
Na webu systemylogistiky.cz vyšel článek, který podrobně popisuje, že české e-shopy očekávají v roce 2025 meziroční růst tržeb o 5 až 8 %, přičemž specializované obchody by mohly posílit až o 15 %. Tento trend podporuje rostoucí kupní síla domácností a zájem zákazníků o personalizovanou nabídku. Současně se e-commerce sektor musí připravit na nové regulace týkající se ochrany osobních údajů a transparentnosti reklamních kampaní. Významným faktorem pro úspěch bude personalizovaný nákupní zážitek a důraz na autentický brand. Článek se dále věnuje rostoucímu zájmu o udržitelnost, vývoji v oblasti doručování zásilek a rostoucímu vlivu zahraničních marketplaces na český trh.
Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits, v článku uvádí několik klíčových tvrzení:
- Růst e-commerce – Tržby českých e-shopů letos porostou o 5 až 8 % díky rostoucím reálným mzdám a vyšší ochotě domácností utrácet.
- Síla specializovaných e-shopů – Specializované online obchody by mohly zaznamenat až 15% růst, protože užší zaměření přitahuje více zákazníků a zvyšuje kvalitu služeb.
- Vliv regulací – Nové legislativní změny v oblasti ochrany osobních údajů zvýší náklady e-shopů přibližně o 5 %.
- Udržitelnost a zákaznické preference – Více než polovina zákazníků řeší udržitelnost produktů, avšak mladší generace, která nakupuje levné oblečení z čínských tržišť, se o tuto problematiku tolik nezajímá.