Marketing úklidové firmy
Profesionální úklid si vedle firem stále častěji objednávají i domácnosti. Vlastníte i vy úklidovou firmu? Máme pro vás skvělé marketingové strategie.

Úklid v domácnostech je celosvětově oblíbený trend. Například v Americe jde o odvětví v hodnotě 1,2 mld. USD, které vzrostlo za poslední desetiletí v průměru o 6,6 % ročně. V České republice si úklidové služby objednávají firmy, hotely, gastro aj. Ale stále častěji tyto služby využívají i domácnosti. A nejde pouze o sezónní úklid nebo úklid v období Vánoc. Pravidelné úklidové služby si objednává stále více domácností, a to nejen ve městech, ale také na venkově. Zahájení podnikání v oblasti úklidu může být skvělé, protože umožňuje majitelům firem nastavit si vlastní hodiny, své vlastní sazby za jednotlivé úkony a být vlastním šéfem.

Profesionální čištění je vysoce konkurenční podnikání, do kterého je nutné vstoupit rovnýma nohama. V této kariéře marketing závisí primárně na majitelích firem. Ti dobře vědí, jak nejlépe inzerovat své nabízené úklidové služby. Náš průvodce vás provede nejlepšími marketingovými strategiemi tak, abyste se co nejlépe připravili na úspěch ve svém oboru.

Význam marketingu pro úklidové služby

Meziroční nárůst úklidových služeb v České republice znamená, že se jedná o vysoce konkurenční obor. Nízká překážka vstupu do této kariéry znamená, že v tomto oboru může začít podnikat téměř každý. Pro prosperitu v tomto odvětví je základem silná marketingová strategie. Marketing vám umožní představit se jako odborník na úklid a zajistit si, aby vaše úklidové služby vypadaly co nejvíce žádoucí. Ukažte se v lepším světle než vaše konkurence.

Tipy pro marketing úklidové firmy

Vybudujte si pro svou úklidovou firmu silné webové stránky se zaměřením na SEO a založte si účet na sociálních sítích.

Až budete rozvíjet své marketingové strategie pro vaše podnikání v oblasti úklidu, zvažte vybudování vlastního zaměření. V současnosti se například hodně poptávají ekologické úklidové služby. Pokud se chcete prosadit jako lídr v odvětví „eko úklidu“, dokažte svým zákazníkům, že právě v této oblasti máte co nabídnout nad rámec toho, co může nabídnout vaše konkurence. 

úklid

6 nejlepších marketingových tipů na úklid domácnosti

Začlenění nejrůznějších marketingových strategií vám jako majiteli úklidové firmy může pomoci rychleji generovat nové zákazníky. V důsledku toho můžete být schopni účtovat si vyšší sazby a vybírat si klientelu, aniž byste museli přijmout kteréhokoli klienta, který by si vás chtěl najmout. Pokud chcete posílit váš konečný výsledek, začněte s těmito šesti marketingovými tipy.

1. E-mailový marketing

E-mailový marketing má obrovský potenciál. Návratnost investice do e-mailového marketingu je vysoká a může se pochlubit celou řadou výhod pro vaši – byť začínající či malou – firmu. Tato forma marketingu má výhodu v tom, že je dobře přístupná. Vzhledem k tomu, že svým klientům nemůžete posílat marketingové e-maily bez souhlasu, zvažte ponechání akční karty s promo akcí a další službu, když se přihlásí k odběru vašeho newsletteru.

Spuštění e-mailového zpravodaje vám může pomoci získat další potenciální zákazníky a zůstat v kontaktu se svými stávajícími zákazníky. Možná zahrňte do svých bulletinů výzvu k akci a vyzvěte příjemce, aby přeposlali váš e-mail také přátelům a známým.

Vložte na své internetové stránky snadno použitelný registrační formulář. Dále vytvořte prohlídku, která povzbudí lidi, aby se připojili k vašemu e-mailovému seznamu. Můžete například nabídnout zasílání tipů pro odstraňování nejrůznějších skvrn z různých povrchů, pokud se vaši čtenáři internetových stránek připojí k odběru vašeho newsletteru.

2. Marketing na sociálních sítích

Věděli jste, že 75 % světové populace je v dnešní době aktivních na sociálních sítích? Na svých stránkách tráví v průměru dvě a půl hodiny denně. Od Facebooku po TikTok vám vaše účty na sociálních sítích umožňují komunikovat v aktuálním čase s vašimi stávajícími klienty a potenciálními novými zákazníky.

Například TikTok je platforma, která se dostává mílovými kroky do popředí. Už dávno jej nesledují jen teenageři. Stále více si získává starší skupinu uživatelů, na které je jednoduché cílit. Upoutejte svou pozornost na své potenciální zákazníky na TikToku i vy. Využijte možnost zveřejňování krátkého videoobsahu, který zaujme vaše klienty a zároveň přiláká nové potenciální zákazníky.

Abyste na své stávající i nové zákazníky zapůsobili, je důležité aktivně se zapojit. Zvažte implementaci kalendáře sociálních médií, abyste zlepšili svůj marketingový úspěch. Používejte pro komunikaci se svým publikem obrázky, videa i text. Odpovídejte na komentáře a přímé zprávy včas.

3. Obsahový marketing

Obsahový marketing se týká vytváření atraktivního obsahu, který podporuje zapojení nových i stávajících uživatelů. Zahrnout byste do obsahového marketingu měli video obsah, obsah sociálních médií nebo obsah blogu. Věděli jste, že téměř polovina lidí ve věku 18 až 49 let čte aktivně blogy? I tuto část publika je důležité zaujmout. Když budete na svůj blog pravidelně dávat příspěvky podpořené klíčovými slovy, vaše firma bude mít schopnost dosáhnout vyšších pozic ve vyhledávačích. Pomůže to zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu. Jestliže se strategiemi obsahového marketingu pro vaši úklidovou firmu teprve začínáte, implementujte plán blogování, který vám pomůže zůstat na správné cestě a sledovat vaši konzistenci.

4. Pay-per-click (PPC) marketing

Marketing s platbou za proklik (PPC marketing) označuje každou dobu, kdy inzerujete prostřednictvím třetí strany a platíte, když zákazníci kliknou na váš obsah. PPC marketing může zahrnovat například bannerové reklamy, Google Ads nebo reklamy na sociálních sítích.

Abyste ze svého PPC marketingu vytěžili co nejvíce, používejte geografické cílení. Tím oslovíte místní publikum a nebudete plýtvat penězi za inzerci pro lidi mimo vaši oblast. Geografické cílení zlepší vaši celkovou návratnost investic.

5. SMS marketing

SMS marketing zahrnuje používání textových zpráv k zasílání důležitých informací vašim klientům nebo potenciálním zákazníkům. FCC vyžaduje, aby podniky měly lidi, kteří se přihlásili k přijímání marketingových SMS zpráv. Tento způsob marketingu může být pro váš byznys mimořádně přínosný.

Více než polovina spotřebitelů reaguje na textové zprávy do pěti minut, což z něj činí účinnou formu marketingu pro předání včasných informací. Míra prokliku u SMS marketingu je vyšší než u jakéhokoliv jiného digitálního marketingu.

Abyste ze svého SMS marketingu vytěžili maximum, zvažte, zda by nebylo dobré používat obousměrnou konverzaci. Téměř tři čtvrtiny spotřebitelů dají přednost tomu, když mohou vracet textové zprávy a mohou jednoduše konverzovat se skutečnou osobou než jen přijímat zprávy od robotů.

6. Social proof marketing

Ústní reklama je v úklidovém průmyslu důležitá. Do doby, než konverzace přešly do digitální doby, si lidé názory vyměňovaly ústním podáním. To platí dodnes. Dnes si lidé také rádi popovídají s přáteli tváří v tvář a rádi pochválí svou úklidovou firmu svým přátelům, kteří přišli na návštěvu. Požádejte své zákazníky o recenze, které pak zveřejníte na svém účtu nebo webu. Tyto recenze jsou pro vaše podnikání velmi důležité, protože poskytnou důkaz o vaší dobré práci potenciálním klientům, kteří ještě nejsou součástí vaší sítě. Ústní reklama dá vaší firmě renomovanější tvář a lépe vybuduje důvěru u klientů, kteří vás neznají.

Sociální marketing můžete dále využít tak, že svým zákazníkům, kteří vám zanechají online recenze, nabídnete speciální výhody za doporučení či slevy na vaše služby. Mějte na paměti, že i když je legální motivovat zákazníky k zanechání recenzí, musíte prozradit, že za tyto recenze byly nějakým způsobem odměněny.

Implementujte špičkové marketingové strategie pro majitele úklidových firem ještě dnes

Úklidový průmysl se vyvíjí rychlostí blesku, a tak se musí i vaše marketingové strategie dále měnit a vyvíjet. Abyste ve svém podnikání uspěli, váš marketingový plán by měl zahrnovat moderní marketingové taktiky. Svou digitální přítomnost můžete využít pro propagaci svého místního podnikání a zároveň zanechat osvědčené techniky, jako je ústní marketing. 

Začněte ještě dnes optimalizací svých internetových stránek a založením účtů na sociálních sítích. Pak vyberte jednu ze šesti našich doporučených marketingových strategií a začněte implementovat. Udělejte první krok a založte si jeden profil na sociálních sítích pro svou firmu!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp