Pět tipů, jak zvýšit míru konverze pomocí Facebooku

Vyšší míra konverze znamená úspěšnější kampaň
Zjistěte, jak vytvořit efektivní PPC reklamy na Facebooku a prosadit se s nimi v neustále narůstající konkurenci.

Pro mnoho online obchodníků, kteří používají k propagaci svých výrobků a služeb PPC reklamu na Facebooku, je nejvyšší metou získání co největší návštěvnosti. Vždyť přece čím více návštěvníků, tím více zákazníků, nebo ne? Získání velkého počtu návštěv se sice může zdát jako dobrý nápad, ale je třeba uvědomit si, že zákazníci jsou ti, kteří vám vydělávají peníze. Návštěvníci pouze stojí peníze vás. Abychom na návštěvnících vydělali, musíme jich co nejvíce proměnit v zákazníky, a to tak, aby nám tito zákazníci vydělali více, než zaplatíme za návštěvníky.

Rozhodující je v tomto případě konverzní poměr – míra, která určuje, kolik návštěvníků se nám podaří proměnit v zákazníky. Zatímco získání velké návštěvnosti může být velmi finančně nákladné, zvýšení konverzního poměru můžeme dosáhnout i zadarmo, jen pomocí několika chytrých úprav vaší PPC kampaně či webu.

Mezi obchodníky, kteří získávají návštěvnost prostřednictvím PPC reklamy, je Facebook velmi oblíbený. Průměrná míra konverze reklam na Facebooku je 9,21 %, což je velmi slušné. Jinými slovy, více než 9 lidí ze sta se stane vašimi zákazníky nebo provede požadovanou akci. To není špatné ve srovnání například s reklamami Google, které mají mnohem nižší průměrný konverzní poměr 3,75 %.

Vyšší míra konverze znamená úspěšnější kampaň

Konverzní poměr je klíčovým ukazatelem toho, jestli vaše PPC kampaň funguje dobře, nebo zdali máte ještě rezervy ke zlepšení. Pokud je tedy váš konverzní poměr na Facebooku nižší než 10 %, je na čase začít se zaměřovat na jeho zlepšení. Koneckonců zvýšení konverzního poměru může vést k dramatickému zvýšení návratnosti investic a zisku.

Konverzní poměr vypovídá o tom, jak relevantní, efektivní a zisková je vaše kampaň. Cílem optimalizace konverzního poměru je zvýšit počet lidí, kteří provedou to, co po nich v rámci vašeho webu chcete. Zaregistrují se k odběru newsletteru, nebo si objednají váš produkt. Pojďme se podívat na několik snadných způsobů, které vám pomohou zvýšit míru konverze u vašich PPC kampaní na Facebooku.

Vyberte vhodnou konverzní akci

Než vytvoříte reklamu pro svou PPC kampaň na Facebooku, ujistěte se, že víte, co od ní můžete očekávat. Snažíte se přivést lidi na vstupní stránku nebo webovou stránku? Nebo je vaším hlavním cílem šíření povědomí o značce? Znalost toho, čeho chcete reklamou dosáhnout, vám pomůže vytvořit lepší a efektivnější reklamu. Neexistuje žádná dokonalá reklama, která by odpovídala všem cílům. Abyste proto na Facebooku dosáhli co nejlepších výsledků, budete muset vytvořit více reklam s odlišnými cíli.

Je třeba také definovat, jaký typ konverzní události chcete zvolit. Facebook nabízí řadu standardních konverzních událostí i možnost vytvořit si vlastní. 

Optimalizujte cílovou stránku pro konkrétní publikum

Dobře optimalizovaná vstupní stránka by měla nabízet bezproblémové a přizpůsobené uživatelské prostředí, které nenásilně vede návštěvníka k tomu, co hledal. Upřednostněte uživatelský zážitek a vaše PPC reklama bude fungovat lépe.

Facebook

Tipy pro vysoce konverzní cílovou stránku:

  • Pokud jde o skvělou vstupní stránku, nemělo by na ní být nic jiného, než obsah, který nějakým způsobem podporuje požadovanou konverzi. Text by měl být přehledný, čitelný a správně strukturovaný pomocí prvků, jako jsou titulky, podnadpisy, odrážky nebo výzvy k akci (CTA), které čtenáře lákají k provedení požadované činnosti.
  • Vytvořte a vložte na vstupní stránku Facebook Pixel, který vám umožňuje sledovat konverze, opětovně cílit na uživatele, kteří stránku navštívili dříve, a získávat cenné informace o úspěšnosti vaší reklamní kampaně, které využijete při její další optimalizaci.
  • Vytvořte samostatné vstupní stránky pro každý produkt, protože každý produkt má jiné publikum. Díky tomu budete moci zlepšit sledování a konverze pro každý produkt a oslovit každé z cílových publik argumenty, na které bude slyšet.
  • Udělejte vstupní stránku vizuálně atraktivní přidáním obrázků, které návštěvníky přesvědčí o výhodách nabízeného produktu.
  • Prezentujte na stránce sociální důkazy, například recenze spokojených zákazníků, kteří si produkt koupili dříve.

Napište přesvědčivý a stručný reklamní text

Vytvořte poutavou a výstižnou reklamu, která upoutá pozornost publika. Jak na to?

  • Přizpůsobte text reklamy tak, aby lépe cílila na zákazníky. Při jeho psaní projevte empatii tím, že se zaměříte na to, jak se zlepší zákazníkův život po zakoupení produktu, namísto vychvalování jeho předností. Například: namísto textu „nejlepší prášky proti nespavosti“ můžete použít formulaci „s tímto přípravkem budete usínat jako miminko“.  
  • Udržujte text jednoduchý a snadno čitelný. Nemusíte používat složitá, dlouhá odborná slova, aby vaše sdělení znělo důležitě – odvádí to pozornost a nudí. Místo toho by text vaší reklamy měl být co nejjasnější a nejjednodušší.

Použijte atraktivní obrázky

Nechte své reklamy vyniknout pomocí vysoce kvalitních vizuálů. Vizuální vjem je v reklamě velice důležitý – uživatelům trvá méně než tři sekundy, než si vytvoří první dojem na základě obrázku, aniž by museli číst text.

Pokud věnujete trochu více času vytvoření přesvědčivých a smysluplných obrázků, lépe přitáhnete pozornost a zaujmete uživatele Facebooku. Nezapomeňte, že obrázky a fotografie by měly souviset s textem reklamy a samozřejmě také s inzerovaným produktem, jinak cílovou skupinu spíše zmatete, než přesvědčíte.

Jak vybrat nejlepší reklamní obrázky

  • Je důležité, aby text vašich reklam na Facebooku nepřehlušoval obrázek. Bylo zjištěno, že reklamy s velkým množstvím textu na úkor obrázku jsou méně účinné. Ve správci reklamy na Facebooku najdete nástroj Image Check Text, který vám pomůže vylepšit vaše obrázky.
  • Ujistěte se, že používáte kvalitní fotografie a grafiku. Díky nim bude vaše reklama atraktivnější a upoutá pozornost zákazníků.
  • V reklamách na Facebooku lze použít i animovaný GIF nebo krátké video, které upoutají pozornost uživatelů ještě účinněji než pouhý statický obrázek.

Zaměřte se na správné publikum

Reklama na Facebooku má spoustu možností cílení. Sbírá totiž o svých uživatelích obrovské množství dat, na jejichž základě můžete lidi oslovovat. Můžete například vybrat přesně cílené publikum na základě zájmů, věku, polohy, vzdělání, vztahu, práce, životních událostí a dalších parametrů. Pokud například prodáváte kojenecké zboží, můžete zobrazovat vaši PPC reklamu třeba pouze ženám na mateřské dovolené, ve věku od 20 do 30 let, žijícím v Praze.

K dispozici je také možnost vytvořit si vlastní publikum. Facebook vám umožní nahrát seznam e-mailových adres a poté vyhledá účty patřící lidem z vašeho seznamu. Je to skvělý způsob, jak na Facebooku cílit na potenciální zákazníky. Skvělá je také možnost takzvaného podobného publika (lookalike audience). Pokud již máte seznam lidí, kteří u vás nakoupili, algoritmus Facebooku je dokáže analyzovat a oslovit lidi, kteří jsou těmto zákazníkům v něčem podobní, a je tedy pravděpodobné, že by mohli mít zájem o stejné produkty.

Závěr

Vytvořit efektivní PPC reklamy na Facebooku není jednoduché a prosadit se s nimi v neustále narůstající konkurenci je ještě těžší. Pokud však využijete některé z výše zmíněných tipů, budete mít skvělý základ pro to, aby vaše reklamní kampaně přiváděly platící zákazníky a proměnily tak PPC reklamu na Facebooku ve zdroj zisků. Pokud chcete efektivně oslovit cílové skupiny a zvýšit konverzní poměr vašich PPC reklam, začněte pracovat na své marketingové strategii na Facebooku ještě dnes.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu