Mobilní telefon
Bojujete s konverzemi? Optimalizujte své webové stránky pro mobilní zařízení! Proč je optimalizace webu pro mobilní zařízení tak důležitá?

Většina obchodníků bojuje s konverzemi. Mnozí tento problém řeší tak, že zbytečně vyhodí spoustu peněz za rychlá řešení, která však ve výsledku konverze nezmění. Odolejte tomuto pokušení. Protože klíč k lepšímu konverznímu poměru nelze vždy najít v tom, že nalijete velké množství peněz do PPC kampaní nebo do nového okázalého marketingu.

Obvykle k tomu stačí tak málo. Optimalizace pro mobilní zařízení! Investovat do modernizace webových stránek se vyplatí. Protože celých 46 % dotázaných Čechů uvádí, že na svých telefonech tráví kolem 5 až 6 hodin denně. Pokud narazí na váš web, s největší pravděpodobností to bude prostřednictvím telefonu či tabletu. To znamená, že musí být připraven.

Níže vás provedeme našimi čtyřmi nejlepšími tipy pro optimalizaci pro mobily. Postupujte podle nich krok po kroku a uvidíte, že se brzy dostaví požadované výsledky. Díky našim tipům už zanedlouho získáte čistý, působivý a na zákazníka zaměřený web, který je připraven ke konverzi. 

Co je strategie optimalizace pro mobilní zařízení?

Optimalizace pro mobily je proces přizpůsobení vašich internetových stránek uživatelům, kteří na něj přijdou z mobilního zařízení. To může být chytrý telefon nebo tablet (na rozdíl od notebooku nebo stolního počítače).

Optimalizace pro mobily zahrnuje rozvržení, strukturu a obsah webu tak, aby byl přizpůsoben všem mobilním zařízením. 

Proč je to důležité?

Nejdříve se zamyslete nad důsledky webu, který není optimalizován pro mobilní zařízení. Obsah se zobrazuje jako zdeformovaný nebo chybně velký. Jednotlivé prvky poskakují po displeji, jako by žily vlastním životem. Abyste si mohli přečíst text, musíte patrně obrazovku zvětšit na maximum a ani to leckdy nepomůže. Není to dobrá uživatelská zkušenost (UX). Ale co je důležitější, není to dobré pro podnikání. 57 % mobilních uživatelů nedoporučí firmu se špatnou optimalizací pro mobilní zařízení. 

Nedostatečná či nedbalá optimalizace pro mobilní zařízení znamená frustrovaného uživatele. A nespokojení uživatelé se jen těžko promění ve spokojené zákazníky. 

Jak maximalizovat míru konverze pomocí strategie optimalizace pro mobily: 4 nejlepší tipy

Jste připraveni začít maximalizovat svůj konverzní poměr a zároveň své internetové stránky přizpůsobit optimalizaci pro mobilní zařízení? Zde pro vás máme 4 nejlepší tipy pro optimalizaci: 

  • Poskytujte jednoduché a čisté prostředí placení
  • Přidejte doporučení produktů na stránce
  • Nabídněte více způsobů platby
  • Posilte své výzvy k akci – a jejich viditelnost
  1. Poskytněte jednoduchý a čistý zážitek z placení

První způsob, jak zvýšit vaši míru konverze z vašeho mobilního webu, je optimalizovat svůj tok u pokladny. Bezproblémová zkušenost v této části je nesmírně důležitá pro každou konverzi. 

Jak to přesně uděláte, záleží na tom, jak jste svůj web vytvořili. Ale existuje několik obecných tipů: 

  • Povolení placení pro hosty, aby uživatelé nebyli odrazování tím, že by si museli vytvořit účet, aby mohli nakupovat.
  • Poskytování širokého sortimentu shipping možností.
  • Snížení počtu polí formuláře (tj. hloubky informací, které požadujete od svých zákazníků).
  • Zobrazování bezpečnostních odznaků pro zvýšení důvěry spotřebitelů.

Jedním z tipů našeho specialisty na tvorbu webových stránek, jak zlepšit míru konverze, je používat co nejméně polí formuláře. To je také důležitý aspekt u placení. 

  1. Přidejte doporučení produktu na stránce

Integrace doporučení produktů na stránce je zcela nenáročná a neměla by chybět na žádném webu. Proč? Protože je velmi účinná! Doporučené produkty na stránce mohou být ty produkty, které si zákazník v nedávné době prohlížel. Nebo to mohou být produkty, které jsou podobné produktům, které si nedávno prohlížel. Nebo to mohou být produkty, které si aktuálně prohlíží. 

Všechny tyto produkty se zobrazí v rámečku, když procházejí váš web na svém mobilu. To znamená, že mohou rychle přejít na druhy produktů, které se zákazníkovi líbí. 

Doporučené produkty na stránce jsou skvělé pro UX. Ale je to také dobré pro váš konverzní poměr. Protože odstraňujete další překážku, která zákazníkovi brání v nákupu. 

  1. Nabídněte více způsobů platby

Dnes je rozmanitý způsob placení nejen příjemný, je to nutnost. A spolu s výběrem správného poskytovatele webhostingu a vytvoření vašeho webu na nejvhodnější platformě, je výběr platební brány největším rozhodnutím, které učiníte.

Dnešní spotřebitelé jsou náročnější než kdy jindy. Mnozí nedůvěřují způsobu placení online. Jiní naopak chtějí, aby byl způsob placení co nejrychlejší, bezproblémový a nejlehčí. Co je vaším úkolem? Aby si u vás zákazníci mohli vybrat způsob platby několika různými platebními metodami, včetně: 

  • Mobilní peněženky (například Apple Pay a Google Pay)
  • Kreditní a debetní karty
  • PayPal

Především mileniálové si potrpí na pohodlí a jednoduchost plateb pomocí mobilní peněženky. Například u nás je generace Y v podílu spotřebitelů, kteří platí digitálními či mobilními peněženkami, 46 %. A pokud chcete cílit na Gen Z, můžete dokonce nabídnout službu „Kup teď, plať později“. S touto demografickou skupinou je to velké. V Čechách takto platí více než 55,1 % spotřebitelů generace Z ve věku 15 let a více. 

  1. Posilte své CTA – a jejich viditelnost

Jestli chcete maximalizovat konverze, pak jsou přesvědčivé výzvy k akci nutností. Udělejte si čas na audit obsahu, umístění a design aktuálních CTA vašeho webu

Jak na to:

  • Začněte s příkazovými slovesy, která vytvářejí vzrušení a zapojení.
  • Prokažte zákazníkovi výhody, pokud se rozhodnou jednat.

Pamatujte, že míříte na optimalizaci své CTA pro mobilní zařízení. Dříve, než se pustíte do jakékoliv akce, zamyslete se, jak s vaším webem komunikuje. 

Jak využít toho, že jsou lidé na svém telefonu? Využijte a zlepšete své výzvy k akci. 

CTA nejsou jen o formulaci – o tom, co říkají – ale o tom, jak vypadají. Ujistěte se, že se odlišují od zbytku stránky. Využijte jednoduchost bílého prostoru. A pokud tam dáte tlačítko, ujistěte se, že dost výrazné, velké a křičící „klikni na mě!“.

Závěrem

Optimalizace pro mobily nezlepší pouze dojem, vzhled a použitelnost vašich webových stránek. Zvýší váš konverzní poměr. A pomůže vašemu podnikání dále růst. 

Všem, kteří se pustí do optimalizace webu pro mobilní zařízení, doporučujeme, aby se při této činnosti bavili. I když je to časově náročné a poměrně složité. Uvidíte, že výsledek vaší práce bude stát za to! 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp