Reklamní kampaně v Google Shopping Ads
Jste připraveni na dobu, kdy Skynet ovládne svět online marketingu? Změny, které s sebou přináší umělá inteligence a strojové učení, v budoucnosti podstatně ovlivní způsoby, jakými provádíme správu PPC účtů.

Jste připraveni na dobu, kdy Skynet ovládne svět online marketingu? Změny, které s sebou přináší umělá inteligence a strojové učení, v budoucnosti podstatně ovlivní způsoby, jakými provádíme správu PPC účtů. Doba, kdy pro lidský faktor nebude v PPC reklamě místo, naštěstí ještě nenastala a stále je zde dost prostoru, ve kterém jsou lidští správci PPC kampaní lepší než počítače vybavené umělou inteligencí.

Jedním z PPC reklamních systémů, který je silně závislý na strojovém učení a výkonu umělé inteligence, je Google Shopping Ads. Cílení v tomto PPC systému provádí Google automaticky, s velmi malou možností správců kampaně do celého procesu zasáhnout. Vše závisí na vyhodnocení uživatelského dotazu vyhledávacím algoritmem, podobně jako u organických výsledků vyhledávání.

Naštěstí stále existuje několik způsobů, jak výkon reklamy v GoogleShopping Ads vhodnou optimalizací vylepšit a získat tak konkurenční výhodu před ostatními.

Zde je několik způsobů, které můžete použít ke zlepšení výkonu svých PPC reklam v Google Shopping Ads.

Odstraňte mnohoznačné a drahé dotazy

Umělá inteligence Google zaznamenala v poslední době velké pokroky. Když se podíváte do svého PPC účtu, zjistíte, že většina dotazů, pomocí kterých lidé hledali vaše stránky, je relevantních k vašemu produktu. Bohužel však umělá inteligence stále nedokáže vybírat klíčová slova stejně dobře jako člověk. Stále narazíte i na případy, kdy se vaše stránka zobrazuje na naprosto irelevantní dotazy, které naprosto nesouvisí s vaším produktem. V takovém případě návštěva s největší pravděpodobností nepovede ke konverzi.

Většinou k tomu dochází v případech, kdy uživatel použije v dotaze slova, která mají více významů nebo se v určitém slovním spojení jejich význam mění. Například na klíčové slovo „široká pánev u žen“ se zobrazí i zboží prodejce kuchyňského nádobí, přestože uživatel svým dotazem mínil něco jiného. Jelikož z takového dotazu těžko získáte konverzi, je lepší použít vylučovací slova v přesné shodě, které podobné dotazy eliminují.

Tato optimalizace vám ušetří peníze, které byste vynaložili zcela zbytečně. Vyloučení mnohoznačných výrazů a slov, která jsou zbytečně drahá, aniž by přinášela odpovídající konverze, vám zlepší konverzní poměr a zvýší zisk.

Optimalizujte jednotlivé reklamní sestavy

Dalším problémem, který se může v kampaní Shopping Ads vyskytnout, je situace, kdy uživatelský dotaz je relevantní k více vašim produktům, a systém neví který z nich upřednostnit. Často pak nevybere ten, který se prodává nejlépe.

Například pokud provozujete obchod s oblečením a máte v nabídce zboží různých cenových kategorií, na obecný dotaz „bílé tričko“ se může zobrazit jak značkový produkt, který jde na dračku, tak produkt méně oblíbené značky, který příliš nekonvertuje.

Pokud máte více produktů, které se mohou zobrazovat na jedno klíčové slovo, ale některé z těchto produktů vykazují mnohem lepší hodnoty CTR, konverzního poměru nebo návratnost investice, je výhodnější upravit kampaně tak, aby těmto produktům dávaly přednost. Doporučeným způsobem optimalizace je přidat do méně výkonných reklamních sestav vylučovací slova, která omezí zobrazování méně výkonných reklam na tyto výrazy a umožní získat více návštěvnosti reklamám, které přinesou větší zisk.

Pro úspěšnost této techniky je nezbytné použití většího množství reklamních sestav. V ideálním případě byste měli mít pro každý produkt reklamní sestavu zvlášť. Čím více segmentovaná bude vaše reklamní kampaň, tím více možností optimalizace budete mít.

Udržujte svůj Adwords účet aktuální

Co největší segmentace Adwords účtu je důležitá pro možnost lepší optimalizace, bohužel však klade velké nároky na čas věnovaný údržbě účtu. Jelikož se produkty nabízené na vašem webu mohou v průběhu času měnit, je nutné udržovat účet Adwords neustále aktualizovaný.

Pokud například přidáte do svého e-shopu novou značku či typ zboží, nebo naopak některý typ zboží přestanete prodávat, je nutné manuálně upravit nastavení kampaní tak, aby se nové zboží zobrazovalo správně.

Správné a aktualizované nastavení účtu umožní vyladit klíčová slova a ceny za proklik u každého produktu tak, aby přinášel co největší zisk. Možná je to zdlouhavé a pracné, ale nakonec se to určitě vyplatí.

Google analytics

V Shopping Ads nemusíte psát inzeráty, ale přesto můžete optimalizovat

Existují dva způsoby optimalizace: Jednoduchý způsob a správný způsob. Většina webmasterů si ke své škodě vybírá ten jednoduchý, přestože je mnohem méně efektivní. Správný způsob optimalizace Shopping Ads kampaně totiž zabere hodně práce a času, kterého se většině podnikatelů nedostává.

Pokud se soustředíte na vyhledávací dotazy, které nemají příliš dobré výsledky, zjistíte, že mnoho z nich vypadá naprosto relevantně, ale z nějakého neznámého důvodu z nich neplynou žádné konverze. Mnoho správců kampaní volí v tomto případě nejrychlejší způsob, a to odstranění těchto dotazů pomocí vylučovacích klíčových slov. Ale co kdybychom místo toho vylepšili výkon těchto relevantních frází tak, aby přinášely kýžené výsledky? Tento postup je samozřejmě pracnější, ale přináší mnohem lepší výsledky.

Optimalizujte nadpisy a obrázky

Ve Shopping Ads nejsou textové inzeráty. To, co Google zobrazuje, je nadpis a obrázek. Pokud nadpis není dostatečně přesvědčivý a obrázek produktu nevypadá příliš dobře, snadno se stane, že návštěvník klikne spíše na produkt konkurence. Pro maximální efektivitu byste měli zvolit obrázek produktu, který dostatečně názorně ukáže jeho klíčové vlastnosti a přitáhne pozornost zákazníků.

Nadpis by měl být dostatečně popisný, aby zákazník nebyl na pochybách, o jaký produkt jde.

Umístěte klíčové detaily na začátek nadpisu, obzvlášť pokud nejsou z obrázku patrné. V nabídce je několik druhů nadpisů, zvolte takový, který co nejlépe popíše váš produkt. Zákazníkovi by mělo být na první pohled jasné, že jde o produkt, který hledá.

Hlavním kritériem je cena

Jedním z hlavních důvodů, proč reklama nekonvertuje, je příliš vysoká cena. Proč by si zákazník měl kupovat stejné zboží u vás, když ho váš konkurent prodává o třetinu levněji? Ceny zboží, které nejsou konkurenceschopné, vedou ke snížení CTR a k poklesu skóre kvality, což má za následek zvýšení ceny za proklik.

Lidé, kteří nakupují online, bývají velmi citliví na vyšší ceny a jen malé zvýšení oproti srovnatelné konkurenci obvykle vede k dramatickému poklesu počtu konverzí. Jedním z nejlepších způsobů, jak vyřešit tento problém, je použití funkce „Product suggestions report“, která porovná vaše ceny s konkurencí a informuje vás, pokud jsou vaše ceny příliš vysoké.

Optimalizujte cílovou stránku

Pokud návštěvníci klikají na vaše produkty ve Shopping Ads, ale nenakupují, přestože klíčová slova, na která přicházejí, jsou relevantní a mají komerční potenciál, zkuste upravit vaši cílovou stránku. Použijte Google Analytics ke zjištění, kde zákazníci přeruší proces nákupu. Prohlédnou si zboží a jdou pryč? Možná nemáte dostatečně podrobně zpracované popisky a zákazník odejde hledat doplňující informace jinam. Vloží zboží do košíku, ale nedokončí nákup? Možná ho odradila povinná registrace nebo složitý objednávkový formulář.

Dejte také pozor, aby cílová stránka byla dobře optimalizována pro mobilní zařízení. Nízká rychlost načítání na mobilech často vede k tomu, že netrpělivý zákazník odejde ke konkurenci. Samozřejmostí je také responzivní zobrazení. Pokud se vaše stránka nezobrazuje na některém z mobilních zařízení správně a text není čitelný nebo se objednávkové tlačítko nachází mimo viditelnou část displeje, zbytečně utrácíte peníze za návštěvníky, kteří si u vás nic nekoupí.

Rychlost načítání stránky je také jedním z velmi důležitých faktorů, které ovlivňují pozici ve vyhledávání a skóre kvality. Cílové stránky, které se načítají rychle, umožní zákazníkům lepší nakupování a zlepšují uživatelskou přívětivost. Tyto faktory jsou určující pro skóre kvality. Nízké skóre kvality má za následek zvýšení ceny za proklik a snížení výkonnosti inzerátu.

Optimalizace Shopping Ads se vyplatí

Shopping Ads se mohou zdát v porovnání s klasickými Adwords kampaněmi jednoduché díky automatizaci a umělé inteligenci, která řídí zobrazování inzerátů bez zásahu lidské ruky. Strojová inteligence však stále nedokáže vyřešit vše, a pokud chcete získat ze Shopping Ads kampaně maximální výkon, bez optimalizace se neobejdete.

Od nastavení vhodných vylučovacích slov a filtrování klíčových výrazů až po správné nastavení cílové stránky pro maximalizaci konverzního poměru, vše přispívá ke zlepšování konverzního poměru, proklikovosti a vyššímu ROI. Možná se v budoucnosti technologie Shopping Ads obejde zcela bez zásahu lidské ruky, dnes je však stále ještě mnoho možností, jak lidský správce PPC kampaní může svému robotickému „kolegovi“ pomoci nastavit kampaň pro optimální výkon.

zdroj: google.com, facebook.com, ppchero.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp