Podnikáte v oboru fitness? Vlastní blog vám pomůže k úspěchu
Mít vlastní fitness blog je ideálním způsobem, jak získat pro své podnikání nové zákazníky. Předveďte všem, že tomu, co děláte, skutečně rozumíte. Přečtěte si, jak na to.

Každý odborník na fitness dostává od lidí ve svém okolí stejné otázky ohledně cvičení, zdravé výživy, dietních plánů a podobně. Vaše hluboké znalosti fitness a dlouholeté zkušenosti v tomto oboru stojí za to sdílet s ostatními. Jde to však mnohem snadněji - vaše dlouholetým studiem a tvrdým tréninkem získané znalosti a zkušenosti můžete sdílet s lidmi z celého světa a ještě na tom vydělat slušné peníze. Stačí si založit fitness blog.

Co je to fitness blog

Fitness blog je webová stránka, na které můžete sdílet své znalosti, myšlenky a snažit se své čtenáře vzdělat v oboru, kterému skvěle rozumíte. Fitness blog je navíc skvělým způsobem, jak vydělat peníze. Můžete zde propagovat své služby jako fitness instruktor, odborník na výživu nebo prodávat fitness vybavení. Téma fitness je mezi lidmi velice populární a vyhledávané, takže o návštěvníky pravděpodobně nebudete mít nouzi. Pokud vytvoříte kvalitní blog, lidé sem budou chodit pro tipy a návody, jak pečovat o své tělo a budou váš blog doporučovat svým přátelům na sociálních sítích. Získáte tím další nadšené čtenáře.

Provozování fitness blogu vám dává příležitost podělit se o své znalosti a vydělat si tím peníze. I když jste zaneprázdněni provozováním fitness studia nebo posilovny, můžete si založením blogu zvýšit příjmy.

Jak založit fitness blog

Proces založení blogu je opravdu snadný. Těžší je vybudovat si pravidelnou návštěvnost a nakonec na něm vydělávat peníze. Pokud pochopíte, jak svůj fitness blog propagovat, může se z něj stát výnosný přivýdělek.

Pokud jde o založení blogu, lze to zvládnout během několika minut. Než si blog založíte, je třeba provést čtyři jednoduché kroky.

1. Najděte si svou specializaci

Obor fitness se sice může zdát jako dostatečný, ale pokud chcete být opravdu úspěšní, budete muset být konkrétnější - chcete přece psát o tématu, které dobře znáte. Téma by mělo být takové, do kterého dokážete přinést poznatky, které jsou nové a originální. Přemýšlejte: v jakém dílčím tématu v rámci fitness se dobře vyznáte?

2. Vyberte si dokonalý název

Nyní, když víte, na co se budete specializovat, je čas vymyslet skvělý název. Pokud tento blog funguje společně s vašimi fitness službami, můžete použít stejný název jako pro vaše fitness centrum. Pokud zatím nemáte žádnou podobnou firmu, kam byste mohli čtenáře přivést, je tento krok především o výběru správného názvu. Název by se měl nějakým způsobem vázat k tématu vašeho blogu. "Fitness máma" může být například správný název pro blog, jehož obsah se točí kolem sladění fitness a mateřských povinností.

Snažte se, aby byl název relativně krátký (maximálně 5 slov), aby byl snadno zapamatovatelný a přitahoval pozornost uživatelů Google.

3. Zvolte správnou platformu

Abyste mohli váš blog umístit na internet, budete potřebovat doménu, hosting a blogovací software. Název domény byste měli zvolit takový, aby odpovídal názvu vašeho blogu. Pokud je název víceslovný, v doméně nepoužívejte oddělení slov pomocí pomlček. Ve výše zmíněném příkladu by doména blogu mohla být fitnessmama.cz. Blogovacích softwarů je na trhu hodně. Jedním z nejlepších je WordPress, který používá většina blogů, skvěle se ovládá a je zadarmo.

4. Začněte psát

Když máte vše ostatní nastaveno, je čas začít psát. Obsah můžete psát přímo do rozhraní na zvolené platformě nebo použít Dokumenty Google či Microsoft Word.

Nemusíte být profesionální spisovatel, abyste mohli psát blog. Čtenáři se spíše zajímají o odborné rady od profesionála v oblasti fitness. Veškerý obsah můžete napsat sami a publikovat ho přímo na blogu.

Tipy pro vedení úspěšného fitness blogu

Vědět, jak založit fitness blog, je jen začátek. Nyní byste si měli přečíst několik tipů, díky kterým může být váš blog úspěšný. Mějte je na paměti, až budete získávat první návštěvníky.

Buďte důslední

Důslednost může být nejdůležitější součástí vašeho blogu. Týká se několika různých věcí:

- Jak často zveřejňujete příspěvky. Publikování několikrát týdně vám může pomoci oslovit větší publikum. Google má rád weby, které mají pravidelný čerstvý obsah, což zvyšuje vaše šance v tomto vyhledávači.

- Kdy zveřejňujete příspěvky. Můžete si načasovat, kdy budou vaše příspěvky na blogu zveřejněny. Lidé se mohou přihlásit k odběru vašeho blogu a dostávat upozornění, když se objeví nový příspěvek. Z tohoto důvodu byste se měli vyvarovat příliš pozdního nebo časného zveřejňování. Zveřejňujte příspěvky tehdy, když je nejvíc vašich čtenářů online.

- Typ obsahu, který zveřejňujete. Veškerý váš obsah by měl spadat do stejné kategorie. Pokud náhodně zveřejníte článek o vítězství vašeho oblíbeného fotbalového týmu, či dokonce o politice, vaši čtenáři budou zmateni a mohou váš blog přestat sledovat. To neznamená, že všechny vaše články musí být stejné, ale měly by spadat do stejné podkategorie fitness.

Nezapomínejte na to, co vás odlišuje

Vaše specializace je hnací silou vašeho blogu. Vaše unikátní znalosti oboru fitness jsou tím, co vás činí jedinečnými. Pokud na to budete při psaní příspěvku myslet, budete mít větší šanci oslovit čtenáře a vybudovat úspěšný blog.

Lidé chtějí rady týkající se fitness a zdraví od odborníků. Blog je skvělým prostředkem, jak tyto rady lidem poskytnout.

Tipy pro vedení úspěšného fitness blogu

Nezapomeňte na svou cílovou skupinu

Váš styl psaní a terminologie by měly být v souladu s vaší cílovou skupinou. Pokud se například snažíte poskytovat na blogu rady začátečníkům, používání žargonu a složitých termínů ze světa fitness může být pro nezkušené publikum matoucí.

Obsah vašeho blogu by měl být zajímavý pro lidi z vašeho publika. Měl by se dotýkat témat, která jsou smysluplná, a která lidé hledají.

Používejte osvědčené postupy SEO

SEO je zkratka pro optimalizaci pro vyhledávače. Označuje taktiky a techniky, které pomáhají vašemu webu zobrazovat se co nejvýše na stránkách s výsledky vyhledávání Google. Jedním ze základů SEO jsou správná klíčová slova - fráze nebo výrazy, které lidé zadávají do vyhledávače, pokud chtějí nalézt obsah, jako je ten váš. Příkladem může být například klíčové slovo "účinné spalovače tuků". Na základě tohoto výrazu mžete vytvořit celý článek, který bude pojednávat o tomto tématu. Cílem SEO je, aby se při zadání klíčového slova "účinné spalovače tuků" tento článek zobrazil na prvním místě.

- Udržujte obsah vysoce čtivý. Pokud bude váš obsah snadno čitelný, Google vás "odmění" vyšším hodnocením. Prostě pište příspěvky na blogu, jako byste vedli se čtenářem rozhovor mezi čtyřma očima. Přílišná komplikovanost vám z dlouhodobého hlediska uškodí.

- Používejte interní odkazy. Přidávání hypertextových odkazů, které odkazují na další stránky vašeho blogu s podobným obsahem, je velmi důležité. Pomáhá čtenářům zjistit další informace o tématu a usnadní vyhledávačům procházení a indexování vašeho blogu. Může také zlepšit vaše celkové hodnocení.

- Používejte alt tagy. Váš fitness blog bude pravděpodobně obsahovat velké množství obrázků. U nich je důležité vyplnit alt tagy. Jedná se o alternativní text přiřazený k obrázku, který robotovi říká, co obrázek zobrazuje. Google si tento text může přečíst a zjistit, co na obrázku je a podle toho pak nabídnout váš web lidem, kteří hledají text ve vašich obrázcích. Alternativní text se na stránce zobrazí také v případě, že se nenačte obrázek. Pokud váš web navštíví zrakově postižený, například s pomocí čtečky, ta mu přečte text vašeho webu včetně alternativních textů popisujících obrázky.

Nikdy nepřestávejte vymýšlet nápady na nové články

Pokud chcete články zveřejňovat pravidelně, budete potřebovat spoustu nápadů na nový neokoukaný obsah. Kde jej vzít? Jako odborník na fitness se zamyslete nad některými otázkami, které vám přátelé nebo klienti běžně kladou. Každá z těchto otázek je perfektním námětem na článek. Můžete také povzbuzovat vaše čtenáře, aby se v komentářích ptali na to, co je zajímá, a odpovědi pak zpracovali jako články.

Využívejte své účty na sociálních sítích

Propojení vašeho obsahu na blogu a na sociálních sítích je skvělý způsob, jak zvýšit váš celkový úspěch. Ze svých profilů například na Instagramu, Facebooku či Twitteru můžete odkazovat na vaše články na blogu a z blogu můžete odkazovat na svůj obsah na sociálních sítích.

Další kroky pro vaše fitness podnikání

Mít vlastní fitness blog je ideálním způsobem, jak získat pro své podnikání nové zákazníky. Díky němu můžete předvést potenciálním zákazníkům, že tomu, co děláte, skutečně rozumíte. Jako populární blogger se můžete etablovat jako skutečný odborník ve vašem oboru a přesvědčit návštěvníky, aby si objednali něco z toho, co nabízíte.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp