Jak zlepšit efektivitu prodejů na LinkedInu?
Uzavřete více obchodů za kratší čas tím, že naleznete vhodné publikum a zacílíte na něj. Pomůže vám v tom Sales Navigator na LinkedInu.

LinkedIn platí dlouhé roky za profesní sociální médium, na kterém se scházejí profesionálové z nejrůznějších odvětví. Neslouží však už jen ke sdílení nových poznatků a zkušeností, či k hledání nových zaměstnanců a členů týmů – LinkedIn se stal také velmi oblíbeným místem pro rozvoj obchodních příležitostí. Obchodování na LinkedInu se díky rozsáhlé komunitě čítající více než 720 milionů uživatelů, která neustále roste, stalo velmi oblíbeným. Jen v České republice mají osobní profil na LinkedInu téměř dva miliony uživatelů a působí zde přes 30 tisíc českých firem. Aby se vám obchodování na LinkedInu dařilo, nabízí LinkedIn nejrůznější nástroje a platformy, které vám s tím pomohou. Jednou z úspěšných platforem je Sales Navigator, která slouží k rozvoji obchodních příležitostí a využívá ji celá řada majitelů firem, HR i obchodníků. Sales Navigator navíc prošel v uplynulých měsících výrazným upgradem, který má posunout obchodování na LinkedInu na novou úroveň.

Co je LinkedIn Sales Navigator?

I když je Sales Navigator placenou službou LinkedInu, rozhodně se pro ty, kteří chtějí inzerovat a prodávat na LinkedInu na denní bázi, vyplatí. Jedná se totiž o jakýsi interní CRM, který si napojíte na svůj osobní profil a díky němu získáte přístup k velkému množství dat a statistik, kam patří například:

  • veškeré návštěvy profilu za uplynulých 90 dní včetně zobrazení samotných profilů,
  • sledování aktivit vašich potenciálních zákazníků,
  • možnost zadávání vyhledávání bez omezení počtu znaků ve vyhledávacím řádku,
  • možnost přidávat poznámky ke kontaktům, které si uložíte do Sales Navigatoru, a plánování dalších aktivit,
  • zobrazení aktivních uživatelů na LinkedInu, tedy těch, kteří vyvinuli nějakou aktivitu za poslední měsíc, nebo publikovali nějaký příspěvek
  • a mnoho dalšího.

Zároveň máte k dispozici i nejrůznější rozšířené filtry, pomocí kterých můžete specifikovat a zpřesnit vaše vyhledávání – například podle seniority cílové skupiny, počtu zaměstnanců firmy atd.

Co se mění?

V prvním čtvrtletí letošního roku přinesla společnost LinkedIn informaci, že zavádí aktualizace Sales Navigatoru, a to ve prospěch všech uživatelů. Tyto aktualizace mají uživatelům pomoci rychleji najít potenciální zákazníky a zvýšit efektivitu jejich PPC reklam. Kromě jiného tyto aktualizace zahrnují vylepšení pro vyhledávání, integrace CRM a nové optimalizace domovské stránky.

Linkedin

Lepší vizualizace

Tím nejviditelnějším, čeho si všimne každý dosavadní uživatel Sales Navigatoru, je změna vizualizace v prostředí Vyhledávání, které se rozhodně změnilo k lepšímu. Pokud totiž nyní přejdete do panelu nástrojů pro vyhledávání, zobrazí se vám všechny dostupné filtry. Zároveň byly přidány nové filtry a při filtrování pro vaši cílovou skupinu se výsledky aktualizují v reálném čase. Hledání cílového publika nebo účtů je nyní tedy značně jednodušší a méně časově náročné.

Informace o potenciálních zákaznících

Další vylepšení funkcí LinkedIn Sales Navigator se týká uživatelů využívajících licenci Advanced Plus. Ti totiž nyní mohou prostřednictvím Microsoft Dynamics 365 a Salesforce propojit Sales Navigator se svým CRM systémem, a díky tomu tak spravovat veškeré své kontakty. Zároveň tato integrace obsahuje i nový nástroj označovaný jako „At-Risk Opportunities“, který sleduje lidi s takzvanou otevřenou příležitostí, neboli jinak řečeno potenciální zákazníky, a předává informace o nich přímo do Sales Navigatoru. Díky tomu si můžete nastavit priority, správně zacílit a zlepšit kvalitu vašeho prodejního trychtýře.

Žádné přepínání mezi platformami

Jednou z dalších aktualizací integrace CRM jsou vylepšené CRM karty. Ty se přidávají na stránky účtů a kontaktní stránky, čímž se minimalizuje nutnost přepínat mezi platformami. Tyto informace si můžete zobrazit přímo v Sales Navigatoru s možností přímo kliknout do vašeho CRM.

Domovská stránka

Své aktualizace se dočkala i domovská stránka, tedy vítaný doplněk prodejních týmů, který zobrazuje přizpůsobené statistiky pro klíčové zákazníky. LinkedIn se tak zaměřil především na sekci prioritních účtů, a přidal novou záložku “Bookmarked Alerts”, díky které si můžete zobrazovat a upřednostňovat upozornění na potenciální zákazníky. Do sekce Prioritní účty si pak můžete nahrávat účty, které jsou pro vaši firmu nejdůležitější.

Závěr

Nemá smysl nalhávat si, že podnikání je v dnešní době jednoduché. Obzvláště online prostředí je neskutečně přesycené a hledání nových zákazníků je tak mnohdy náročným úkolem. Pokud však máte již nějakou svou základnu, může být právě aktualizovaný LinkedIn Sales Navigator tím nástrojem, který vám umožní větší efektivitu prodejů. Ušetříte totiž spoustu času z hlediska cílení a průzkumu publika a díky detailnějším CRM statistikám budete schopni lépe zacílit a dosahovat konverzí. Nutno však podotknout, že vzhledem k ceně se tento nástroj nehodí pro začínající podnikatele, kteří nechtějí investovat větší částky – ocení ho tedy zejména ti, kteří již mají své stálejší publikum a chtějí obchodovat na LinkedInu na denní bázi.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp