
Tomáš Čupr, ředitel marketingové agentury PPC Profits byl hostem článku na Mediaguru.cz, kde zdůrazňuje, že růst reálných mezd českých domácností podpoří ochotu utrácet, ale tempo růstu tržeb e-shopů se zpomalí na 5–8 % oproti loňským více než 10 %. Výrazněji by si měly polepšit specializované internetové obchody, jejichž tržby by mohly vzrůst až o 15 %, protože úzké zaměření a kvalitní služby oslovují stále více zákazníků. Klíčovým faktorem pro úspěch bude personalizace a udržení zákazníků, například prostřednictvím věrnostních programů propojených s e-mailingem, které mohou zvýšit počet opakovaných nákupů až o 50 %. Zájem o slevové akce neklesá – v roce 2024 vzrostl počet prokliků na slevy o 14 %, přičemž největší poptávka je po elektronice, módě a sportovním vybavení. Čupr také upozorňuje na rostoucí důraz zákazníků na udržitelnost, kterou řeší více než polovina spotřebitelů, i když mladší generace nakupující na čínských tržištích ji zatím tolik neřeší.
Navzdory vyšším reálným mzdám a ochotě spotřebitelů utrácet se tedy tempo růstu e-commerce pravděpodobně zpomalí. Klíčovým faktorem úspěchu bude personalizace nabídky a budování loajality zákazníků. E-shopy se také musí připravit na nové regulace v oblasti ochrany osobních údajů, což povede ke zvýšeným nákladům.