TikTok marketing
Zjistěte, jak se vám vyplácí vaše marketingové aktivity na TikToku. Odhalte, odkud vám plyne nejvíce konverzí, a optimalizujte tyto části pro ještě větší výkon.

TikTok se stal jednou z hlavních platforem, na které se uživatelé dozvídají o nových produktech, službách a firmách. Není proto divu, že se stal také jednou z nejlepších a nejžádanějších platforem pro inzerenty. Pokud jste se rozhodli propagovat vaše výrobky či služby na TikToku, je důležité vědět, které aktivity vám přinášejí největší zisk. Jak na to?

Nový marketingový kanál je vždy výzvou při zjišťování nejlepšího způsobu sledování jeho účinnosti (neboli skutečného zisku a návratnosti investic do marketingu). V tomto článku se podíváme na metody sledování pro TikTok a zanalyzujeme výhody každé z nich. S využitím našich zkušeností zjistíme nejlepší způsoby, jak získat kontrolu nad svou výkonností na TikToku.

Typy reklamy na TikToku

Než prozkoumáme, jak sledovat konverze, musíme pochopit rozdíl ve způsobu tvorby reklamy na TikToku oproti jiným médiím.

Existují dvě velké marketingové kategorie reklamy na TikToku: využití PPC reklamy TikTok Ads nebo provozování influencer marketingu prostřednictvím blogerů na TikToku.

Každý z těchto marketingových kanálů s sebou nese jiné výhody a nevýhody, podívejme se proto na nejlepší způsoby sledování výkonu pro každou z těchto reklamních taktik.

Jak sledovat výkon PPC reklamy TikTok

Stejně jako u každého placeného reklamního kanálu budete muset při sledování a měření výkonu PPC reklamy na TikToku projít určitým technickým nastavením.

Zde si můžete vybrat dvě cesty: sledování pomocí TikTok pixelů nebo pořízení vlastního řešení pro sledování.

Hlavní výhodou použití TikTok pixelu pro sledování je, že se poměrně snadno nastavuje. Kód můžete umístit například na "děkovací" stránku svého webu a také jej nainstalovat u některého z oficiálních partnerů (jako je Shopify, WooCommerce atd.).

Několik výhod plynoucích z používání TikTok pixelu:

  • Sledování konverzí: TikTok pixel umožňuje po umístění kódu na váš web sledovat prodeje pocházející z PPC reklam na TikTok. Můžete si vybrat typ událostí, které chcete sledovat, a přizpůsobit si konverzní trychtýř pro sledování.
  • Optimalizace: V případě, že se vám podařilo získat informace, které vám pomohou s optimalizací, TikTok pixel umožňuje zlepšit optimalizaci tím, že algoritmům dodá více údajů o uživatelích, u kterých je větší pravděpodobnost nákupu. Čím více prodejů váš pixel zachytil, tím lepší optimalizaci cílů můžete očekávat.
  • Přístup k vlastním publikům: Po připojení pixelů TikTok získáte možnost remarketingových aktivit a vytvoření vlastních publik ze souborů dat, které pixel TikTok shromažďuje. Můžete například zkontrolovat, kde uživatel vypadl z trychtýře, a později toto publikum remarketingově oslovit konkrétní reklamou.
  • Proces nastavení je podobný jako u Facebook Ads: Pokud jste dříve pracovali s Facebook Ads, nenajdete v nastavení TikTok pixelu žádný problém, proces je velmi podobný. Stejně jako v případě Facebook pixelu se však jedná o příklad sledování na straně klienta, což v roce 2022 není spolehlivá metoda. Pixely mohou být v procesu sběru konverzních dat nepřesné, protože se po všech aktualizacích ochrany osobních údajů v reklamním průmyslu snadno blokují.

Získání řešení pro sledování výkonu

Alternativou pro sledování výkonu TikTok reklamy by bylo použití vlastního řešení pomocí softwaru pro sledování reklamy třetí strany. To může být na začátku složitější, pokud jde o nastavení. Je to však důvěryhodnější a spolehlivější. Zejména pokud vaše sledování využívá pouze data první strany a sledování na straně serveru (S2S).

Protože sledování S2S funguje bez souborů cookie třetích stran a není ovlivněno blokátory reklamy, budou mít údaje o konverzích větší přesnost, zejména pokud máte velkou návštěvnost ze zařízení s operačním systémem iOS 14 (tato zařízení mají více omezení souvisejících se soukromím). Jedná se o bezpečnou metodu sledování, která je v souladu s ochranou soukromí, což je v současné éře reklamy bez cookies zásadní.

Pokud chcete pro TikTok zvolit vlastní řešení sledování výkonu, neexistuje univerzální odpověď. Existuje spousta řešení, která nabízejí funkce sledování výkonu PPC reklamy, ale jen několik z nich má integraci rozhraní TikTok API. Proces nastavení se bude lišit v závislosti na řešení, proto se nezapomeňte podívat do průvodců vybraného nástroje pro sledování reklamy.

Tik Tok

Jak nastavit sledování reklamy na TikToku

  • Vytvoření pixelu TikTok jako zdroje dat. Není to totéž jako přidání kusu kódu na webovou stránku. TikTok pixel v tomto případě slouží pouze jako určené místo pro sběr dat z TikToku.
  • Propojte svůj software prostřednictvím API rozhraní se službou TikTok a připojte zdroj dat (z výše uvedeného).
  • Vytvořte kampaň ve svém sledovacím softwaru.
  • Spusťte novou kampaň na TikToku s reklamním cílem "Konverze".

Ujistěte se, že vaše řešení pro sledování reklamy má integraci s API TikToku, aby bylo možné zajistit výše zmíněné sledování na straně serveru.

Další volbou, kterou budete muset při sledování výkonu TikTok reklam učinit, je to, zda zvolit přesměrování nebo sledování bez přesměrování. Doporučuji zvolit to druhé. Přestože přesměrování u TikToku stále funguje, můžeme očekávat, že bude v budoucnu zablokováno, stejně jako v případě Facebooku nebo Googlu.

Jak sledovat kampaně influencerů na TikToku

Pro sledování kampaní influencerů na TikToku máte na výběr mezi sledováním odkazů nebo promo kódů. Vždy můžete použít obojí, abyste měli jistotu, že vám neunikne žádná konverze pocházející od influencera.

Promo kódy jsou nejen skvělým způsobem, jak sledovat konverze pocházející od influencera, ale také dávají uživateli podnět k nákupu. Promo kód se obvykle rovná speciální nabídce nebo výhodě, která může lidi přesvědčit, aby si koupili něco z vašeho sortimentu.

Pokud používáte promo kódy:

  • Musíte se ujistit, že můžete generovat jedinečné a lidsky čitelné promo kódy, nejlépe takové, které obsahují jméno influencera.
  • Pokud se rozhodnete pro automatizaci pomocí sledovacího softwaru, ujistěte se, že podporuje sledování kupónů (promo kódů) a atribuci, abyste mohli sledovat tyto prodeje podle vydaných promo kódů. Díky tomu bude snadné pochopit skutečný výkon každého influencera a okamžitě vypočítat odměnu.

Používání sledovacích odkazů pro kampaně influencerů

Mějte na paměti, jak snadné bude pro uživatele kliknout na odkaz v popisu obsahu. Někdy se může stát, že při nedostatečné motivaci tento odkaz přehlédne. Stále se však jedná o skvělou metodu sledování prodeje. Pokud tento způsob sledování použijete, nezapomeňte přidat parametry sledování, které vám umožní zjistit:

  • který kanál přinesl konverzi,
  • který influencer přinesl konverzi,
  • která konkrétní reklama se nejlépe osvědčila.

Nezapomeňte použít zkracovač odkazů, například Bit.ly, Replug nebo Ow.ly, aby to vypadalo hezky. Dejte si ale pozor, že mnoho zkracovačů odkazů může poškodit parametry sledování (UTM). Takže musíte provést kontrolu, abyste si byli jisti, že zaznamenáváte všechna data.

Slova na závěr

Na TikToku můžete zvolit spoustu reklamních metod a spoustu taktik sledování. I když je TikTok  hlavně vizuální platformou, kde vládne UGC (obsah generovaný uživateli), je stále mimořádně důležité správně nastavit sledování, abyste měli pod kontrolou čísla návratnosti investic.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp