Získejte nové návštěvníky z lokálního vyhledávání
Podle statistik vede 18 procent místních vyhledávání na Googlu ke konverzi do 24 hodin. To je poměrně dost. Pokud si z tohoto lákavého koláče chcete také ukousnout svůj podíl, musí být vaše provozovna na Googlu snadno k nalezení.

Pro účely lokálního vyhledávání Google provozuje platformu Moje firma na Googlu (Google my business), která slouží k vyhledávání firem v okolí hledajících. Můžete si zde vytvořit profil, který se objeví přímo na stránce s výsledky vyhledávání, takže lidé ani nemusejí navštívit váš web, aby získali informace, které potřebují k návštěvě vaší provozovny. Přímo na stránce vyhledávání uvidí vaši adresu, telefonní číslo, otevírací dobu a samozřejmě také zobrazení polohy vaší firmy na mapě.

Tipy a triky pro lepší využití platformy Moje firma na Googlu

Pokud chcete na maximum využít tento velmi důležitý nástroj pro získání zákazníků z vašeho okolí, přečtěte si tipy a triky uvedené v tomto článku.

Zaregistrujte se v Moje firma na Googlu

Začněte tím, že navštívíte webové stránky Moje firma na Googlu a zaregistrujete se zde pomocí svého Google účtu. Zde si pak můžete od základu vytvořit váš profil nebo vybrat firmu, která již na jejich seznamu je, a nárokovat si ji. Google vás poté provede celým procesem, během kterého je třeba zadat všechny relevantní informace o vaší firmě, které jsou pro vaše zákazníky důležité. Následně musíte vaši firmu ověřit.

Ověření firmy probíhá tak, že Google zašle na adresu vaší provozovny kód, který poté zadáte do příslušné kolonky ve vašem účtu.

Uveďte všechny základní informace

Během procesu registrace vás Google požádá, abyste zadali jméno, adresu a všechny základní informace o vaší firmě. Budete také muset vybrat kategorii, do které spadají vámi poskytované služby. Na výběr máte více než 2000 různých kategorií. Vybírejte uvážlivě, jelikož na vybrané kategorii závisí to, jakým způsobem budete moci upravit zbytek svého zápisu. Pokud vyberete například restauraci, získáte možnost připojit nebo nahrát jídelní lístek ve formátu PDF.

Váš záznam můžete optimalizovat přidáním popisu, kde můžete uplatnit relevantní klíčová slova a popsat výhody, které mají přilákat lidi do vaší firmy.

Google my business

Nahrajte kvalitní obrázky

Lidé chtějí vědět, jak vaše provozovna vypadá, předtím než se rozhodnou ji navštívit. Obzvlášť důležité je to u restaurací. Pokud k vašemu popisu přidáte obrázky z vašeho interiéru, výkladní skříně, jídel z vašeho menu nebo fotografie vašeho týmu, může to být pomyslným jazýčkem na vahách, který přesvědčí lidi k návštěvě vaší provozovny. Ujistěte se, že obrázky, které vkládáte, jsou vysoce kvalitní a ukazují vaši firmu v pozitivním světle. Čím přesvědčivější fotografie použijete, tím větší bude dopad na návštěvnost a konverzní poměr.

Zejména u návštěvníků z mobilních telefonů dokážou kvalitní obrázky navodit důvěru ve vaši firmu a přimět je k návštěvě. Ujistěte se, že obrázky jsou kvalitní a dostatečně reprezentativní.

Přilákejte návštěvníky na vaši stránku

Zkušenosti ukazují, že pozitivní recenze zákazníků vaší služby uveřejněné v Moje firma na Googlu mají velmi pozitivní vliv na umístění vaší stránky v lokálním vyhledávání, pokud obsahují správná klíčová slova. Pozitivní recenze tedy dokážou nejen ukázat potenciálním zákazníkům, že poskytujete skvělé služby, ale zvládnou také pozitivně ovlivnit vaše SEO.

Jak získat více pozitivních recenzí

Chcete-li získat více pozitivních recenzí, je nejjednodušším řešením zajistit a poskytnout skvělý zákaznický servis. Můžete však také požádat o recenzi na vašich stránkách, nebo přidat odkaz na recenze vaší firmy do podpisu v e-mailu nebo v e-mailingové kampani. Můžete také sdílet pozitivní recenze zákazníků na sociálních sítích. Tímto způsobem můžete popostrčit návštěvníky, kteří s vámi již mají pozitivní zkušeností, aby se o ně podělili s ostatními.

Reagujte na všechny recenze

Je také dobré na všechny recenze odpovídat. Ukazuje to všem dalším návštěvníkům, že vaše firma reaguje na podněty zákazníků a snaží se veřejně řešit jakékoli problémy či stížnosti. Firma, která se svými zákazníky komunikuje a snaží se obratem vyřešit jakékoli jejich podněty, budí mnohem důvěryhodnější dojem a má šanci na příznivější hodnocení.

Pravidelně publikujte obsah

Platforma Moje firma na Googlu nabízí i způsob, jak mohou firmy na svých stránkách průběžně sdílet obsah. Pomocí této funkce můžete svůj zápis v Moje firma na Googlu aktualizovat. Můžete přidat blogové příspěvky, seznamovat potenciální zákazníky s různými speciálními nabídkami, událostmi, a dokonce přidávat i další fotografie a videa.

Publikace obsahu je snadná. Jednoduše se přihlaste do svého účtu v Moje firma na Googlu a najděte tlačítko Vytvořit příspěvek. Poté se zobrazí možnosti přidání různých typů příspěvků, včetně fotek, videí, událostí, speciálních nabídek nebo textu. Například, pokud vlastníte restauraci, můžete dát svým potenciálním zákazníkům vědět o večeru s živou hudbou či o zvěřinových hodech.

V případě, že lidé budou hledat restauraci v okolí a uvidí vaši nabídku, může je to přesvědčit k návštěvě vaší restaurace právě toho konkrétního večera.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp