčové slovo umístěno co nejblíže začátku. Pokud je to možné, je také dobré umístit klíčová slova do jednoho nebo dvou podnadpisů. Neměli byste to sice přehánět, ale mít klíčová slova obsažená alespoň v jednom podnadpisu se doporučuje a povede to k vyššímu hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Každá stránka webu vaší posilovny by měla být optimalizována pouze na jedno hlavní klíčové slovo, například „osobní fitness trenér Praha“. To ovšem neznamená, že byste měli používat výraz jen přesně v tomto tvaru. Naopak, používejte skloňování, jednotné a množné číslo a různé varianty výrazu, například „osobního fitness trenéra v Praze“ a podobně. Důležité je, aby text byl co nejpřirozenější.

Klíčová slova umístěte nejen do nadpisů a podnadpisů, ale také do celého psaného obsahu. Opět je používejte opatrně a zařazujte je pouze tam, kam se přirozeně hodí.

Jak klíčová slova rozhodně nepoužívat

Celkový obsah klíčových slov na stránce by neměl být příliš vysoký, neměl by přesahovat četnost, jakou by slovo mělo v běžném textu, aby vaše sdělení působilo přirozeně. Pokud použijete výraz „nejlevnější posilovna v Praze 5“ v každé větě několikrát, nebude text dávat smysl. Tato praxe - nazývaná "keyword stuffing" – je kontraproduktivní. Algoritmy, které nyní používá Google a další vyhledávače, odhalí, když jsou klíčová slova používána nadměrně, a sníží hodnocení stránky ve výsledcích vyhledávání. Proto může být příliš mnoho klíčových slov pro SEO stejně špatné jako jejich nedostatek – důležitá je správná rovnováha.

Nejlepším přístupem dnes je, aby byl psaný obsah uživatelsky přívětivý a čtivý. Klíčová slova pro SEO vkládejte na přirozená místa, ale ne v nadměrné míře. Vyhledávače si všimnou, pokud to přeženete, a budou vás penalizovat. Čtenáři navíc takový obsah rozhodně nechtějí číst.

SEO

Přilákání správných diváků

Použití klíčových slov ke zlepšení SEO a zvýšení viditelnosti vaší posilovny na webu je dobrá věc. Zásadní je však také přilákat ty správné návštěvníky. Chcete, aby lidé, kteří vaše webové stránky navštíví, měli zájem stát se vašimi zákazníky. Jinými slovy, chcete mít vyšší konverzní poměr.

Jedním ze způsobů, jak oslovit lidi, kteří se pravděpodobně stanou zákazníky, je použití dlouhých klíčových slov. Tato klíčová slova jsou delší a konkrétnější než obecná klíčová slova, ale nejsou tak často vyhledávaná. Jejich výhodou však je, že vedou k vyšší míře konverze, protože se zaměřují na konkrétní skupiny obyvatel, u nichž je větší pravděpodobnost, že se stanou vašimi zákazníky. Pokud potenciální zákazník v Ostravě hledá posilovnu, kam by si šel zacvičit, nebude jej zajímat vaše posilovna v Praze 5, byť by byla sebelepší. Pokud však budete vaše stránky optimalizovat na klíčové slovo „levná posilovna na Smíchově“, podaří se vám oslovit mnohem více potenciálních zákazníků z vašeho nejbližšího okolí.

Čím efektivněji dokážete svou posilovnu označit, tím spíše přilákáte typy zákazníků, na které se chcete zaměřit. Poskytnete-li potenciálním zákazníkům jasnou představu o tom, co vaše firma nabízí, získáte typy zákazníků, kteří budou s vašimi službami pravděpodobně velmi spokojeni.

Zvyšte počet zákazníků vaší posilovny

Nalezení nejlepších klíčových slov pro vaši posilovnu a jejich vhodné umístění na strategická místa na webu je zásadní pro SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače. Pomůže vám ke zvýšení vašich pozic ve výsledcích vyhledávání a následně i počtu členů. Měli byste je zvolit tak, abyste se zaměřili na správný typ návštěvníků – na ty, kteří jsou pravděpodobnými zákazníky. Při efektivním použití mohou správně vybraná klíčová slova posunout SEO vaší posilovny na mnohem vyšší úroveň.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp