Jak pracovat s influencery bez sponzoringu?

influencer marketing
K propagaci svých výrobků, služeb či značky můžete využít influencer marketingu. Jak to udělat, aby vás to moc nestálo?

Ačkoli se mnoho lidí domnívá, že influencer marketing si mohou dovolit pouze velké společnosti s obrovskými reklamními rozpočty, opak je pravdou. Ve skutečnosti totiž můžete využít tohoto moderního způsobu propagace, aniž byste na to museli vynaložit jedinou korunu.

Výhody influencer marketingu

Influenceři vám mohou pomoci zlepšit budování vaší značky, vaši  důvěryhodnost, mediální pokrytí, sledovanost na sociálních sítích, návštěvnost webových stránek a samozřejmě také prodej. Vzhledem k tomu, že se předpokládá, že influencer marketing bude i v roce 2022 nadále růst, mají menší  značky ideální příležitost spolupracovat s influencery, kteří jim pomohou prodávat jejich produkty a služby, a mohou tak činit i s velmi malými nebo dokonce žádnými náklady. Zde je několik způsobů, jak můžete využít spolupráce s influencery bez toho, abyste za to museli platit:

Věnujte influencerům vzorky produktů nebo služeb zdarma

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak mohou značky spolupracovat s influencery bez placení za jejich příspěvky, je darování produktů nebo služeb. Mohou využít svůj sortiment a nabídnout influencerům výměnu, kdy influencer poskytne určité množství příspěvků na sociálních sítích. Měli byste si však vždy uvědomit, že influenceři dostávají desítky a někdy i stovky nabídek od různých firem denně. Není proto snadné je zaujmout. Zkuste oslovit influencery s návrhem, že byste jim rádi nabídli dárek, aniž byste zdůrazňovali co za to chcete. Tímto způsobem může mnoho špičkových influencerů na vaši žádost odpovědět, protože se nebudou cítit "tlačeni" k protislužbě. Poté co influencer obdrží dárek, pokračujte dál. Zeptejte se ho, zda dárek obdržel, zda se mu líbil a zda by o něm nechtěl něco zveřejnit.

Pozvěte influencery na výlet

Vaše firma může uspořádat výlet, na který pozve skupinu influencerů. Můžete například pozvat několik influencerů, kteří pojedou do určité destinace, a využít tento čas jako příležitost k vytvoření obsahu pro váš produkt a také k publikování několika příspěvků s recenzí zboží nebo služby. Tuto PR strategii využívá mnoho luxusních značek, kdy nechávají špičkové influencery vytvořit mnoho příspěvků propagujících značku za možnost cestovat a pobýt s ostatními tvůrci z řad influencerů. Osobní kontakt s influencery vám také poskytuje možnost navázat s nimi úzké vazby a nabízí příležitost proměnit některé z nejvýkonnějších influencerů ve vyslance značky pro další publikování, propagaci vašich produktů a služeb na sociálních sítích a zvýšení jejich konverzního poměru

Události pro influencery

Pro firmy, které si nemohou dovolit organizovat výlety, mohou influencerské akce představovat lépe zvládnutelný typ partnerství, kdy influenceři mohou výměnou za účast na zajímavé akci zveřejnit obsah pozitivně zmiňující váš produkt či službu. Akci můžete uspořádat ve své kanceláři, v restauraci nebo jiných reprezentativních prostorách a během události můžete influencerům poskytnout váš produkt nebo službu, aby si je mohli osobně vyzkoušet. Váš tým může během osobního setkání přímo vysvětlit influencerům výhody produktu a zároveň vytvořit fotografický nebo video materiál z předvádění.

influencer

Spolupráce s partnerskými značkami

Pokud jsou i tyto akce mimo vaše finanční či organizační možnosti, můžete se podělit o náklady na pořádání akce nebo výletu influencerů s jinými značkami, tím že oslovíte a podělíte se s nimi o příležitost zapojit influencery do propagační kampaně. Pokud nejde o vaše přímé konkurenty, firmy jistě tuto příležitost rády využijí, protože získají užitek ze spolupráce s influencery za zlomek nákladů a zároveň nemusí sami vynaložit veškeré úsilí spojené s řízením velké influencerské kampaně. Mohou se zapojit tím, že nabídnou své produkty jako dárky pro influencery nebo nabídnou prostor, ubytování v hotelu, cestování nebo jiný typ služby v závislosti na tom, na jaké odvětví se specializují.

Zapůjčování produktů influencerů

Firmy, které nemohou darovat své produkty, zejména tehdy, pokud je předmět příliš drahý nebo vzácný, mohou influencerům navrhnout spolupráci typu výpůjčky. Při tomto typu spolupráce můžete oslovit influencera, který by vytvořil obsah s použitím zapůjčeného předmětu, po dokončení natáčení by jej vrátil a následně by obsah sdílel na svých sociálních kanálech. Tato metoda docela dobře funguje, jelikož influenceři často hledají rekvizity nebo výjimečné produkty, které by mohli zahrnout do svého obsahu. Může jít například o luxusní automobily, šperky a podobně.

Partnerství s influencery

Pokud nemůžete darovat ani zapůjčit nějaký předmět, můžete s influencerem spolupracovat prostřednictvím vzájemného mediálního partnerství. To spočívá v tom, že budete influencera zmiňovat prostřednictvím vašeho vlastního obsahu, jako jsou např tiskové zprávy, rozhovory nebo jiné typy zmínek. Influencer za to na oplátku zmiňuje vaši značku v rámci křížové propagace. Značky mohou předem vyjednat podmínky spolupráce a poté nechat influencera sdílet mediální články na jeho sociálních sítích a ve kterých bude označena vaše firma.

Bez ohledu na velikost značky se spolupráce s influencery může ukázat jako nákladově velice efektivní způsob propagace firmy a zlepšení budování značky, prodeje, mediálního pokrytí a sledovanosti na sociálních sítích. Tyto typy propagace umožní firmám využívat kreativní strategie, které jim zajistí oboustranně výhodné partnerství, aniž by přišly na mizinu. Prozkoumáním různých typů spolupráce s influencery může firma určit, jaká strategie je nejúčinnější, a poté pokračovat v budování svého marketingového úsilí na základě těch nejefektivnějších partnerství.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu