Nákupy
Firma, která chce na trhu uspět, musí neustále optimalizovat své kampaně a nabídky. Nové funkce v rámci reklamních kampaní jim s tím mohou účinně pomoci.

Kampaně v Nákupech umožňují inzerentům prezentovat své produkty a navázat s potenciálními zákazníky kontakt v jedné z nejdůležitějších fází jejich nákupní cesty. Reklamy v Nákupech nejsou založené na klíčových slovech, nýbrž na produktech. Inzerenti mají k dispozici různé typy kampaní a celou řadu funkcí, k nimž Google v nedávné době přidal několik nových. Pojďme se na ně podívat.

Inzerenti mají různé možnosti a je potřeba, aby dobře zvážili jejich výhody a nevýhody a na základě toho se rozhodli pro optimální formu reklamy. Pokud jde o typy kampaní, mohou se rozhodnout buď pro standardní PPC kampaně, nebo pro chytré kampaně. Rozdíl mezi kampaněmi je zejména v rozsahu toho, co si inzerent může nastavit sám. Velká řada pracovníků v oblasti marketingu sahá právě po chytrých kampaních, protože to znamená výraznou úsporu času.

Výhody a nevýhody chytrých kampaní

Hlavní výhodou chytrých kampaní je, že fungují zcela automaticky. Cenou za tuto nikoli nepodstatnou výhodu je ztráta kontroly nad poměrně velkou částí nastavení kampaně. Tento nedostatek lze do jisté míry eliminovat prostřednictvím dostatku dat, ze kterých se kampaně budou učit. Chytré kampaně jsou ideální volbou v případě, kdy pracovníci marketingu nedisponují dostatečnými znalostmi, které jsou nezbytné k nastavení a správě standardních kampaní, případně bojují s časem, a proto čas ušetřený díky chytrým kampaním věnují jiným záležitostem, které se bez jejich interakce neobejdou.

Hlavní nevýhody chytrých kampaní spočívají v neschopnosti nastavovat výši nabídek, nemožnosti nastavit vylučující klíčová slova, publikum, časový harmonogram reklam, ani zacílení. Kromě toho nelze ani kontrolovat výkon jednotlivých umístění v obsahové síti, případně je vyloučit.

Nové funkce nákupních kampaní Google

Před vánoční sezónou 2022 oznámila společnost Google zavedení čtyř nových funkcí, které mohou obchodníci a inzerenti implementovat do svých reklamních kampaní a obchodních kanálů. Jde o funkce:

  • pravidla pro hodnoty konverze;
  • podrobnější statistiky k produktům;
  • rozhraní Deals Content API;
  • anotace k doručení a vracení zboží.

Pravidla pro hodnoty konverze

Pravidla pro hodnoty konverze umožňují inzerentům upravit přehledy hodnot konverzí a optimalizovat chytré nabídky. Díky těmto pravidlům lze lépe vyjádřit hodnotu konverzí podle jejich vztahu k vaší firmě a snadno při nabízení cen v reálném čase upravovat hodnoty konverzí na základě zeměpisné oblasti, zařízení a publika.

S využitím pravidel pro hodnoty konverze je možné přidávat k hodnotám konverzí další informace, které inzerent dosud v rámci svého účtu nedefinoval, například různé marže u různých typů uživatelů, a tím optimalizovat hodnoty v reálném čase.

Výhody pravidel pro hodnoty konverze tedy spočívají v optimalizaci skutečných obchodních cílů, jednodušší správě a optimalizaci v reálném čase.

Podrobnější statistiky k produktům

Poznatky ke konkrétním produktům jsou k dispozici na úrovni účtu a pomáhají inzerentům odhalit nedostatečně výkonné nabídky, identifikovat produkty s chybějícími atributy feedu a porovnat bidding s jejich největšími, resp. nejlepšími konkurenty.

Tyto podrobnější statistiky k produktům fungují v maximálně výkonných kampaních (Performance Max). Jejich hlavním cílem je využít údaje o výkonu reklam k optimalizaci produktů a získat přehled o tom, jaké kroky je třeba podniknout k odstranění problémů.

Rozhraní Deals Content API

Spousta nakupujících odkládá nákup zboží, dokud není ve slevě. Účelem rozhraní Deals Content API je usnadnit nahrávání a správu nabídek ve velkém měřítku. Inzerenti nyní mohou přidávat své výprodeje a propagační akce do svých výpisů prostřednictvím rozhraní API, což jim výrazně usnadňuje práci. Rozhraní Deals Content API již bylo spuštěno, ale společnost Google jej ještě oficiálně neoznámila.

Anotace k doručení a vrácení zboží

Obchodníci nyní budou moci přímo u svých inzerátů uvádět odhadovaný termín doručení a informaci o bezplatném vrácení zboží. Přidání odhadované doby doručení může zmírnit obavy zákazníků z dlouhé doby doručení, která může nastat v případě problémů se zásobami na skladě. Jistota, že své zboží dostanou včas, může mít pozitivní dopad na konverze. Kromě odhadovaného času doručení mohou inzerenti přidat i své zásady pro vracení zboží.

Osvědčené postupy pro nákupní kampaně

Společnost Google nastínila i několik osvědčených postupů, které inzerentům a obchodníkům pomohou s nastavením kampaní a umožní jim vytěžit z maximálně výkonných kampaní (Performance Max) skutečně maximum. Google doporučuje:

  • Maximalizovat dosah prostřednictvím zobrazení reklamy zákazníkům, kteří hledají výrazy související s nastavenými klíčovými slovy, pomocí široké shody a inteligentní nabídky.
  • Přizpůsobit pomocí reklam s citlivým vyhledáváním reklamní sdělení na základě vyhledávaných výrazů nakupujících.
  • Využít sílu produktového kanálu Google Merchant Center pomocí akčních kampaní YouTube Video a reklam Discovery, které představují nové nákupní příležitosti pro značku ve chvílích inspirace a objevování.
  • Využít kampaně na aplikaci a propagovat aplikaci v největších službách Google, jako je Vyhledávací síť, Google Play, YouTube.

Vývoj nezastavíš

Současný svět je nesmírně dynamický a pro svět reklamy to platí dvojnásob. Firma, která chce na trhu uspět, nesmí usnout na vavřínech a musí neustále hledat nové způsoby, jak zaujmout, musí sledovat nové možnosti a bez ustání optimalizovat své kampaně a nabídky. Nové funkce v rámci reklamních kampaní jim s tím mohou účinně pomoci.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp