Jak s pomocí Google Ads porazit mnohem větší konkurenty
Díky vysoce lokalizované PPC kampani v Google Ads bude vaše firma mnohem relevantnější a důvěryhodnější pro místní spotřebitele.

Mnoho obchodníků, kteří se snaží propagovat své zboží či služby pomocí PPC reklamy, naráží na problém s mnohem většími konkurenty. Tyto společnosti s desítkami poboček po celé ČR a leckdy i v zahraničí mají mnohem větší rozpočty na reklamu, a díky svému dominantnímu postavení mohou nabídnout i mnohem nižší cenu než vy. Pokusit se těmto firmám konkurovat na jejich domácím hřišti zákonitě povede k neúspěchu.

Znamená to, že jako malá firma nemáte proti těmto molochům šanci? Ale kdeže! I přesto, že nemáte takový rozpočet jako velcí inzerenti, můžete vyhrát a dostat své stránky na vrchol. Hodnotou, kterou vaše firma poskytuje, je totiž znalost místního trhu a vaše schopnost poskytovat lokálním zákazníkům individuální pozornost a přizpůsobené řešení, což většina velkých firem nedokáže.

Získejte výhodu tím, že se v PPC reklamě zaměříte na lokální publikum

Pravidlo fungování PPC reklamy říká, že čím relevantnější je reklama pro vyhledávací dotaz uživatelů, tím je pravděpodobnější, že na ni kliknou. Vyšší míra prokliku vede k levnějším kliknutím, vyššímu hodnocení reklamy a lepšímu skóre kvality. Jedním ze způsobů, jak zvýšit relevanci reklamy pro uživatele, je zaměřit se na lokální publikum.

Naštěstí v PPC platformě Google Ads existuje celá řada nástrojů, které k tomu můžete využít.

Jak používat Google Ads k tomu, abyste dali zákazníkům najevo, že jste místní firma

V rámci platformy Google Ads existuje několik možností, které mohou uživateli sdělit, že vaše firma je místní, a pomoci vám využít všech výhod lokalizace. Pokud máte k vašemu online podnikání i kamennou provozovnu, či jen odběrní místo, kde si zákazníci mohou vyzvednout objednané zboží zdarma, může to pro ně být rozhodující faktor, proč si vybrat právě vaši firmu.

Pokud chcete svou PPC reklamou oslovit hlavně místní zákazníky, prvním krokem je zajistit, aby se vaše PPC reklamy zobrazovaly pouze v zadané lokalitě.

V systému Google Ads jsou umístění nastavena na úrovni kampaně. Zde můžete snadno nastavit lokaci, kde se má vaše reklama zobrazovat. Můžete zadat zemi, město, oblast nebo dokonce poštovní směrovacího číslo - podle toho, jak cílené chcete reklamy mít. Můžete také na mapě označit vaši provozovnu a zadat, že chcete zobrazovat reklamy pouze do určité maximální vzdálenosti.

Cílení reklamy na geografickou lokaci

Lokalizujte svou reklamu

Jakmile máte nastaveno, že se vaše reklama bude zobrazovat pouze v určité oblasti, ujistěte se, že dáte vědět vašim potenciálním zákazníkům, že je vaše firma skutečně místní. Nezapomeňte to proto zmínit v textu vaší reklamy, například "Prodej kosmetiky Ostrava". Doporučujeme vaši lokaci umístit do nadpisu i do viditelné adresy URL.

Jedním ze skvělých triků týkajících se Google Ads je, že URL adresa viditelná v reklamě nemusí být ta samá jako adresa, na kterou reklama směřuje. Stejná musí být pouze doména prvního a druhého řádu, například "nejakyeshop.cz". Za lomítko můžete přidat v podstatě cokoli, co se vám líbí, pokud dodržíte maximální délku URL. Jelikož se pokoušíte ukázat umístění vaší firmy, doporučujeme vaši lokaci umístit právě sem - například "nejakyeshop.cz/kosmetika-ostrava".

Použijte rozšíření o lokalitu

Nyní, když máte reklamy, které ukazují, že vaše firma je místní, je čas použít rozšíření o lokalitu. Rozšíření o lokalitu umožňuje, aby se vaše místní adresa zobrazovala pod vaší reklamou v Google Ads.

První věcí, kterou musíte udělat, je zaregistrovat svou firmu ve službě Moje firma na Googlu. Je to zdarma, ale zabere to nějaký čas, jelikož budete muset vlastnictví firmy ověřit prostřednictvím dopisu, který Google pošle na vaši adresu. Jakmile budete mít účet ve službě Moje firma na Googlu, přejděte do své kampaně v Google Ads a vyberte kartu Reklamy a rozšíření. Kliknutím na kartu Rozšíření v rozevírací nabídce přejděte na stránku, kde klikněte na velké modré znaménko + vlevo nahoře a vyhledejte možnost rozšíření o lokalitu.

Při prvním provedení se zobrazí výzva k propojení s účtem Moje firma na Googlu, který jste nastavili v předchozím kroku. Jakmile to uděláte úspěšně, můžete dané rozšíření použít na úrovni reklamní sestavy nebo na konkrétní kampaň. Kliknutím na "Uložit" potvrdíte svůj výběr.

Poskytněte výhodu lokálním zákazníkům

Abyste získali výhodu nad velkými firmami s celostátní či mezinárodní působností, měli byste lokálním zákazníkům nabídnout něco, čím zhodnotíte vaši lokální polohu. Pokud například prodáváte zboží, nabídněte osobní odběr zdarma u vás ve firmě.

Díky vysoce lokalizované PPC kampani v Google Ads bude vaše firma mnohem relevantnější a důvěryhodnější pro místní spotřebitele. To vám umožní soutěžit a vyhrávat i nad velkými firmami v oboru podle vašich vlastních podmínek!

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp