online b2b marketing
V tomto článku se dozvíte, jak identifikovat své ideální zákazníky a přizpůsobit jim svou marketingovou strategii.

Každý produkt by si měl najít své publikum, na které byste měli zaměřit své marketingové aktivity. To samozřejmě platí i u B2B. Cílit na všechny totiž znamená necílit na nikoho. Zefektivněte proto svou marketingovou strategii přizpůsobením své komunikace a materiálů tomu správnému publiku pomocí našich jednoduchých tipů.

Pochopte potřeby Vašeho produktu nebo služby

První, na co byste se měli zaměřit je, po čem touží Vaši ideální zákazníci. Měli byste se zamyslet, jaké jsou jejich potřeby a přání a jak jim je můžete splnit.

Nalezněte odpovědi na jejich otázky a představte jim svoje produkty, které jejich problém vyřeší. Nezapomínejte přemýšlet nad tím, kdo další by mohl mít prospěch z Vašich produktů. Jakmile identifikujete své potencionální zákazníky a výhody, které jim můžete nabídnout oproti konkurenci, přizpůsobte těmto informacím svou komunikaci a vstupní stránku na webu, abyste začali efektivně prodávat. Pokud hledáte tipy, jak vytvořit vstupní stránku, přichystali jsme pro Vás článek, který Vám s tvorbou dokonalé landing page pomůže.

Kdo jsou Vaši stávající zákazníci?

Pokud máte již nějaké stávající zákazníky, měli byste se hlouběji ponořit do analýzy, kdo jsou Vaši zákazníci. Pravděpodobně totiž budou mít některé společné rysy. Po získání těchto informací je můžete zapojit do marketingových strategií, což Vám umožní tvořit účinnější marketingová sdělení.

Jak se o zákaznících můžete dozvědět více? Mluvte s nimi přímo, ozvěte se jim ideálně pomocí telefonu. Další možností je spuštění průzkumu za účelem získání dalších informací. Můžete jim například rozeslat hromadný e-mail s dotazníkem. Dalším velmi užitečným nástrojem je systém CRM, díky němu můžete získat informace o veškerých obchodních transakcích či aktuálních zákaznících a jejich potřebách. Možností, kterou také využijete pro sběr dat o zákaznících, jsou Vaše sociální sítě. Na každém z Vašich profilů na sociálních sítích můžete totiž snadno získat informaci o svém publiku a jejich zájmech.

Máte data, co s nimi dál? Sledujte všechny podrobné charakteristiky, umístění, zájmy a podobnosti svých zákazníků. Porovnejte je mezi sebou a seřaďte je podle toho, kteří zákazníci jsou pro Vás nejziskovější. To bude totiž přesně ta skupina zákazníků, na kterou by měl nejvíce mířit Váš marketing.

Znáte svoji konkurenci?

Bez ohledu na to, v jakém odvětví působíte a jakou obchodní aktivitu se snažíte ovládnout, byste měli především dokonale znát svou konkurenci. Tyto informace oceníte především v momentě, kdy se snažíte o objevení svého cílového publika. Konkurenti jsou v tomto případě dobrým místem, kam se obrátit, když hledáte, na jaké skupiny zákazníků se zaměřit. Identifikujte proto zhruba pět největších značek ve svém oboru a podívejte se, na jaké cílí zákazníky.

Ušetřete si spoustu času složitými průzkumy. Zaměřuje se Vaše konkurence na malé podniky, místní obyvatele, marketingová nebo finanční oddělení? Je pravděpodobné že jejich zákazníci budou i Vašimi potencionálními zákazníky. Postupujte proto podle jejich plánu, ale nebojte se zamyslet i nad tím, jaké sektory neobhospodařují a proč. Možná díky tomu objevíte skvělou příležitost pro své podnikání.

Ponořte se do dat

Data jsou důležitá. Vytvořte si tedy přehled potencionálního cílového trhu a ponořte se hlouběji do dat o zákaznících. Objevte jejich osobnost, hodnoty, zájmy či chování a životní styl. Identifikujte jejich podobnosti včetně typu podnikání, kterému se věnují a následně určete, jak Vaše nabídky souvisí s jejich marketingovou osobností. 

Zamyslete se nad tím, jaké funkce Vašich produktů či služeb jsou pro Vaše zákazníky nejdůležitější a nebojte se tyto informace dále zdůrazňovat ve svých marketingových materiálech a obchodních nabídkách.

Jak nejlépe oslovit ideální zákazníky?

Nyní už víte, na jaké zákaznické segmenty se zaměřit. Jak je však oslovit? Samozřejmě existuje nespočet cest. Využít k tomu můžete jak organické tak placené formy marketingu. Využít můžete sociální sítě, PPC reklamu či často velmi účinnou e-mailingovou strategii.

Neexistuje bohužel správná odpověď na to, jak toho dosáhnout. Doporučujeme Vám však vyzkoušet kombinaci marketingových kanálů.

Závěr

Věnujte zákaznické problematice svůj čas a začněte brzy sklízet kýžené ovoce. Pamatujte na to, že čím více času věnujete marketingovému plánování, tím lepší výsledky získáte. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp