Co je to omnikanálový marketing?
Abyste získali lepší představu o tom, jak zákazníci skutečně komunikují s vaší značkou, potřebujete na vaše marketingové kampaně nahlížet omnikanálově.

Zákazník, který uvidí vaši reklamu, si jen zřídkakdy okamžitě něco koupí. Realita je mnohem složitější.Váš potenciální zákazník může na billboardu uvidět něco, co se mu zalíbí. Až bude doma u počítače, tak si na to vzpomene a zjistí si o produktu něco více. Po nějaké době bude na produkt znovu upozorněn remarketingovou reklamou na svém mobilním telefonu… A poté si produkt půjde koupit do kamenného obchodu.

Konverze již nejsou lineární. Jsou komplexní, jedinečné a neustále se vyvíjející. Spolu s moderními technologiemi, které nás stále více obklopují, získali zákazníci možnost nakupovat kdykoli a kdekoli. To je samozřejmě velká výhoda, pro obchodníky to však znamená, že ne vždy dokážou rozeznat, který z marketingových kanálů se jim víc vyplácí, a do kterého je tím pádem lepší investovat víc peněz.

Abyste získali lepší představu o tom, jak zákazníci skutečně komunikují s vaší značkou, potřebujete na vaše marketingové kampaně nahlížet omnikanálově.

Co je to omnikanálový marketing?

V podstatě jde o kompletní zákaznickou zkušenost napříč různými zařízeními, kanály a kontaktními body, včetně online i offline marketingu. Omnikanálový marketing je fantastický způsob, jak ovládat všechny marketingové kanály tak, aby se vzájemně doplňovaly a společně byly ještě silnější.

Jak se liší omnikanálové strategie od multikanálových?

Multikanálový marketing využívá různé kanály, jako jsou PPC reklamy, video reklamy, zbožové vyhledávače, off-line reklamy, billboardy a podobně. Ale každý z těchto kanálů se v multikanálové strategii používá nezávisle. Není mezi nimi žádný vztah.

Chcete-li získat přesný obrázek o tom, jak vypadá skutečná zákazníkova cesta napříč platformami od prvního seznámení s vaším produktem až po finální konverzi, potřebujete marketing omnikanálový, nikoli multikanálový.

Jak použít omnikanálovou strategii na Facebooku

Výzkumy ukazují, že i přesto, že zákazníci stále nakupují v kamenných prodejnách, více než 50 procent těchto prodejů bylo ovlivněno nějakou formou digitální interakce. Ukazují ovšem také, že běžné způsoby měření online konverzí nezobrazují skutečnou realitu. Někdo například klikne na vaši reklamu na Facebooku, jelikož se mu líbí váš produkt. Ale neobjedná si ho online, aby nemusel utrácet za poštovné, namísto toho si jej půjde koupit do vaší kamenné prodejny. Pro váš byznys je to faktický úspěch, jelikož jste vydělali peníze. Z hlediska statistik oline reklamy jde však o zdánlivé selhání, protože tento zákazník na vašem webu nic nekoupil.

Díky omnikanálové strategii však dokážete i tyto konverze rozeznat a vylepšit váš marketing tak, aby těmto zjištěním odpovídal. Facebook má k tomuto účelu skvělý nástroj pro měření offline konverzí. Díky němu budete moci zahrnout do vašich statistik i offline konverze a získat tak mnohem lepší náhled na efektivitu vašeho marketingu. Navíc nemusíte tato data nahrávat ručně, stačí pomocí Facebook API propojit nástroj s vaším CRM systémem a vše poběží automaticky.

Pomocí dat o offline konverzích můžete také upravovat vaše seznamy remarketingového publika.  Zákazníka z výše zmíněného příkladu tak nemusíte bombardovat remarketingovou reklamou, jelikož budete vědět, že si váš produkt již koupil. Na místo toho jej můžete oslovit s nabídkou souvisejících produktů, o které by se také mohl zajímat.

Pro koho je určen omnikanálový marketing

Pro koho je určen omnikanálový marketing?

Omnikanálové marketingové strategie nejsou určeny jen pro e-shopy. Pokud vaše firma používá více než jeden marketingový kanál, ať už se jedná o PPC reklamy na Facebooku, Google, Sklik, sociální média atd., díky omnikanálovému marketingu získáte potřebný vhled do způsobu, jakým u vás zákazníci nakupují, což vám umožní být stále o krok napřed před konkurenty, kteří tyto strategie nepoužívají.

Nezbytné je přitom měřit interakce a konverze všech vašich zákazníků na všech platformách, na kterých své produkty aktivně propagujete. Sledujte, jak lidé reagují na různých kanálech a zařízeních a vyberte modely přiřazování (atribuce), které vám umožní vidět celou cestu - nejen poslední kliknutí.

Omnichannel je víc než jen módní slovo

Používat omnikanálovou strategii pro vaše facebookové PPC reklamy je pro váš úspěch velmi důležité.

Jde o to, abyste se ujistili, že vidíte svou marketingovou strategii jako celek, nejen jako jednotlivé kanály. Marketing je komplexní organismus, jehož jednotlivé součásti by měly spolupracovat jako dobře naolejovaný stroj. Nástroje a funkce Facebooku, jako jsou offline konverze, Facebook pixel a atribuční modely, vám pomohou získat komplexnější pohled na vaše data a uspět v nesmlouvavé konkurenci.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp