Jak vylepšit vstupní stránku vašeho webu
Vstupní stránka je prvním místem vašeho webu, které návštěvník uvidí. Nepokazte si proto jedinečnou příležitost, jak udělat skvělý první dojem.

Dostat svou stránku na vysoká místa ve vyhledávání či nastavit PPC reklamu je jedna věc, ale udržet na vaší stránce horko těžko získaného návštěvníka je věc druhá - a mnohem důležitější. Stisknout tlačítko zpět je velice snadné, a pokud potenciálního zákazníka nezaujmete "na první dobrou", může se stát, že váš web opustí, aniž by mu dal šanci. Což dvojnásobně zamrzí, pokud jste za jeho návštěvu již zaplatili PPC sytému.

Jakmile na váš web přivedete návštěvníky, musíte se ujistit, že vstupní stránky, na které přicházejí, mohou udržet jejich pozornost a převést jejich návštěvu na konverzi.

Není žádným překvapením, když zjistíte, že většina návštěvníků stránek nečte celý obsah. Stránky spíše jen procházejí, skenují a hledají něco, co upoutá jejich pozornost. Pokud jejich pozornost nic nezaujme, rychle odcházejí. Vaším cílem při tvorbě vstupních stránek by proto mělo být jejich pozornost získat a udržet. Pojďme se společně podívat, jak na to.

Jak začít s tvorbou ideální vstupní stránky

Každá vstupní stránka by měla mít pouze jeden přesně definovaný cíl. Začněte tím, že si ujasníte, na co se má každá konkrétní stránka zaměřit a jak to souvisí s potřebami nebo přáními vašich potenciálních zákazníků. Stránka by měla obsahovat krátký a výstižný perex, v ideálním případě 10 až 15 slov, napsaný tučným písmem a poutavým stylem. Hned na začátku zdůrazněte, jak tato stránka řeší problém, který návštěvníci mají, nebo jak jim může poskytnout něco, co potřebují nebo chtějí.

Nejúspěšnější prodejci vždy spoléhali na osobní kontakt se zákazníkem a ke každému člověku přistupovali jako k jedinečné osobě. Snažili se identifikovat problém dané osoby a poté nabídli ideální řešení. Zákazníci nyní mají daleko víc možností. Mohou prozkoumat cokoli online, během chvilky si porovnat recenze, které zanechali předchozí zákazníci, a již nepotřebují prodavače k tomu, aby jim poskytl seznam funkcí a možností. Úloha prodavače, kterého v online světě zastupuje stránka vašeho webu, nyní spočívá v nabídce emocionálního porozumění a ujištění o vaší důvěryhodnosti. Ukažte proto svým zákazníkům, jak se jejich životy zlepší, uvedením výhod produktu, nejen výčtem jeho technických údajů.

Vyřešte problémy svých návštěvníků

Za většinou návštěv vaší stránky stojí konkrétní záměr uživatele. Lidé hledají řešení problému, který je trápí a doufají, že jim vaše stránka toto řešení poskytne. Možná již vědí, co potřebují a chtějí si to koupit, možná zatím hledají různé možnosti řešení svého problému, a možná zatím netuší, že nějaký problém mají.

Určete, jakého obchodního cíle má vaše vstupní stránka dosáhnout. Prodej produktů? Poskytnutí informace? Nebo přechod na jinou stránku? Poté vytvořte stránku zaměřenou na tento jeden cíl a na to, jak uspokojí potřebu návštěvníků.

Jak začít s tvorbou ideální vstupní stránky

Propojení reklamy a vstupní stránky

Pokud zákazníci kliknou na odkaz na vaši vstupní stránku, měli by zde nalézt to samé jako je v textu reklamy. Pokud reklama, na kterou klikli, prodává konkrétní produkt, ujistěte se, že na stránce, na kterou se po kliknutí dostanou, si budou moci tento produkt koupit.

Reklama a vstupní stránka by měly nabízet to samé, odkaz v reklamě, který směřuje na domovskou stránku nebo nesouvisející část vašeho webu, je snadný způsob, jak zákazníka odradit.

Pište stručně a jasně

Při psaní obsahu podléhá mnoho autorů pokušení používat dlouhá a rozvláčná souvětí, která však nabízejí malou informační hodnotu. Mějte proto stále na zřeteli téma a cíl, které se snažíte vyjádřit. Udržujte věty krátké a věcné.

Příliš mnoho informací na vaší vstupní stránce může zákazníky zmást. Každá vstupní stránka by se proto měla zaměřit pouze na jednu věc; jeden produkt, jednu službu nebo jedno řešení. Studie ukázaly, že příliš mnoho možností často způsobí, že si zákazník nevybere žádnou. Čím déle se musí rozhodovat, tím je frustrovanější, což často vede k opuštění stránky.

Komunikujte lidskou řečí

Technický žargon nebo odborné údaje mohou být při popisu některých produktů nezbytné, ale přesto se snažte jejich množství snížit na minimum. Komunikujte se zákazníky, jako byste mluvili s přáteli. Používejte přirozené slovní obraty a známá slova, kterým rozumí většina populace. Používejte krátké, stručné a jasné věty, aby zákazník nemusel přemýšlet "co tím chtěl básník říci". Samozřejmostí by měl být bezchybný pravopis a gramatika.

Všimněte si, že profesionální copywriteři používají jednoslabičná slova tak často, jak je to možné. Důvodem je to, že je lze snadno číst, rychle si je zapamatovat a nezní nepřirozeně nebo příliš formálně.

Výzva k akci

Výzva k akci (CTA) je tlačítko, odkaz, formulář nebo klikatelný obrázek, který vyzve zákazníka k přímé interakci s webem. Mohou to být tlačítka pro přidávání položek do košíku nebo odkazy na související článek. Cokoli, co podněcuje interakci, pomůže připoutat pozornost návštěvníků. Výzva k akci by měla být stručná a snadno pochopitelná. Návštěvníkovi by mělo být předem jasné, co se stane, jakmile na tlačítko klikne.

Tlačítka s výzvou k akci by měla být nápadná a na první pohled rozeznatelná.  Od okolních prvků stránky je můžete označit kontrastní barvou.

Mnoho návštěvníků si nepřečte více než prvních 60 % stránky, než se rozhodne, zda je obsah zajímá, nebo ne. Vaše CTA tlačítko proto umístěte spíše v horní polovině stránky. Všimněte si, že téměř všechny weby mají CTA tlačítka, přihlášení k účtu či ikony nákupního košíku umístěné v horní části stránky, což usnadňuje jejich vyhledání.

Co vám přinese kvalitní vstupní stránka

Ideální vstupní stránka je přehledná, používá jasné a stručné výrazy a vypráví soudržný příběh pomocí obrázků, nadpisů a textu. Pokud při tvorbě stránky použijete některé z předchozích tipů a technik, otevře se vám cesta k lepším konverzním poměrům a tím pádem i k lepší návratnosti vašich investic.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp