PPC reklama
Dobře napsaný text PPC reklamy přiláká pozornost návštěvníků a může je přesvědčit ke kliknutí i přesto, že nebudete na prvním místě. Jak na to?

Průzkumem klíčových slov pro vaši PPC reklamní kampaň vaše práce ještě zdaleka nekončí. Nemůžete do reklamy jen tak napsat pár klíčových slov a tím to skončit. Vaše reklama musí především zaujmout potenciálního klienta, který nehledá klíčová slova, ale řešení svého problému. Seznam klíčových slov zkrátka nikoho neohromí. Místo toho musíte napsat text, který návštěvníky vybízí ke kliknutí. Jak ale takový text vytvořit? Pojďme si říct, proč je text reklamy důležitý, a jak s jeho pomocí můžete přilákat více zákazníků.

Proč na reklamním textu záleží

Design vaší reklamy upoutá pozornost, ale je na textu, aby přesvědčil potenciálního zákazníka ke kliknutí. Spousta lidí, kteří si prohlížejí reklamy, se teprve rozhoduje, jestli produkt vůbec chtějí, a  pokud ano, tak jaký typ a od jaké značky. Devadesát procent lidí, kteří hledají produkty na internetu, si stále není jistých, od jaké značky chtějí nakoupit – proto ostatně také vyhledávají. Vaše reklamní texty vám umožní udělat na potenciální zákazníky trvalý dojem.

Skvělé reklamní texty mají i další výhodu. Čím je totiž váš reklamní text lepší, tím méně zaplatíte za kliknutí. Zlepší se totiž skóre kvality vaší PPC reklamy, což vede k nižší ceně za proklik (CPC). To znamená méně peněz vynaložených z vašeho marketingového rozpočtu a více peněz ve vašich kapsách.

Jak se vypořádat s reklamním textem

Zde jsou čtyři strategie, jak napsat reklamní text, který přesvědčí čtenáře k akci. Než se do toho pustíte, ještě jedna poznámka: Než začnete psát text, uvědomte si, jaké vizuální prvky reklamy a na jaké platformě budete používat. Přestože tato pravidla pro text reklam fungují univerzálně, PPC reklama na Googlu je samozřejmě odlišná od PPC reklamy na Facebooku. Použijte proto tyto tipy tak, aby odpovídaly vašemu designu a platformě.

1. Jděte rovnou k věci

Reklamní text musí být stručný a věcný, protože máte jen omezené množství prostoru k tomu, abyste udělali na budoucího zákazníka dojem.

Nejoblíbenější reklamní platformy mají poměrně krátké textové limity. PPC reklamy na Googlu mají limit na titulek 30 znaků a limit na popis 90 znaků. Facebook doporučuje, aby reklamy na Facebooku a Instagramu měly titulek o 40 znacích a hlavní text o 125 znacích. Pokud tedy musí být text vaší reklamy krátký, jaké nápady byste měli upřednostnit?

Zaměřte se na řešení a výhody. Vysvětlete, jak váš produkt nebo služba vyřeší problém vašeho publika. Zdůrazňujte výhody před vlastnostmi.

Jak poznáte, jaká řešení a výhody upřednostnit? Pochopit, jaké výhody vaši cílovou skupinu nejvíce osloví, vám pomůže průzkum publika.

2. Přizpůsobení reklamy na základě fáze konverzního trychtýře

Lidé, kteří uvidí vaši reklamu, mohou spadat do kterékoli fáze konverzního trychtýře, tedy procesu, kterým váš typický návštěvník projde, než se stane zákazníkem. Návštěvníci blíže k vrcholu trychtýře, kteří ještě nejsou rozhodnuti, lépe reagují na sdělení související s informovaností. Zatímco ti, kteří se nacházejí blízko spodní části trychtýře a již přesně vědí, co chtějí, potřebují od vašeho textu poslední impuls k tomu, aby nakoupili.

Proto musíte přizpůsobit text PPC reklamy a výzvu k akci podle fáze trychtýře, ve které se zamýšlený čtenář nachází. Pokud chcete zvýšit povědomí o vašem produktu u návštěvníků z vrcholu trychtýře,  udržujte svůj text lákavý a lehký. Pokud máte reklamu pro zákazníky z dolní části, kde se už snažíte uzavřít obchod, umístěte do textu více akčních sloves.

Zkrátka a dobře, vaše PPC reklama by měla odpovídat míře angažovanosti, kterou od publika očekáváte.

konverzní trychtýř

3. Lákání pomocí sociálních důkazů

Někdy jsou nejpřesvědčivější argumenty v textu od někoho jiného. Sociální důkaz –důkaz, že se váš produkt nebo služba líbí jiným zákazníkům –vám dodá důvěryhodnost. Úryvky recenzí a svědectví ukazují, že to, co nabízíte, se líbí i jiným lidem, takže diváci mohou věřit, že se to bude líbit i jim.

Snažte se, aby vaše sociální důkazy byly krátké a působivé, abyste se vešli do limitů znaků vaší reklamní platformy. Pokud potřebujete více prostoru, můžete zkusit použít grafiku s textem, která ukazuje podporu od zákazníka. Například fotografii člověka, který je typickým představitelem cílové skupiny, s textem: „Díky produktu X se mi podařilo vyřešit problém Y“. Poté zkuste propojit zbytek svého textu s výhodou uvedenou v sociálním důkazu.

4. Uveďte text reklamy a text vstupní stránky do souladu

Vaše reklama ovlivňuje to, co zákazník udělá po kliknutí. Pokud se proklikne na vstupní stránku, která neodpovídá atmosféře vaší reklamy, může se nechat vyvést z míry a odejít.

Představte si, jaký by to byl pocit, kdybyste klikli na elegantně napsanou reklamu působící noblesním dojmem a zobrazili vstupní stránku, která používá velmi neformální jazyk, tykání a nadávky. Neměli byste pocit, že jste na správném místě, co?

Pokud udržíte konzistentní tón a jazyk mezi reklamou a vstupní stránkou, snížíte tření mezi kliknutím na reklamu a konverzí. Váš zákazník už došel tak daleko –nechcete ho ztratit těsně předtím, než na stránce provede akci, kterou potřebujete.

Vstupní stránka, na kterou se návštěvník dostane po kliknutí na reklamu, by měla být přesně přizpůsobena tomu, co zákazník očekává. Neposílejte tedy návštěvník na hlavní stránku webu, pokud zde přímo nenabízíte produkt, který zákazník hledá. Pokud je v textu reklamy zmíněn konkrétní produkt, například typ mobilního telefonu, měl by se návštěvník po kliknutí přenést přímo na produktovou stránku tohoto telefonu, nikoli na hlavní stránku, která nabízí i jinou elektroniku. Nejlépe proto uděláte, když pro každou PPC reklamu vytvoříte optimalizovanou vstupní stránku zaměřenou na konverze. Tyto stránky fungují jako trychtýř, který směruje návštěvníka směrem k akci, kterou chcete, aby provedl.

Vytvořte dokonalou výzvu k akci

Nyní přichází na řadu poslední krok –vaše výzva k akci (CTA). Zvolte silnou frázi, která odpovídá akci, kterou chcete, aby návštěvník po kliknutí na vaši reklamu provedl.

Podoba vaší výzvy k akci bude záviset na vaší reklamní platformě. V reklamách na Facebooku a Instagramu si můžete vybrat přednastavenou frázi CTA tlačítka, zatímco v reklamách Google budete muset výzvu k akci umístit na konec reklamního textu.

Dokonalý reklamní text může znamenat obrovský posun v počtu prokliků na vaši reklamu, konverzním poměru i zisku. Dobře napsaný text PPC reklamy totiž přiláká pozornost návštěvníků a může je přesvědčit ke kliknutí i na úkor reklam, které se v SERP nacházejí nad vámi.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp