Vylepšete texty PPC reklam
Při vytváření textů pro PPC reklamy se někdy dopouštíme nevědomky chyb, které mají na výkon inzerátu negativní vliv. Jak se vyvarovat těch nejčastějších?

Všichni občas děláme chyby. Jsme jen lidé. Při psaní textů PPC reklam mohou však tyto chyby být poměrně finančně náročné. Při vymýšlení textů reklamních inzerátů jsme omezeni většinou pouze počtem znaků a několika dalšími pravidly, která se liší podle jednotlivých reklamních PPC platforem. Není proto divu, že občas vytvoříme reklamu, která potenciální návštěvníky nezaujme tak, jak bychom chtěli.

Výsledky vyhledávání jsou stále více přeplněné a je stále těžší se v narůstající konkurenci prosadit. Je proto mnohem důležitější než kdy jindy, abychom se pokusili najít nové reklamní postupy a abychom vyzkoušeli vše, co může vést k lepším výsledkům. To znamená neustále testovat různé verze reklam a odstraňovat ty, které nejsou dostatečně efektivní.

Většina nedostatečně výkonných PPC inzerátů má alespoň jednu z několika typických společných chyb. Zde je seznam pět největších, kterých byste se při vytváření PPC reklamy měli za každou cenu vyvarovat.

1. Používáte příliš mnoho klíčových slov

Nepíše se rok 2000 a PPC není SEO. Pokud je vaše reklama přeplněna klíčovými slovy tak že text nedává smysl, můžete mít skutečné potíže. Umístit klíčové slovo v PPC inzerátu je samozřejmě žádoucí, ale stále zde platí „všeho s mírou“.

Jistě, není vždy snadné přijít na to, jak shrnout vše, co nabízíte, do malého množství textu. Bohužel, musíme vystačit s tím, co PPC platforma nabízí. Titulek nebo text inzerátu by měl obsahovat výzvu k akci a jasně popisovat, co uživatel po kliknutí získá. Klíčové slovo stačí použít jednou v nadpisu a jednou v textu inzerátu. Můžete také klíčová slova vkládat dynamicky podle toho, co uživatel hledal.

Pro každé z klíčových slov použijte samostatný inzerát. Pokud se vám nedaří umístit všechny informace do jednoho inzerátu, použijte více variant a pomocí A/B testování zjistěte, která funguje lépe.

2. Nepoužíváte rozšíření reklam

Jak je zmíněno výše, text PPC reklamy je omezen počtem znaků. Z těchto důvodů nám PPC platformy poskytují další možnosti, jak naše reklamy dále rozšířit. Odkazy na podstránky, rozšíření o popisky a strukturované úryvky textu jsou způsobem, jak do textu reklamy přidat další informace a vizuálně váš inzerát zvýraznit mezi ostatními. Nepoužívat rozšíření reklam je v dnešní době skutečně trestuhodnou chybou.

Níže si ukážeme, jak a proč jednotlivá rozšíření reklam používat a jaké výhody nám to přinese.

Odkazy na podstránky

Psaní reklamního textu pro odkazy na podstránky je téměř stejné jako psaní textu pro běžný PPC inzerát, ale text by samozřejmě neměl být stejný. Nezapomeňte, že se odkazy na podstránky budou zobrazovat pod vaší PPC reklamou, takže by ji měly vhodným způsobem rozšiřovat a doplňovat.

Rozšíření o popisky

Rozšíření o popisky mohou pomoci rozšířit váš inzerát o dodatečné informace, které upřesní text v původním inzerátu. Může jít například o názvy modelů produktu, jeho funkce, výhody a podobně.

Strukturované úryvky

Strukturované úryvky jsou velmi podobné rozšíření o popisky a rozšiřují text vašeho PPC inzerátu o informace o dalších produktech a službách nabízených na vašem webu. Strukturované úryvky se budou u vaší reklamy automaticky zobrazovat, pokud bude vstupní stránka webu zároveň obsahovat kategorii odpovídající vyhledávacímu dotazu. O tom, jestli se strukturované úryvky zobrazí, rozhoduje algoritmus Google Ads.

Rozšíření reklam pomůže vašemu inzerátu zabírat více místa na stránce s výsledky vyhledávání a přitáhnout pozornost návštěvníků. Neznamená to však automaticky, že vaše reklama bude mít s rozšířením lepší výkon. Pravidelně proto kontrolujte výkon rozšíření reklam, aby nedošlo ke snížení výkonu vaší kampaně.

Vytvářejte PPC reklamy kterým zákazníci neodolají


3. Chybí vám výzva k akci

Proč by někdo provozoval reklamu, pokud nebude žádat zákazníky, aby něco udělali? Byli byste překvapeni, jak často lidé na tento jednoduchý fakt zapomínají. Nestačí pouze vytvořit přesvědčivou reklamu, která přitáhne pozornost návštěvníka. Je potřeba potenciálnímu zákazníkovi říci, co chcete, aby udělal. Výzva k akci sice nemívá přímý vliv na počet kliknutí na reklamu, ale má silný vliv na to, co návštěvník udělá na cílové stránce, a tím na vaši míru konverze.

Přidání výzvy k akci do vaší reklamy řekne uživatelům, co chcete, aby dělali dál. Návštěvník má totiž vždy nějaký důvod, proč vyhledal právě konkrétní klíčové slovo. Pokud jej reklama zaujme a obsahuje výzvu k akci, která koreluje se záměrem, který stojí za jeho hledáním, je mnohem pravděpodobnější, že dojde ke konverzi.

Výzva k akci by měla odpovídat tomu, co návštěvník najde na cílové stránce. Mezi nejúčinnější výzvy k akci patří:

  • Nakupujte ihned
  • Vyberte si
  • Objednejte
  • Ušetřete
  • Uplatněte
  • Získejte
  • Čtěte dále
  • Zjistěte více
  • Pokračujte
  • Stáhněte si
  • Zaregistrujte se
  • Rezervujte si

4. Nikdy netestujete nic nového

Svět online marketingu se neustále mění. Reklamní platformy přicházejí neustále s novými typy reklam v různých tvarech a velikostech. Google Ads nejprve začaly s rozšířenými textovými reklamami, které byly dále rozšířeny o potenciální třetí nadpis a druhý popis. Je proto velice důležité všechny novinky bedlivě sledovat a tyto nové varianty reklamy testovat. Pravděpodobně ne vždy budou fungovat lépe právě pro vaši nabídku, ale s největší pravděpodobností zjistíte, že většinou dosáhnete mnohem lepších výsledků s novými reklamními formáty.

"Neustálým testováním a porovnáváním jednotlivých variant reklamy mezi sebou dosáhnete mnohem lepších výsledků."

5. Zapomínáte na to, co chce zákazník

Cílem každého PPC inzerenta je vydělat co nejvíc peněz s nejmenšími náklady. To se ale neshoduje s tím, co chce zákazník. Zaměřte se na to, co vaši zákazníci chtějí nebo potřebují, a přemýšlejte, jak jim můžete pomoci tohoto cíle dosáhnout. Věnujte pozornost vyhledávacím dotazům a ujistěte se, že jim dokážete nabídnout to, co skutečně hledají. Snažte se být co nejkonkrétnější v rámci vyhledávacího dotazu. Pokud zákazník hledá sportovní trička, nabídněte mu v reklamě sportovní trička, nikoli sportovní oděvy (málo konkrétní), ani černá sportovní trička Adidas (co když chce zelené tričko Nike?).

Správné klíčové slovo můžete do PPC inzerátu dynamicky vkládat na základě uživatelova vyhledávacího dotazu.

Začněte testovat své PPC inzeráty

Psaní textových reklam je pravděpodobně nejvyváženější směsicí umění a vědy, se kterou se setkáte při správě PPC kampaní. Pište kreativní inzeráty, které dokážou přitáhnout pozornost uživatelů a přesvědčit je k návštěvě cílové stránky. Neustále testujte účinnost vašich reklam a snažte se je co nejvíce přizpůsobit vaší cílové skupině. Pokud se vyhnete výše uvedeným chybám, budete brzy slavit úspěch.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp