PPC reklama
PPC a dovolená: Jak si odpočinout od reklam, aniž by došlo ke katastrofě? Zjistěte jak připravit PPC účet na vaši nepřítomnost.

Někdy je třeba hodit práci za hlavu, vzít si dovolenou a zkrátka si odpočinout. Jak to ale udělat, pokud vedete PPC kampaně sami? Jak si tedy odpočinout, aniž by se zhroutilo vše, na čem jste tvrdě pracovali? V dnešním článku uvádíme 5 tipů, jak si vzít dovolenou, aniž by ve vašich PPC účtech došlo ke katastrofě.

Nezanedbejte přípravu vašeho PPC účtu

Stejně jako se na cestu připravujete balením kufru, je velmi důležitá příprava PPC účtů na váš odjezd. Pokud nevěnujete čas přemýšlení o tom, co si balíte, tak nakonec plavete v kalhotách. Organizace je to, co vám umožní během dovolené odpočívat, protože víte, že je o vše postaráno. Udělejte si však volno spíše v klidnější době. Během Black Friday atp. je vhodnější o PPC účty pečovat.

Ujistěte se, že máte zajištěny základní věci: máte zapnutá e-mailová oprávnění, aby vám cokoli naléhavého přišlo přímo do schránky? Věnujte nějaký čas kontrole základů svých reklamních kampaní – pokud jsou dobře provedeny, snížíte pravděpodobnost, že narazíte na nějaké problémy. Před odjezdem také nezapomeňte odstranit všechny časově omezené nabídky, protože po jejich skončení už nebudete mít možnost provádět úpravy.

Pro větší klid doporučujeme stáhnout si verzi aplikace správce reklam. Ať už se jedná o aplikaci Google Ads nebo aplikaci Facebook Ads Manager, pokud budete mít rychlý a snadný způsob, jak zkontrolovat, jak se věci vyvíjejí, pokud budete mít opravdu potřebu, bude vše mnohem méně stresující. Skutečnost, že mnohé z těchto aplikací mají omezené funkce, bude také pracovat ve váš prospěch, protože se nebudete moci pustit do velkých optimalizací, jak jste zvyklí.

Spusťte vše ve správný čas

Dobrým způsobem, jak nastavit automatickou správu reklam bez nutnosti ručního zásahu, je využít plánování reklam. Tím zajistíte, aby se vaše reklamy spouštěly pouze v nastavené dny a časy.

Kromě toho využijte funkci délky trvání reklamy pro reklamy nebo rozšíření, které můžete chtít spustit pouze na určitou dobu, například na víkend Black Friday. Usnadní vám to strukturování toho, co a kdy chcete mít spuštěno. Pokud máte kampaně rozprostřené na více platformách, bude se však doba výkonu lišit, protože různé platformy mají jedinečné návyky uživatelů.

Nastavení pravidel

Stejně jako byste nechávali dospívajícího doma samotného, neodcházejte, aniž byste stanovili přísná základní pravidla. Pravidla jsou skvělým způsobem, jak stanovit určitou úroveň kontroly, která zajistí, že věci půjdou hladce, když tam nebudete moci být.

Mezi pravidla, která doporučujeme nastavit, patří:

Rozpočtové limity

V závislosti na tom, v jakém období měsíce si chcete dát pauzu a na jak dlouho, existuje řada různých pravidel, která vám mohou vyhovovat. Například nastavení pravidla, které pozastaví kampaně, které v polovině měsíce utratily určitý rozpočet, zajistí, že v první polovině měsíce nepřečerpáte rozpočet. Mezi další možnosti patří celkový limit rozpočtu nebo přijímání upozornění, pokud před obědem utratíte více než polovinu denního rozpočtu.

Ať tak či onak, zavedení určitých pravidel zajistí, že nebudete utrácet nadměrně.

Nefunkční URL

Nastavte pravidlo pro pozastavení kampaní, které používají nefunkční adresu URL – pokud se některá stránka vašeho webu porouchá, nebudete tak plýtvat rozpočtem ani nebudete dělat špatný dojem na nové zákazníky.

Nedostatečně výkonné a příliš výkonné kampaně

To, že nejste u počítače, neznamená, že nemůžete optimalizovat své reklamy. Nastavte pravidla, která pozastaví nedostatečně výkonné kampaně, abyste se mohli podívat, jak je vylepšit, až se vrátíte. Stejně tak povolte pravidlo, které zvýší rozpočet kampaně, která je na tom nejlépe – chcete mít možnost přivést co nejvíce potenciálních zákazníků, zejména proto, že nebudete přítomni, abyste mohli provádět změny v reálném čase.

Optimální CPA

Znáte své ideální náklady na akvizici? Znalost hodnoty zákazníka je důležitá vždy, ale zejména tehdy, když uvažujete o tom, že budete mít volno. Díky pravidlu, které upravuje nabídky klíčových slov na základě jejich nákladů na konverzi, budou vaše reklamy mnohem lépe ovladatelné a bude snazší udržet se na správné cestě. Toto pravidlo vám pomůže nejen maximalizovat počet konverzí, které můžete získat, ale také zajistit, aby byly za rozumnou cenu.

Existuje spousta různých automatizačních pravidel, která mohou spravovat kampaně za vás. Dbejte na to, abyste nenastavili žádná, která by si navzájem odporovala. Pokud je to možné, vytvořte si pravidla automatizace na stejném místě pro všechny platformy, abyste měli jasný přehled o tom, co se děje.

Použijte automatizační nástroje

Usnadněte si život a použijte platformu, která zařídí vše na jednom místě. Pokud máte například spuštěné reklamy na Googlu, Facebooku a Microsoftu, jejich samostatná správa vás stojí mnoho úsilí. Využíváním softwaru, který obsáhne všechny vaše reklamní kampaně, můžete provádět změny ve všech z nich za třetinu času.

Zde je několik skvělých bezplatných možností:

S trochou know-how můžete nastavit PPC skripty, které poběží 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Existuje neomezené množství způsobů, jak je můžete po počátečním nastavení použít a využít je k nastavení pravidel, jak bylo zmíněno výše.

Bezplatné Centrum digitálního marketingu společnosti Microsoft slibuje mnoho možností, jak spravovat reklamy PPC a sociální média na jednom místě. Můžete si v něm nastavit automatizovaná pravidla pro efektivní kampaně.

Bezplatná platforma pro správu PPC od společnosti Adzooma nabízí spoustu možností optimalizace, automatizace a reportování pro reklamy Google, Microsoft a Facebook pod jednou střechou. Uvnitř této platformy můžete uplatnit všechny zmíněné tipy od vytváření vlastních pravidel až po plánování reklam a upozornění.

Užijte si své volno

Pokud jste věnovali čas nastavení a máte dostatečné záložní plány, vaše PPC kampaně se obejdou i bez vás. Když se ze své dovolené vrátíte odpočatí, vaše kampaně budou možná ještě lepší.

Mnohé z těchto tipů a triků můžete používat po celý rok, abyste si usnadnili práci, ale ještě více dávají smysl ve chvíli, kdy si potřebujete dát pauzu. Využití bezplatných platforem, které jsou k dispozici, vám také ulehčí spoustu práce. Pokud se snažíte zvládnout ostatní aspekty svého podnikání sami, zvažte možnost outsourcingu odborníků na věci, jako je SEO, budování značky a PR.

A nyní už si užijte své volno!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp