
Jednou z cest k vylepšení vašich reklamních sdělení pro oslovení a zaujetí co největšího počtu potenciálních zákazníků jsou volitelné podklady (dříve rozšíření) v placených kampaních pod účtem Google Ads. A v sezamu těchto volitelných prvků najdete krom jiného také odkazy na podstránky. Jak tyto odkazy fungují a jak mohou být přínosné pro úspěch vaší reklamy?
Co jsou odkazy na podstránky ve službě Google Ads?
Když nastavujete placené reklamní kampaně pro Vyhledávání nebo Video v Google Ads, určíte cílovou URL adresu vstupní stránky, na kterou vede odkaz z reklamy. Co když ale máte víc takových vstupních stránek, které by mohly být pro zákazníky užitečné?
Například e-shop s dámskou módou spouští reklamu na oblečení pro ženy, ale potřebuje zvýraznit také stránky s kategoriemi šaty, módní doplňky nebo kabelky. V takovém případě pomohou odkazy na podstránky, jejichž prostřednictvím lze uživatelům nabídnout i jiné sekce webu v rámci jedné reklamy.
Odkazy na podstránky jsou další linky, které lze proklinout. Zobrazují se vedle videí nebo ve výsledcích vyhledávání pod hlavním textem reklamy. Uživatelé díky nim přejdou přímo na konkrétní stránky vašeho webu, které pro ně mohou být užitečnější než samotná vstupní stránka.
Jaký je rozdíl mezi odkazy na podstránky a nadpisy reklam?
Zatímco odkazy na podstránky do svých reklam můžete, nebo nemusíte přidat, a i když jsou přidané, tak je Google může, nebo nemusí zobrazit, nadpisy reklam jsou povinné a bez nich systém vaše reklamy vůbec nebude publikovat.
Za kliknutí zaplatíte, ať už jde o proklik z nadpisu nebo podstránky. Kliknutím se samozřejmě rozumí přechod na váš web, sledování videa a podobné interakce vnímají stroje jako zapojení a mohou být v návaznosti na typ kampaně účtované jinak.
Nadpisy reklam musíte zadávat u většiny typů reklamních kampaní v reklamním účtu Google Ads: Vyhledávání, Obsahová síť, Demand Gen, Video, Performance Max, Aplikace. Odkazy na podstránky však můžete využít pouze ve Vyhledávání a ve Videu.
Kolik odkazů na podstránky lze zadat?
Počet možných odkazů na podstránky se různí podle kampaně a zařízení používaného uživatelem. K reklamám ve vyhledávání je potřeba přidat minimálně dva odkazy, přičemž počítače jich najednou zobrazí až šest a mobilní zařízení až osm. K videokampaním potřebujete také nejméně dva odkazy a zobrazovat se mohou celkem čtyři.
Klidně ale odkazů na podstránky přidejte víc, než je nejvyšší zobrazovaný počet. Algoritmy Google hlídají, co má největší vliv na úspěch vaší PPC kampaně, a podle toho určí, které odkazy se budou v reklamě zobrazovat a jak často.
Jak přidat odkazy na podstránky v Google Ads?
Po otevření svého účtu Google Ads vyberte v levé nabídce Aktiva, poté ještě jednou klikněte na Aktiva a následně na modré tlačítko +.
V množství různých druhů aktiv (popisky, ceny, obrázky, lokality, propagační akce…) najděte Odkazy na podstránky a poté určete, zda se mají do reklam přidat na úrovni účtu, kampaně nebo reklamní sestavy. Tuto volbu si dobře rozmyslete, protože když odkazy necháte na úrovni účtu, mohly by se zobrazovat u reklam v rámci všech vašich kampaní, a to i těch, které v budoucnu teprve spustíte.
Solidní poměr mezi efektivitou a kontrolou obvykle poskytuje umístění odkazů na podstránky na úrovni kampaně.
Velmi užitečné je, že zobrazování odkazů na podstránky můžete v Google Ads načasovat podle svých potřeb. Což využijete hlavně v případech, kdy potřebujete zdůraznit a podpořit časově omezenou nabídku či událost dalšími propagačními prvky.
Jak měřit výkon odkazů na podstránky?
Když chcete zjistit, jak vaše odkazy na podstránky v reklamě fungují, podívejte se v účtu Google Ads na přehledy podkladů. Vyhledejte podklady pro odkazy na podstránky a přidejte třídění podle typu kliknutí. Poté přesně uvidíte, jestli uživatelé klikají pouze na nadpis reklamy nebo i na doplněné podstránky. Můžete také pozorovat změny metrik jako CTR (míra prokliku) nebo CVR (míra konverze) v souvislosti se zobrazováním a skrýváním odkazů na podstránky.
Nedávná aktualizace Google umožňuje zobrazování nadpisů responzivních reklam ve vyhledávání v podobě odkazů na podstránky, které vedou na vaši cílovou URL. Pokud tedy nebudete chtít sami aktivně takové odkazy vytvářet, Google je zhotoví za vás, a to buď pomocí této funkce, nebo díky automaticky generovaným podkladům.
Potřebujete odkazy na podstránky ve svých reklamách?
Při správě placených reklamních kampaní v Google Ads je pro vás lepší odkazy na podstránky využívat, protože:
- Přidání odkazů nic nestojí: Nejde o investici. Platíte až za proklik, tedy až na některý z odkazů v reklamě (včetně nadpisu) uživatel klikne.
- Odkazy reklamu obohatí: Čím je reklama pestřejší a skýtá více možností kliknutí, tím více přitáhne pozornost potenciálních zákazníků a zvyšuje se šance na proklik a na návštěvu webu.
Vzhledem k tomu, že odkazy nemají na reklamu žádný negativní vliv, zkuste nasazovat alespoň šest podstránkových odkazů v rámci každé kampaně. A to jak ve vyhledávání, tak ve videích.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com