Doctor
Zvyšte viditelnost své praxe ve výsledcích vyhledávání. Máme pro vás 10 základních místních SEO strategií určených přímo pro lékaře a zubaře.

Pokud se pacient rozhodne objednat se u lékaře, celých 57 % objednávek začíná pomocí online vyhledávání. A když pacienti hledají zdravotnické zařízení na Googlu, myslí to skutečně vážně.

Jenže dobré hodnocení na Googlu není tak jednoduché jako samotné vytvoření webu. Online svět se rozrostl mnohem dál a my vás v tomto článku naučíme, jak se do něj dostat.

Pacienti dnes vyhledávají své lékaře ve svém nejbližším okolí. To znamená, že se musíte pro své publikum dostatečně ohodnotit, abyste na své klinice měli rušno. To je důvod, proč se místní SEO stalo nezbytným pro všechny moderní lékařské a zubní praxe, které chtějí využít potenciál internetu a využít jej k růstu zisků.

Zde jsme pro vás připravili 10 místních SEO strategií, které vám pomohou najít publikum, které je pro vaši praxi nejdůležitější.

Co je místní SEO?

Tento typ SEO pomáhá vašemu webu zobrazovat se výše ve výsledcích vyhledávání pro danou lokalitu. Například pomůže vaší zubní ordinaci v Praze získat pozice při vyhledávání výrazů jako „zubaři v Praze“.

Někdy také pacienti hledají místní ordinaci pomocí klíčových frází jako „zubař v mém okolí“. V takovém případě vyhledávače používají IP adresu nebo geolokaci hledajících, aby se spojili s relevantními lékaři v nejbližším okolí hledajícího.

SEO pro místní lékaře je mocný nástroj pomáhající vaší lékařské praxi získat klíčovou online viditelnost. Pokud své místní SEO vybudujete správně, můžete se klidně dostat mezi 3 nejlepší lékařské praxe.

Proč by lékaři a zubaři měli zvážit místní SEO?

První, na koho se pacient obrátí, když hledá lékařskou pomoc, je internet. Možná je to ironie, ale pro vaši lékařskou praxi výhra. Pokud se pacient rozhodne, že potřebuje navštívit lékaře, neotevře zlaté stránky a nebude hledat místního lékaře podle počátečního písmena v dlouhém adresáři. Místo toho se obrátí na Google nebo jiný vyhledávač, zadá klíčovou frázi podobnou „zubař v mém okolí“ a rovnou vytočí telefon pro rezervování termínu.

Takhle se chová většina dnešních moderních pacientů. A ordinace, které si chtějí udržet nebo zvýšit návštěvnost, se musí tomuto trendu rychle přizpůsobit, aby mohli patřit mezi ty, kteří se objeví v reakci na relevantní vyhledávání podle místa.

A přesně tohle místní SEO umožňuje.

Optimalizujte svůj firemní profil Google tak, aby se hodnotil pro výsledky vyhledávání v místě vašeho okolí. Zkrátka a dobře budete vidět přesně tam, kde vás vaši pacienti hledají.

Jakmile se zařadíte do místního vyhledávání, vaši pacienti vás uvidí a budou vás považovat za možnost, kterou mají. A vzhledem k tomu, že jsou tu splněny i další faktory, je pravděpodobnější, že osloví právě vás.

To, že se vám zvýší návštěvnost vaší lékařské praxe, je jeden ze způsobů, jak vám místní SEO přispěje k vašim vyšším příjmům. Ušetří vám také za drahé reklamy, což snižuje vaše marketingové výdaje, a nakonec zvýší váš konečný výsledek.

Místní SEO vám také umožní být tam, kde jsou vaši kolegové. Můžete tak s nimi přímo soutěžit za rovných podmínek. Pokud byste se umístili vedle svých konkurentů, s největší pravděpodobností získáte podíl jejich potenciálních pacientů, což je pro vás mnohem lepší, než když se vašich online pacientů vzdáte, protože vás nenajdou ve výsledcích vyhledávání.

Všechny výhody, které místní SEO přináší do vaší praxe, jsou větší viditelnost, vyšší návštěvnost a vysoké příjmy. Promluvme si teď o některých lepších strategiích, které vám pomohou začít s místním SEO.

10 praktických místních strategií SEO

Možná si po přečtení všech výhod lokálního SEO řeknete, že je to drahé, časově náročné a zdlouhavé jako běžné SEO. Není to však tentýž případ.

Pravdou je, že některé místní faktory SEO vyžadují trochu času a odhodlání k vytvoření skutečně životaschopných výsledků. Ale začít je mnohem jednodušší, než se na první pohled může zdát. Zde jsou nejlepší místní strategie SEO, které vám zaručeně pomohou najít lepší online viditelnost vedoucí k výslednému zisku, o který jako lékař stojíte.

  1. Uveďte svou praxi ve firemním profilu Google

Možná jste už dříve slyšeli výraz „Moje firma na Googlu“. Dnes se to jmenuje „Firemní profil Google“ a je to hlavní zdroj místní online viditelnosti.

Firemní profil Google je určen k tomu, aby pomohl malým firmám předvést své služby nebo produkty relevantnímu publiku. Nabízí všechny potřebné nástroje k tomu, abyste si vytvořili optimalizovaný, přesný a popisný seznam, který pomůže vašim pacientům dozvědět se, co potřebují vědět o vaší lékařské praxi.

Abyste mohli využívat všechny výhody místního SEO, musíte mít svou praxi uvedenou ve firemním profilu Google.

Google někdy vytváří firemní zápisy v GBP automaticky. V takovém případě byste si museli tento zápis nárokovat, ověřit ho a zkontrolovat jeho přesnost. Jedině tak budete mít možnost zjistit, zda vaše potenciální zákazníky neodradí nesprávnými informacemi.

Jednoduchým přidáním rezervace schůzek do vašeho firemního profilu Google si můžete okamžitě zvýšit počet rezervací termínu ve vaší ordinaci. Průměrně se zvýší tímto zcela jednoduchým způsobem počet rezervovaných schůzek o 44 %.

  1. Zdvojnásobte výzkum klíčových slov

Srdcem místního SEO je výzkum klíčových slov. Ten nám říká, jaká klíčová slova optimalizovat, aby vyhledávače mohly propojit relevantní dotazy s vaším záznamem, a tak k němu jednoduše přivést vaše pacienty.

Místní klíčová slova se od běžných klíčových slov poměrně dost liší, protože jsou označena frázemi pro konkrétní místo, jako je „Zubař v mém okolí“ nebo „Pediatr Praha“.

Budete-li chtít začít s místním průzkumem klíčových slov, musíte být intuitivní a dostat se do mysli pacienta. Co je napadne, když hledají lékaře? Jaká klíčová slova mohou použít při vyhledávání svého lékaře? Vymyslete si seznam klíčových frází. Jakmile bude hotový, najděte nástroje pro výzkum klíčových slov a zadejte do něj své sepsané fráze ze seznamu. Tak jednoduše zúžíte výběr relevantních klíčových slov pro vaše fráze a zajistíte si správnou rovnováhu mezi výsledkem vyhledávání a vaší konkurencí.

Důležité je uvědomit si, že objem vyhledávání místních klíčových slov je nízký. Nebojte se do něj zařadit menší klíčová slova.

Pomoci si můžete použitím nástroje pro návrh klíčových slov. Tak uvidíte, jaká klíčová slova vaši konkurenti nejvíce hodnotí. Tato slova prokazatelně spojují vyhledávající pacienty s praktikami té vaší. Proto vám také pomohou najít správný druh viditelnosti.

  1. Využívejte velká písmena na příspěvcích Google

Skvělou příležitost, jak se zapojit a komunikovat se svým publikem, nabízí bezplatný nástroj Příspěvky Google. Tento nástroj vám umožní zobrazit až deset vašich nejnovějších příspěvků, které podle některých zdrojů zůstávají aktivní až 7 dní. Využijte tento prostor pro zveřejnění důležitých oznámení, nabídky a k propagaci svých služeb.

Textový obsah i obrázky můžete zobrazit prostřednictvím příspěvků Google. Můžete jej zakončit pomocí výzvy k akci, která odkazuje na vaše vstupní stránky.

Tip pro profesionály: Přesvědčte se, že používáte parametry UTM pro sledování toho, jaký provoz pochází z vašich příspěvků Google.

Příspěvky Google jsou navrženy tak, aby poskytovaly důležité informace potenciálním zákazníkům a lépe je přesvědčily k tomu, aby udělali požadovanou akci. Využít je můžete pro různé nápady na příspěvky, jako jsou běžné nabídky, speciální nabídky, produkty a služby, události apod.

Nedávná studie na profilech za 600 GBP odhalila, že příspěvky související se slevami a službami přináší nejvyšší konverze ve srovnání s příspěvky s jinými nápady.

Ke komunikaci s potenciálními zákazníky je důležité mít proaktivní strategii Google Posts. Díky ní budete moci pracovat nejen na sdílení příspěvků Google, ale také na jejich aktualizaci, jak se situace mění v čase.

Například bude vaše praxe nabízet bezplatné očkování proti chřipce těsně před chřipkovou sezónou. Tuto informaci budete chtít jistě propagovat na internetu – a jak jinak než prostřednictvím příspěvků Google. Jakmile chřipková sezóna přejde, budete chtít tento příspěvek nahradit něčím novým. Jednak přivedete nové pacienty, kteří se budou chtít například očkovat proti klíšťové encefalitidě, jednak budete chtít starý příspěvek odstranit, protože by mohl mít negativní dopad na vaši dobrou pověst.

Abyste využili sílu internetu na maximum, musíte psát stručné, věcné a ostré kopie, které jasně sdělují vaše nabízené služby. I když mají příspěvky Google limit 1 500 znaků, nad okrajem je vidět jen pár slov. V tomto prostoru soustřeďte co nejvíce důležitých informací.

Příspěvky Google jsou zdarma a nabízejí vám tu nejlepší příležitost, jak zaujmout své potenciální pacienty a jak propagovat své nabízené služby a aktuality. Abyste však tento nástroj mohli využívat, budete potřebovat ověřený firemní profil Google.

  1. Atributy zdraví a bezpečnosti

Byla to pandemie, která určila nové chování v lékařských zařízeních. Lidé proto rádi znají bezpečnostní postupy v místech, jež navštíví, předem.

Google na tuto situaci reagoval velmi chytře a do výpisů v GBP zahrnul i zdravotní a bezpečnostní atributy. Kromě těchto základních atributů existují další informační věci, které můžete použít, abyste byli intuitivnější a poskytli pacientům informace, které potřebují.

Kromě bezpečnostních a zdravotních atributů jsou to také kontroly teploty, požadavky na respirátory, bezpečnostní opatření personálu a další atributy, které vyžaduje právě vaše praxe. Například, zda si pacienti musí předem rezervovat schůzku, nebo zda si mohou domluvit osobní schůzku.

Všechny tyto atributy ve vašich potenciálních zákaznících vyvolají pocit důvěry. Navíc jim poskytnete všechny důležité informace předem a nebudou (ne)mile překvapeni ve chvíli, kdy přijdou do vaší čekárny. Atributy můžete zadat přímo do svého záznamu prostřednictvím GBP.

  1. Konzistence NAP a pracovní doby

Podle průzkumu více než 62 % dotázaných uvedlo, že k vyhledávání kontaktních čísel a adres používají výpisy Google. To je asi hlavní důvod, proč se lidé obracejí na Google při vyhledávání místních firem. Zde mají detailně vyplněné důležité informace, jako jsou úřední hodiny, telefonní číslo a adresa. Tak si můžeme zcela jednoduše domyslet, jak by na vaše potenciální zákazníky působily nevyplněné důležité kontaktní informace, nebo pokud by byly vyplněny chybně. Pacienti by nebyli spokojení, patrně by byli otrávení a s největší pravděpodobností by zanechali negativní recenzi.

Představte si, že vaše pracovní doba je od pondělí do pátku od 9:00 do 17: 00 a tuto informaci máte zadanou ve výchozím nastavení. Ale pravidelně každý druhý pracovní den chodíte cvičit v čase od 13 do 16 hodin. Umíte si představit, jak budou vaši pacienti rozzlobeni, pokud v této době přijdou k vám do ordinace, protože si na Google zjistili, že máte ordinovat a vy tam nejste? Tyto případy povedou k negativní kontrole vašeho zápisu v GBP, čemuž se musíte za každou cenu vyhnout. Proto se musíte ujistit, zda vaše pracovní doba, jméno, adresa, telefon, e-mail a další důležité informace jsou na vašem GBP uvedeny správně!

  1. Místní vstupní stránky

Mnoho lidí je při provádění místního SEO zmateno tím, zda musí propojit výzvu k akci (CTA) s domovskou stránkou svého webu, nebo zda musí mít pro každé odlišné klíčové slovo propojenou samostatnou vstupní stránku.

V tomto případě je důležité, abyste propojili CTA na vašem záznamu v GBP s místní vstupní stránkou relevantní pro klíčová slova. Vstupní stránku můžete použít jako další krok ke komunikaci s potenciálními pacienty tím, že zde uvedete více informací týkajících se klíčového slova.

Uveďme si to na příkladu vašeho klíčového slova „Pediatr Praha“.

Vytvořením kvalitní vstupní stránky, reagující na běžné problémy lidí v Praze, které by se týkaly pediatra s jasně sdělenými informacemi, jak vy můžete problém vyřešit.

Při tvorbě vstupní stránky uvažujte jako vaši potenciální zákazníci. Jaké mohou mít problémy a na co se mohou nejčastěji zeptat? Tyto odpovědi pak sdělte na své vstupní stránce. Používejte jasné a věcné nadpisy a uspořádejte textové informace tak, aby vaše čtenáře zaujaly.

Mluvte o výhodách, ale ne o funkcích vaší služby. Zařaďte sem přitažlivé a atraktivní obrázky, které publikum zaujmou. Nezapomeňte pravidelně svou vstupní stránku aktualizovat pomocí správných klíčových slov, která jsou vždy relevantní se službou, o které na vstupní stránce mluvíte.

Také nezapomeňte zahrnout důležité sociální důkazy, jako jsou posudky, recenze, ocenění, certifikace. Tak budou vaši čtenáři lépe důvěřovat vaší praxi a vašim dovednostem.

Pak na stránku umístěte strategicky CTA. Vyberte si jednu akci a držte se jí, pokud chcete, aby si vaši čtenáři rezervovali schůzku, provedli CTA „zarezervujte si schůzku“ nebo něco na ten způsob.

Do spodní části umístěte dynamickou mapu. Ta usnadní hledání vašeho zařízení.

A nakonec nezapomeňte optimalizovat své vstupní stránky pro mobilní uživatele. Protože více než polovina návštěv všech zdravotnických webů je hledaná prostřednictvím telefonu nebo tabletu.

  1. Budování místních odkazů

Zpětné odkazy jsou adresy URL vašich webových stránek umístěných v obsahu jiných webových stránek. Proces získávání těchto odkazů se nazývá linkbuilding.

Google logicky upřednostňuje ty weby, které mají velký objem zpětných odkazů, protože takové weby považuje za důvěryhodné a autoritativní. V místním SEO musíte získat odkazy od místních subjektů, aby je Google mohl považovat za důvěryhodné pro vaši přítomnost v dané lokalitě a hodnotit váš web pro vyhledávání pocházející odtud.

Získávání odkazů u místních webových stránek se nazývá místní vytváření odkazů a existuje mnoho strategií, pomocí kterých můžete získat odkaz z místních webových stránek:

  • Vytvořte užitečný obsah pro zubaře a lékaře a nechte jej zveřejnit na svém komunitním blogu s odkazem zpět na váš web.
  • Pokud vaše praxe vydělává, můžete sponzorovat místní školní tým nebo studenty z místních škol, a získat tak odkaz od těchto institucí.
  • Může se také připojit k místní obchodní komoře, zveřejnit ji v sekci zpráv, abyste odtud získali odkaz.
  • Většina měst má své vlastní noviny. Do těchto novin můžete pravidelně přispívat a vytvářet PR obsah, nabízet rady nebo pro ně psát články s odkazem na svůj web.
  • Podpořit své místní SEO můžete rovněž prostřednictvím místního obchodního adresáře, zahrnout do něj své postupy, a získat tak další zpětný odkaz.
  1. Dobře využívejte GBP volání a zprávy

Velmi užitečným benefitem pro firmy uvedené v GBP je, že mohou přijímat hovory od uživatelů, kteří hledají na Googlu. Ujistěte se, že budete mít někoho, kdo bude přijímat hovory a odpovídat na ně.

Neodpovídání na internetové volání a zprávy může opět vést ke špatné zkušenosti vašich pacientů. A určitě nestojíte o negativní recenze jen kvůli tomu, že jste právě ordinovali a neměli čas zvednout telefon.

  1. Místní recenze

Každý pacient chce mít jistotu, že lékař, kterému svěří své zdraví, je dobrý ve svém oboru. Také je klíčové vědět, že zařízení odpovídá standardům a nemá špatnou pověst. Z těchto důvodů čte 98 % lidí online recenze.

Většina dotázaných pacientů tvrdí, že online recenze významně ovlivňují jejich rozhodnutí při výběru lékaře nebo zdravotnického zařízení. Zajistěte, aby váš záznam v GBP obsahoval různorodé recenze, abyste si získali důvěru potenciálních pacientů.

Jenže získání recenzí není až tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jak požádat své pacienty o recenzi? Celých 74 % spotřebitelů píše online recenze. Lidé by rádi zanechali špatnou recenzi, ale málokdy zanechají pozitivní recenzi. Ve svém zájmu budete muset sledovat pozitivní recenze. Sledujte každou schůzku pacienta a vyžádejte si zpětnou vazbu na váš výpis v GBP.

Projděte veškeré své recenze a ujistěte se, že jste odstranili všechny informace umožňující zjištění totožnosti, které lidé mohli ve svých recenzích omylem sdílet. Důležité je reagovat na pozitivní recenze. Zaměřte se ale také na ty negativní. Tím dáte zbytku světa najevo, že upřednostňujete zkušenosti svých pacientů a pracujete na tom, aby byly dobré.

  1. Více profesionálních výpisů na jedné adrese

Google umožňuje sdílet vaši adresu s různými dalšími firmami, které jsou ve stejné budově a můžete mít pro svou firmu nezávislou GBP, protože vaše firma je odlišná od ostatních, má své vlastní IČO a zaměřuje se na jinou specializaci.

Pokud máte kliniku umístěnou v kancelářské budově, kde sídlí mnoho dalších podniků, můžete si bez starostí udělat nezávislý seznam. Jestliže ale máte velkou nemocnici s několika menšími klinikami, může být náročné vytvořit nezávislý seznam pro každou nemocnici zvlášť. Budete potřebovat vytvořit odlišné firmy, z nichž každá má vlastní telefonní čísla a má jiné IČ, abyste mohli vytvořit pokaždé jiný záznam pro firmu působící na tom samém místě.

Závěrečná slova

Místní SEO vám pomůže s lepším hodnocením pro místní potenciální klienty, umožní vám generovat více rezervací a následně zvýšit zisk. Než ale budete těžit z jeho výhod, budete za sebou muset nechat tvrdou práci pro vytvoření a udržení zdravého firemního profilu Google.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp