SEO je o uživatelích, ne o algoritmech
Často se doporučuje nespravovat, co není rozbité, a neměnit obsah stránky, která se dobře umisťuje ve výsledcích vyhledávání. Je tomu ale skutečně tak?

 

Pokud jste se v minulosti zajímali o SEO neboli optimalizaci stránek pro vyhledávače, možná jste se také setkali s názorem, že stránky, které jsou vyhledávači dobře hodnoceny a drží se na předních místech vyhledávání, by se neměly měnit, jinak by mohly o své hodnocení přijít. To však dnes již neplatí.

Před lety bylo možné zničit si své pracně vybudované pozice ve vyhledávání tím, že jste si hráli s obsahem na vašich stránkách, protože algoritmy vyhledávačů byly mnohem více závislé na vlastnostech stránky než na chování uživatelů. Na pozici stránky ve vyhledávání totiž působí dva aspekty - obsah a popularita. Pokud svůj obsah změníte tak, že jej podstatně vylepšíte, jeho popularita vzroste - a současně raketově vzroste také vaše pozice ve vyhledávání.

Naopak, pokud necháte svůj donedávna populární web stagnovat, je to spolehlivý způsob, jak přijít o své hodnocení, protože konkurenční weby neustále vyvíjejí lepší uživatelské prostředí s poutavějším obsahem. Algoritmy vyhledávačů dnes již dokážou rozpoznat, zdali to, co nabízíte svým uživatelům, je to nejlepší, co na internetu je. Uživatelé vyhledávačů jsou pro ně vždy na prvním místě, a pokud váš obsah není dostatečně aktuální, budou vaše pozice neustále klesat. To znamená, že musíte i nadále pracovat na optimalizaci obsahu a designu vašeho webu.  

Základem SEO je kontinuální vylepšování obsahu a designu vašeho webu.

Zaměřte se na kvalitu obsahu a uživatelský zážitek

Jistě, měli byste algoritmům vyhledávačů co nejvíce usnadnit procházení a indexování vašeho webu, stejně tak jako pochopení, o čem váš web je. Nikdy byste však neměli zapomínat na to, že SEO je především o co nejlepším obsahu a dokonalém uživatelském zážitku.

Měli byste aktualizovat stránku, která je vysoce hodnocená ve výsledcích vyhledávání?

Pokud chcete svým návštěvníkům nabídnout aktuální, relevantní, přesvědčivý obsah a poskytnout nejlepší možný uživatelský zážitek, měli byste obsah svých stránek udržovat aktuální. Skvělý obsah v kombinaci s vynikajícím uživatelským prostředím vám nejen pomůže k lepšímu umístění, ale také k většímu počtu konverzí. To je konečným cílem obsahového marketingu a optimalizace pro vyhledávače - nikoli snaha přechytračit algoritmy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp