Mladí kašlou na ekologickou stopu a lidská práva

Mladí zákazníci dávají přednost levným nákupům z Číny před ekologií a lidskými právy
Mladí zákazníci dávají přednost levným nákupům z Číny před ekologií a lidskými právy. Nový článek odhaluje, jak čínská tržiště ovlivňují český e-commerce trh.

Nový článek s názvem „Mladí kašlou na ekologickou stopu a lidská práva“ na portálu https://svethospodarstvi.cz/ v rubrice Byznys, se věnuje aktuálnímu a kontroverznímu tématu – razantnímu nástupu čínských online tržišť, jako jsou Shein nebo Temu, a jejich dopadu na český e-commerce trh. Podle odborníků přicházejí české e-shopy kvůli těmto hráčům o 10 až 15 % svých tržeb.

Článek přináší také vyjádření Tomáše Čupra, ředitele agentury PPC Profits, který upozorňuje na rychlý růst nákupů na čínských platformách, především mezi mladou generací. Ta při nákupech stále méně zohledňuje ekologické dopady, bezpečnost zboží nebo pracovní podmínky ve výrobě. Hlavním kritériem se stává široký výběr a nízká cena.

V textu zaznívá i obava z geopolitického vývoje – konkrétně z aktuálních kroků americké administrativy, které mohou vést ke stažení čínské reklamy z USA a k dalšímu posílení čínských tržišť v Evropě. Evropský trh podle Čupra zatím nedokáže zajistit rovnocenné podmínky konkurence a efektivně vymáhat dodržování pravidel.

Čupr rovněž poukazuje na důležitost harmonizace pravidel pro férové podnikání v EU, zejména v oblastech daní, bezpečnosti výrobků, pracovních podmínek a environmentální zodpovědnosti. Článek tak otevírá palčivou otázku: kdo a za jakých podmínek ovládne evropský trh s levným zbožím?

Závěrem se text věnuje i širšímu kontextu českého trhu. Přestože ČSÚ eviduje růst tržeb internetových obchodů o více než 16 % v prvním čtvrtletí roku 2025, obrovská konkurence – více než 50 tisíc e-shopů – a sílící tlak ze strany čínských gigantů může vést ke konsolidaci trhu a vytlačování menších hráčů. Celý článek najdete na webu https://svethospodarstvi.cz/.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp