Proč se v Mapách Google umístit na vyšší pozici
Zjistěte, jak optimalizovat profil vaší firmy v Mapách Google a dostat se tak na vyšší příčky ve vyhledávání.

Pokud provozujete byznys, který je závislý na lokálních návštěvnících, je extrémně důležité, aby vás vaši potenciální zákazníci byli schopni najít. U provozoven, jako jsou restaurace, pizzerie či autoservisy, hledají zákazníci většinou provozovny, které jsou nejblíž místu, kde se zrovna nacházejí.

Potenciální zákazník většinou zadá do vyhledávače něco jako "nejbližší restaurace", načež se mu v Googlu objeví mapa, která obsahuje seznam restaurací v jeho okolí. Váš zápis v Mapách Google je proto zásadním marketingovým nástrojem pro vaše podnikání. Pomůže vám objevit nové zákazníky, vyniknout nad konkurencí a vygenerovat více obchodů - a to vše navíc zcela zdarma. Všech těchto výhod ale můžete využít pouze v případě, že je váš záznam dobře viditelný. Často je v dané oblasti více firem podobného zaměření a Google se sám rozhoduje, kterou umístí v seznamu na první místo. Vaše blízkost je ve skutečnosti jen jedním z mnoha faktorů, které Mapy Google zohledňují při hodnocení firemních zápisů.

To, co potřebujete udělat, je optimalizace zápisu v Mapách Google. Níže si ukážeme, jak na to.

Proč se v Mapách Google umístit na vyšší pozici?

Podle průzkumů, které zveřejnil Google, používá nadpoloviční většina lidí jako svou preferovanou navigační aplikací právě Google mapy. Ve většině měst ovšem vaše provozovna není jediným podnikem, který nabízí podobné služby, a při vyhledávání se jich zobrazí na mapě víc.  Pokud chcete, aby si zákazníci vybrali právě vaši provozovnu, musí se zobrazit v tomto seznamu co nejvýš. Ideálně na prvním místě. Ta další už totiž nemají zdaleka takovou návštěvnost.

Dalším důvodem pro zařazení na Google Maps je to, že první tři výpisy z Map Google se zobrazí také v běžných výsledcích vyhledávání Google. Pokud se vaše firma objeví mezi těmito třemi výsledky, může to výrazně zvýšit viditelnost vaší firmy. Optimalizace těchto zápisů je proto důležitou součástí SEO.

Vyšší hodnocení v Mapách Google obvykle znamená také umístění na první stránce vyhledávání Google.

Jak dosáhnout toho, aby byl váš firemní zápis na Google mapách na vyšším místě

Jak tedy zajistit, aby se váš firemní zápis zobrazoval v Mapách Google výše? Stejně jako můžete optimalizovat on-page a off-page SEO faktory vašeho webu, můžete optimalizovat i váš firemní zápis v Google mapách.

Ze všeho nejdříve ale budete muset vaši firmu přidat do Google map a nárokovat si svůj zápis. Pojďme si ukázat, jak na to.

Nejprve musíte dostat svou firmu do Map Google a nárokovat si svůj zápis.

Přidejte svoji firmu do Map Google

Přidejte svoji firmu do Map Google

Přidat firmu do Map Google může kdokoli. Může se tak stát, že vaše firma má již v Mapách Google záznam, aniž byste o tom věděli. Ale nebojte se, každý sice může zápis přidat, ale nemá nad zápisem kontrolu. To můžete pouze vy jako majitel, pokud si nárokujete zápis prokázáním vlastnictví firmy. Pokud zatím vaše firma nemá zápis v Mapách Google nebo si tím nejste jisti, přidejte ji podle následujících pokynů:

1. Přejděte na Google.com/maps nebo do aplikace Mapy Google a vyhledejte název své firmy.

2. Pokud se vaše firma zobrazí, znamená to, že již má záznam v Google Mapách.

3. Pokud se název vaší firmy nezobrazí, uvidíte v rozbalovací nabídce možnost „Přidat chybějící místo“.

Jakmile kliknete na odkaz, budete vyzváni k zadání jména firmy, kategorie služeb a adresy provozovny.

Získejte svůj firemní zápis v Mapách Google

Druhým krokem k tomu, aby se vaše firma v Mapách Google dostala na vyšší místo, je nárokování vašeho zápisu. Je to proto, že když vytvoříte svůj zápis, vše, co můžete zadat, je jméno firmy, kategorie služeb a adresa provozovny. Pokud si však zápis tzv. "nárokujete", můžete do profilu vaší firmy vyplnit mnohem více informací.

Tyto informace jsou stěžejní pro optimalizaci vašeho zápisu. Čím více podrobností bude váš firemní zápis obsahovat, tím lepší bude jeho hodnocení v Mapách Google.

Předpokladem pro získání firemního zápisu v Mapách Google je bezplatný účet ve službě Moje firma na Googlu. Pokud již účet máte, jednoduše si najděte svou firmu v Mapách Google, vyberte možnost „Nárokovat tuto firmu“ nebo „Vlastníte tuto firmu?“ a postupujte podle pokynů. Pokud zatím účet ve službě Moje firma na Googlu nemáte, vytvořte si jej.

Přidejte informace do svého firemního zápisu v Mapách Google

Nyní, když máte propojený firemní zápis v Mapách Google s účtem Moje firma na Googlu, můžete jej začít optimalizovat. Optimalizace spočívá v doplnění maximálního množství relevantních informací o vaší firmě. Čím více informací bude váš zápis obsahovat, tím vyšší bude jeho hodnocení.

Chcete-li do svého záznamu přidat další informace, přihlaste se ke svému účtu Moje firma na Googlu. Zde uvidíte panel s několika záložkami po straně.

Vyberte kartu „Informace“, která obsahuje vaše jméno, kategorii, adresu, oblast pokrytí (například, pokud jste pizzerie, do jaké vzdálenosti doručujete), otevírací dobu, telefonní číslo, web a další informace, například produkty a služby. Můžete zde zadat i podrobný popis.

Moje firma na Googlu

Jak tyto jednotlivé oblasti co nejlépe optimalizovat?

Váš název a adresa by měly být stejné ve všech online službách. Na webu, stránkách sociálních sítí, Google mapách, i kdekoliv jinde by měla být vaše prezentace konzistentní. Důvěryhodnost je pro řazení firem v Mapách Google velmi důležitá, ujistěte se proto, že nemáte někde překlep či chybějící písmeno.

Použijte číslo pevné linky. To pomůže Googlu ověřit si, že se vaše firma skutečně nachází v dané oblasti a zvýší to vaši důvěryhodnost.

Udržujte své otevírací hodiny aktualizované. Firemní zápisy Google Maps informují uživatele, zda je vaše firma momentálně otevřená, případně, kdy se otevře nebo zavře. Vaše otevírací doba je proto velice důležitá. Nezapomeňte také vyplnit otevírací dobu ve svátky, protože v opačném případě se ve vašem zápisu může objevit poznámka „Otevírací hodiny se mohou lišit“, což vaší důvěryhodnosti neprospěje. Pokud se z nějakého důvodu otevírací doba změní (což v současné době ovlivněné pandemií Covid-19 není nic výjimečného), nezapomeňte ji okamžitě aktualizovat ve svém zápisu. Máloco totiž naštve zákazníka víc, než když za vámi jde přes celé město, aby zjistil, že máte zavřeno. Zasloužená negativní recenze vás v takovém případě pravděpodobně nemine.

Napište popis firmy

Popis ve vašem firemním zápisu v Mapách Google by měl zákazníkům nabídnout celkový obraz vaší firmy, aby jim pomohl ujasnit si, co od vás mohou očekávat, a jestli nabízíte právě to, co hledají.

Do popisu nezapomeňte zahrnout klíčová slova, protože to pomůže vašemu firemnímu zápisu v Mapách Google zobrazit se nejen při vyhledávání, která obsahují název vaší firmy, ale také při vyhledávání produktů a služeb.

Správně kategorizujte své podnikání

Z hlediska hodnocení je velmi důležitá kategorie podnikání vaší firmy. Jako primární kategorii vyberte takovou, která nejlépe odpovídá hlavní nabídce vašeho podnikání. Pokud vaše firma nabízí i jiné kategorie služeb, vyberte je jako sekundární kategorie.

Přidejte do svého firemního profilu fotografie

Firemní zápisy v Google Maps bez fotografií jsou pro návštěvníky méně lákavé a nemusí se umístit ve výsledcích vyhledávání tak vysoko jako zápisy s fotkami.

Chcete-li tedy vylepšit své hodnocení v Mapách Google, nahrajte do svého firemního záznamu vysoce kvalitní a poutavé fotografie, které zachycují exteriér a interiér vaší firmy, případně fotografie oblíbených produktů.

Uděláte to tak, že na hlavním panelu služby Moje firma na Googlu přejdete na kartu „Fotky“ a kliknete na modrý kruh s bílým znaménkem plus. Odtud budete moci přetáhnout několik fotografií nebo videí najednou.

Získejte pozitivní recenze

Jakmile vytvoříte firemní zápis na Mapách Google, vaše firma tím automaticky dostane schopnost získávat recenze zákazníků. Jelikož Google pozitivně hodnotí to, co se líbí jeho uživatelům, měli byte se snažit získat co nejvíce pozitivních recenzí. Na recenze zákazníkům odpovídejte, i na ty negativní. Vaše odpovědi ukazují dalším návštěvníkům, jak jste k zákazníkům všímaví a jak dobře řešíte eventuální problémy.

Pravidelně do svého firemního zápisu přidávejte příspěvky

Ve vašem firemním zápise můžete zveřejnovat příspěvky, stejně jako na vaší stránce na Facebooku. Google díky tomu uvidí, že jste skutečně aktivní firma, což vašemu hodnocení také prospěje.

Pokud provozujete byznys pro lokální zákazníky, je dobře optimalizovaný zápis v Mapách Googlepro vaše SEO naprosto nezbytný. Zákazníci vás díky němu snadno najdou v okamžiku, kdy budou potřebovat vaše služby a Mapy Google je dovedou přímo k vám.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp