Juice
Co je to link juice a co může přinést Vašemu webu z pohledu SEO? A je skutečně tak účinný, jak se o něm hovoří? Nejen na tyto otázky naleznete odpovědi v tomto článku.

Co je to link juice?

Link juice je termín vážící se k problematice optimalizace webových stránek pro internetové vyhledávače. Každá webová doména má své hodnocení známé jako tzv. doménový rating. Pokud webová stránka odkazuje na jinou stránku, přináší svou důvěru na stránku, na kterou odkazuje. Link juice neboli celkový doménový rating zahrnuje celkový počet odkazujících domén. Čím je stránka důvěryhodnější, tím má lepší pozici v SERP (na stránce s výsledky vyhledávání).

Link juice a špatná pověst v minulosti

Metoda link juice je bohužel opatřena špatnou nálepkou, jelikož jí SEO odborníci v minulosti často zneužívali pro vlastní tvorbu zpětných odkazů doplněných o vycpávková klíčová slova, skryté texty nebo zavádějící meta popisky. Tím dokázali dostat na přední strany výsledků vyhledávání podvodné informace, které se svým umístěním v SERP tvářily důvěryhodně.

Obsah je důležitější než odkaz

Od roku 2019 se začal Google specializovat na důležitost obsahu před počtem odkazujících domén. To je ovšem také zavádějící. Google má totiž nyní tendenci příliš zdůrazňovat obsah a přehlížet autoritu odkazovaných domén. Link building je stále velmi důležitý, ale jeho dopad bude časem slábnout, zatímco význam obsahu neustále roste.

Je možné link juice stále využívat?

Google stále částečně používá doménový rating pro hodnocení domén ve výsledcích vyhledávání. Ve zkratce se stále vyplatí, aby lidé odkazovali na Vaše webové stránky, jelikož pomůže se lépe umístit ve výsledcích vyhledávání.

Jak očistit link juice?

V první řadě je zapotřebí přestat používat pojem link juice. Místo toho je vhodné osvojit si jiný z výrazů, který popisuje stejnou situaci jako link juice. Vhodnými adepty jsou termíny jako propojení autority, link value nebo link equity.

Zaměřte se na vytváření skvělého obsahu, aby na Vás lidé více odkazovali. Dosažení viditelnosti organického vyhledávání na Googlu pouze prostřednictvím obsahu zůstává obrovskou výzvou. Pokud je však tento obsah podporován weby s renomovanými autoritami prostřednictvím odkazů, pravděpodobnost dosažení prominentních pozic na Googlu se značně zvyšuje.

Rady na závěr

Jedním z hlavních tipů je vytvářet propojitelná aktiva. Není možné uměle vylepšovat SEO hodnocení webů s nekvalitním obsahem. Vaše stránky by měly být komplexní, hodnotné, jedinečné a inspirativní. 

Ideální je tvorba takového obsahu, který stojí za to odkazovat. Pokud nemáte prozatím vybudované publikum, doporučujeme Vám zmiňovat ve svých textech odborníky, kteří již své publikum mají a mohou dostat Váš web do pohybu.

Výhrou v loterii je zájem člověka s velkým dosahem o Váš obsah. Pokuste se je oslovit starými dobrými metodami, jako je e-mailová komunikace a pokuste se s nimi navázat spolupráci. Tím získáte určitou počáteční pozornost, díky které si můžete budovat své organické publikum.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp