e-mail marketing
E-mailing je jednou z nejefektivnějších marketingových metod. S minimálními náklady můžete oslovit spoustu potenciálních zákazníků. Jak na to?

Pokud chce firma komunikovat se zákazníkem, je nejlepším způsobem komunikace e-mail. Podle výzkumů společnosti Hubspot by 86 % spotřebitelů chtělo dostávat propagační e-maily od společností, se kterými obchodují, alespoň jednou měsíčně.

E-maily jsou nejrychlejším způsobem, jak oznámit nové nabídky, slevy, podělit se o novinky ve firmě, nebo znovu oslovit předchozí zákazníky.

Co je to e-mailový marketing?

Jednoduše řečeno, e-mailový marketing označuje využití e-mailové komunikace v marketingové strategii k dosažení konkrétních obchodních cílů. E-mailové newslettery lze použít k prodeji produktů, zvýšení angažovanosti, získávání nových zákazníků, vytváření povědomí o značce a odměňování loajality stávajících zákazníků.

U stávajících klientů a zákazníků klade e-mailový marketing důraz na komunikaci a informovanost. Pro potenciální zákazníky lze e-maily použít k nalákání a přilákání v rámci oslovovací kampaně.

Nejefektivnější e-mail marketingovou kampaň lze segmentovat takovým způsobem, který uspokojí více typů zákazníků s různými zájmy. Například jedna kampaň může být určena pro získání nových zákazníků, jiná pro oznámení povánočního výprodeje. Abyste však mohli provádět e-mailing, musíte nejdříve mít e-mailový seznam.

Co je to e-mailový seznam?

Co je to tedy e-mailový seznam? Jedná se o soubor adres, které firmy získávají od lidí, kteří se dobrovolně přihlásili k odběru jejich e-mailových zpravodajů. E-mailový seznam je základem e-mail marketingové kampaně. Přesvědčit lidi, aby vám svěřili svůj e-mail, není snadné, je proto důležité mít promyšlenou strategii získávání e-mailů.

e-mailing

Proč je e-mailový seznam tak důležitý

Vytváření e-mailového seznamu pomáhá vaší firmě rozvíjet vztahy s cílovou skupinou. Zde je jen několik důvodů, proč je získávání e-mailových adres tak důležité.

Chcete prodávat zboží

Online firmy chtějí prodávat své produkty a služby. Jedním z efektivních způsobů, jak toho dosáhnout, je poslat e-mail s nabídkou přímo do schránky stávajícího odběratele z vašeho e-mailového seznamu.

Vytváříte vztahy

E-mail je skvělý způsob, jak zaujmout nové potenciální zákazníky i stávající odběratele. Je pro ně nesmírně snadné odpovědět a zahájit konverzaci.

Budujete si důvěru

Marketingové e-maily budují důvěru. Potenciální zákazníci na vašem e-mailovém seznamu mají pocit, že s vámi vedou soukromou konverzaci a vy máte šanci předvést se jako skutečný odborník.

Tyto e-mailové seznamy patří vám

Zatímco vaši sledovatelé na sociálních sítí podléhají pravidlům těchto médií, která mohou kdykoli snížit váš dosah, váš e-mailový seznam máte plně pod kontrolou.

Jak založit e-mailový seznam v několika jednoduchých krocích

Založení dobrého e-mailového seznamu je prvním krokem k úspěšné e-mail marketingové kampani. Sestavte si jej pomocí následujících kroků.

1. Pochopte svou cílovou skupinu

Ujistěte se, že vaše e-maily jsou určeny správným lidem, což je naprosto zásadní krok. Pomoci vám může sledování analytiky vašeho e-mailového seznamu. Pokud již máte e-mailový seznam a zákaznickou základnu, podívejte se na demografické údaje nových odběratelů. Funguje také kontrola příspěvků vaší konkurence na sociálních sítích.

2. Vytvořte si webové stránky

Návštěvníci webových stránek jsou dobrým zdrojem při zakládání e-mailového seznamu. Formulář pro přihlášení do e-mailového seznamu umístěte na vstupních stránkách nebo jiných místech webu. Díky tomu můžete oslovit každého návštěvníka a nabídnout mu přihlášení k odběru vašeho e-mailového newsletteru. Webové stránky jsou skvělým startovacím místem pro e-mailový marketing. Během tvorby webových stránek nezapomeňte přidat také tlačítka sociálních médií, která podporují sdílení na sociálních sítích.

3. Vyberte si platformu pro e-mailový marketing

E-mailingová platforma je nezbytným nástrojem pro budování e-mailových seznamů. Výběr je opravdu široký. Dobrá platforma pro e-mailový marketing by měla mít určité funkce:

  • Musí umět segmentovat e-mailové adresy do skupin.
  • Musí nabízet automatizaci e-mailového marketingu, tedy možnost odesílat personalizované e-maily hromadně z libovolného e-mailového seznamu.
  • Měla by umožňovat vytvářet newslettery jako součást reklamních kampaní a umožnit lidem snadnou registraci.

Mezi nejznámější e-mailingové platformy patří například MailChimp či SmartEmailing. Jedná se o důvěryhodné služby, které vám pomohou vytvořit e-mailový seznam a začít s e-mailovým marketingem.

4. Vytvořte lákavou nabídku

Mít skvělý e-mailový seznam je jedna věc. Ale musíte lidi přimět, aby se přihlásili. Jen tak vám svůj e-mail nikdo nedá. Musíte jim většinou nabídnout odměnu, které se také říká lead magnet. Zde je několik dobrých nabídek lead magnetů, které fungují pro e-mailový marketing.

  • Elektronická kniha zdarma. Lidé mají rádi věci zcela zdarma. To je dobrá pobídka k tomu, aby se přihlásili do vašeho seznamu.
  • Ukázka. Funguje i odkaz na dokument nebo video. Nezapomeňte na výzvu k akci typu "Zaregistrujte se, pokud chcete vidět zbytek".
  • Pochlubte se předplatiteli. Více lidí přimějete k registraci, když jim řeknete, kolik už máte odběratelů v e-mailovém seznamu.
  • Nabízejte hodnotný obsah. Buďte konkrétní ve svém sdělení. Rozdávejte tipy a nabídky, díky kterým mohou lidé zlepšit svůj život, ušetřit nebo vydělat peníze.
  • Používejte vyskakovací formuláře. Existuje několik typů – výstupní pop-up formuláře, rozbalovací formuláře a podobně.

5. Vytvořte svůj první e-mail

Jakmile se přihlásí první lidé do vašeho seznamu, je načase začít s rozesíláním e-mailů.

  • Správný e-mail začíná poutavým předmětem. Nepoužívejte clickbaitové nadpisy.
  • Odstavce udržujte krátké.
  • Používejte vizuální prvky.
  • Nezapomeňte používat odrážky.

6. Shromažďujte e-mailové adresy i ze sociálních sítí

Strategie budování e-mailového seznamu je jednoduše plán pro sběr co největšího množství e-mailových adres. Ty můžete od lidí získávat i na sociálních sítích.

  • Získejte více odběratelů na své firemní stránce na Facebooku pomocí registračního formuláře.
  • K budování e-mailového seznamu poslouží i PPC reklamy na Facebooku. Zaměřte reklamy podle demografických údajů, abyste dokázali oslovit ty správné skupiny lidí.
  • Bezplatná výuková videa. Ta fungují na platformách sociálních médií, jako je YouTube. Získejte více e-mailových odběratelů tím, že tímto způsobem předvedete své zboží a služby.

7. Předem si udělejte plán obsahu e-mailů

Aby váš e-mailový marketing fungoval bez problémů, měli byste mít v záloze plán obsahu. Naplánujte si předem obsah, který budete v mailech rozesílat a vaše práce se tak výrazně usnadní.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp