Plánovač klíčových slov Google Ads. Jak na něj?

Plánovač klíčových slov Google Ads. Jak na něj?
Zjistěte všechno podstatné o plánovači klíčových slov Google Ads a naučte se jeho funkce efektivně využívat při správě svých placených reklamních kampaní.

Ať už jste specialista na SEO nebo se zabýváte placeným vyhledáváním, analýza klíčových slov je jednou z nejdůležitějších součástí vaší práce. K jejímu provedení můžete využívat celou řadu různých nástrojů, ovšem velmi dobře vám poslouží i ten základní a bezplatný: Plánovač klíčových slov Google Ads. Jak s jeho pomocí efektivně hledat klíčová slova, zkoumat jejich výkon a dělat prognózy?

Kde se plánovač klíčových slov v Google Ads nachází?

Ve svém účtu Google Ads najdete Keyword Planner na levé straně v sekci Nástroje, kde v nabídce Plánování jednoduše vyberete Plánovač klíčových slov a můžete s ním začít pracovat.

Nástroj vám poskytuje několik možností:

  • Objevování nových klíčových slov,
  • Získání údajů o objemu vyhledávání a prognóz,
  • Uspořádání klíčových slov do reklamních skupin.

Když potřebujete zjistit, jaká relevantní klíčová slova (KW) lidé na Google hledají nebo je vaše reklamní kampaň ještě ve fázi brainstormingu, vyberte první možnost Objevte nová klíčová slova.

Pakliže už máte svůj seznam KW připravený a chcete znát data pouze o jejich vyhledávání, klikněte rovnou na možnost Získejte údaje o objemu vyhledávání a prognózy.

Poslední variantu Uspořádejte klíčová slova do reklamních skupin využijete až později při samotném ladění reklam.

Začít klíčovými slovy nebo stránkou?

Jestli jste v plánovači KW začali objevovat nová klíčová slova, máte na výběr ze dvou cest. Buď budete zkoumat konkrétní klíčová slova, nebo rovnou celou webovou stránku.

V prvním případě můžete do plánovače vložit až 10 zájmových klíčových slov a Google vám poskytne jejich statistiky spolu s dalšími stovkami i tisíci příkladů souvisejících vyhledávání. Při druhé možnosti zadáte do plánovače název celého webu (vlastního, konkurenčního…) nebo jen konkrétní webovou stránku a dostanete seznam klíčových slov souvisejících s tématy webu.

Analýza klíčových slov je opakovaný proces, který se pořád vyvíjí, takže nejlépe uděláte, když vyzkoušíte obě varianty a vyhodnotíte jejich výsledky. Ty si navíc v plánovači můžete nastavit podle svých potřeb:

  • Jazyk,
  • Poloha (až na úroveň města),
  • Sítě (Vyhledávání Google + vyhledávací partneři).

Co jsou výsledky KW v plánovači?

Častá otázka zní: Co vlastně ukazují výsledky klíčových slov v plánovači Google Ads? Není to ani CPC, ani objem vyhledávání ani jiné statistiky. Není to ani volná nebo přesná shoda. Tak co tedy?

Klíčové slovo v plánovači Google Ads je přesně odpovídající vyhledávací výraz i s pravopisnými chybami a množným číslem jednotlivých výrazů. Vypadá to jako dřívější přesná shoda klíčových slov. Třeba klíčová slova kurz Google Ads a kurzy Google Ads se v plánovači objeví jako jeden výraz, ovšem kurz adwords a kurz Google Ads už budou dva samostatné výrazy.

Jak plánovat kampaně ve vyhledávací síti?

Výsledky klíčových slov vás mohou trošku zaskočit, protože plánovač na vás vychrlí spoustu různých dat a snadno byste tak mohli ztratit orientaci. Soustřeďte se na následující:

  • Klíčová slova: Primární důvod, proč plánovač používáte. Vyberte KW nejvíce související s tím, co nabízíte. Zároveň najděte také výrazy, které nejsou pro vaši nabídku relevantní, abyste je později mohli zařadit do seznamu vylučujících klíčových slov ve svých kampaních.
  • Průměrný měsíční počet hledání: Díky tomuto údaji si uděláte obrázek o tom, jak jsou která klíčová slova populární. Čím vyšší číslo, tím vyšší potenciální návštěvnost, ale také možnost nižšího relevantního záměru. Pokud je váš byznys sezónní, upravte časové období pro získání přesnějších výsledků.
  • Nabídka pro horní část stránky (vrchní a spodní rozmezí): Zde vidíte, kolik další inzerenti platí za zobrazování reklam na určitá KW v horní části výsledků vyhledávání (SERP). Když si spočítáte průměr z obou těchto sloupců, dostanete hrubou představu o tom, jakou výši by mohla mít cena za proklik (CPC) pro vaše konkrétní klíčové slovo. Jde však pouze o odhad, nikoliv přesnou částku.

Plánovač klíčových slov vám poskytne různé funkce pro uspořádání KW do reklamních skupin, většinou však bývá přínosnější stáhnout si návrhy do vlastní tabulky a rozdělit si je po svém.

Používat KW s vysokým nebo nízkým objemem vyhledávání?

Když máte data o klíčových slovech pěkně po kupě, nastal čas vybrat, která z nich využijete ve svých kampaních. Na to není žádný univerzální mustr, záleží na vašich obchodních cílech a možnostech reklamního rozpočtu.

Pokud je denní rozpočet poměrně nízký a vaše zájmová klíčová slova vykazují vysokou odhadovanou CPC, zkuste raději zaměřit svou pozornost na několik jiných KW s nižším objemem vyhledávání. Je-li naopak váš rozpočet velkorysý a cena za proklik rozumná, můžete si dovolit cílit na KW s vyšším objemem vyhledávání a oslovit tak více potenciálních zákazníků.

Zamyslete se především nad kvalitou, relevancí a potenciálním přínosem vybraných klíčových slov pro vaše reklamní PPC kampaně. To je samo o sobě důležitější než údaje o objemu vyhledávání nebo o konkurenci.

Proč se nezobrazují odhady pro požadované vyhledávací dotazy?

Jestli podnikáte v některém z citlivých oborů, jako jsou vzdělávání, zdravotnictví nebo finance, nemusí se vám v plánovači klíčových slov zobrazovat všechny návrhy KW, které byste chtěli. Když například budete fyziologický terapeut, může se stát, že objemy hledání a CPC uvidíte jen u některých druhů terapií, ale u jiných už ne.

Což ovšem neznamená, že byste kvůli chybějícím statistikám nemohli na taková klíčová slova inzerovat. Pomozte si třeba funkcí Google Trends. Ta sice neumí ukázat přesné objemy vyhledávání ani ceny za proklik, ale jako vodítko vám poskytne údaje o relativní oblíbenosti vyhledávacích dotazů v čase. Myslete však na to, že Trendy vychází z indexovaných dat, ne z absolutních objemů vyhledávání.

Jak využít plánovač klíčových slov k prognózám?

Součástí plánovače Google Ads je také funkce umožňující vytváření prognóz podle zvolených klíčových slov. Pro detailnější prognózy vycházející ze skutečného výkonu vaší kampaně můžete ovšem využívat ještě další bezplatný nástroj, a to Plánovač výkonu, který se v řadě případů osvědčil lépe. Vyzkoušejte obě funkce a rozhodněte se, která více vyhovuje vašim potřebám.

Mějte však na paměti, že jestli chcete prognostické nástroje používat, musíte mít aktivní kampaně s dostatkem dat o konverzích a platit za zobrazování reklam. V opačném případě nebude mít Google k dispozici žádná data sloužící jako podklady pro tvorbu prognóz.

Podtrženo a sečteno, plánovač klíčových slov v Google Ads je pro vás perfektním nástrojem, pokud se zabýváte strategiemi placených reklamních kampaní i pokud ladíte SEO. Díky němu získáte cenné údaje o tom, jak a co uživatelé hledají, a budete moci přijímat důmyslnější rozhodnutí o dalším směřování vašich reklamních aktivit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp