Propagujte váš fitness web na sociálních sítích
Sociální sítě jsou nekonečným zdrojem zákazníků pro váš fitness byznys. Ukažte jim, jak mohou pod vaším vedením získat ideální postavu.

Současně s tím, jak se stále více podniků přesouvá kvůli pandemii koronaviru do online světa, narůstá také konkurence a je stále těžší prosadit se. To se týká i takových oborů, jako je fitness. Je proto nad slunce jasnější, že musíte využít jakékoli příležitosti k tomu, abyste levně a účinně propagovali vaši fitness firmu. Je mnoho způsobů, jak propagovat své podnikání na internetu - SEO, PPC reklama, e-mailing... Ideálním prostředkem jsou k tomu také sociální sítě, kde můžete sdílet obsah se svými fanoušky a potenciálními zákazníky.

Vytváření obsahu na sociální sítě je snazší, než si možná myslíte - potřebujete pouze plán. A právě teď je ten správný čas pro jeho tvorbu. Lidé tráví více času doma a hledají fitness trenéry, jako jste vy, kteří by jim v těchto bezprecedentních dobách pomohli s udržením jejich kondice. Pokud se snažíte sehnat nové zákazníky, je nejlepší volbou jít tam, kde je dnes téměř každý - na sociální sítě. Můžete zde zveřejňovat obsah, který vaši firmu připomene stávajícím zákazníkům a osloví nové. Jaký typ obsahu by to však měl být?

To, že jsou zákazníci v éře COVID-19 otevřenější sociálnímu marketingu, ještě neznamená, že se automaticky budou zajímat o to, co na sociálních sítích zveřejňujete. Nemají k tomu důvod, na sociálních sítích je tolik zajímavého obsahu pro každého, že vyniknout mezi tolika publikujícími je velmi obtížné.

Určete, které sociální platformy chcete použít

Jednotlivé sociální sítě, které můžete použít k propagaci vašeho fitness podnikání, se od sebe navzájem liší. Každou z nich navštěvuje odlišná skupina lidí, kteří vyžadují jiný typ obsahu. Nejprve musíte zjistit, která sociální síť je u vašich potenciálních zákazníků nejoblíbenější, a také zvážit typ příspěvků, které chcete při marketingu na sociálních sítích používat. Pokud rádi děláte fitness videa, možná se zaměřte hlavně na YouTube a Facebook. Pokud jsou vaší předností esteticky příjemné fotografie, možná by nejlepším místem, kde propagovat vaše podnikání, mohl být Instagram.

Vytvořte si svůj firemní účet na více sociálních sítích, ale vyberte si pouze jednu, kde začnete budovat svou online přítomnost. Poté, až budete mít čas, věnujte se ostatním. Nakonec se pravděpodobně zaměříte pouze na dvě nebo tři z nich, protože je běžné, že se firmě na některých sociálních sítích daří lépe než na jiných.

Upravte příspěvky pro různé sociální sítě

Bez ohledu na to, které platformy sociálních sítí nakonec použijete, pravděpodobně budete duplikovat hodně svého obsahu. Zveřejňování jednoho obsahu na nejméně dvou platformách vám pomůže oslovit více lidí, ale pokud sdílíte stejný obsah na více než jednom místě, je nejlepší do svých příspěvků začlenit několik rozdílů. Například když sdílíte svůj příspěvek z Instagramu i na Facebooku, můžete přidat více textu, který rozvine informace a dodá podrobnosti k původnímu postu. Úprava postu před jeho opětovným publikováním je důležitá, protože někteří lidé budou vaše stránky sledovat na více než jedné sociální síti a určitě je nechcete nudit duplicitním obsahem.

Upravte příspěvky pro různé sociální sítě

Využijte živého vysílání

Živé vysílání je jedním z nejžhavějších fenoménů dnešního online světa. Přestože může být časově náročné, jde o jeden z nejlepších způsobů, jak rozšířit vaši zákaznickou základnu.

Živé vysílání vám umožní zaujmout publikum

Živé vysílání vám může poskytnout výhodu nad konkurencí jednoduše proto, že jím dokážete bavit lidi. Vaši fanoušci a followeři se s vámi rádi budou bavit v reálném čase, jelikož tím získají možnost osobního kontaktu, který mnoho firem nenabízí. Během živého vysílání můžete svým zákazníkům a potenciálním fanouškům odpovídat na jejich dotazy, můžete před nimi testovat některý ze svých produktů, nebo jim ukázat, jak děláte svou práci.

Živé vysílání zlepšuje vaše hodnocení na sociálních sítích

Algoritmus Facebooku odměňuje příspěvky, se kterými ostatní lidé hodně interagují, nebo způsobují, že lidé na Facebooku zůstanou déle. Když vysíláte naživo, je větší pravděpodobnost, že se lidé na chvíli zdrží a budou komentovat vaše vysílání, za což vás Facebook odmění tím, že se vaše příspěvky budou zobrazovat v novinkách u více lidí, což je samozřejmě skvělé pro váš dosah a pro vaše podnikání. Algoritmy ostatních sociálních sítí fungují podobným způsobem a stejně tak odměňují poskytovatele živých přenosů za jejich úsilí.

Tipy pro živé vysílání na sociálních sítích

Pošlete lidem ukázku, na co se mohou těšit. Před spuštěním živého vysílání dejte svým fanouškům vědět, kdy budete vysílat živě a co bude předmětem vysílání, aby si mohli udělat na vaše vysílání čas. Některé sociální sítě, včetně Facebooku, mají funkci, která umožní po spuštění videa přizvat další lidi. Zkušení influenceři budou chatovat s živými diváky a zároveň pozvou klíčové lidi, kteří se pravděpodobně ke sledování připojí.

Buďte komunikativní. Zeptejte se lidí, jak se mají, co dělají, zkrátka nastolte uvolněnou atmosféru. Nepouštějte se však do dlouhých rozhovorů jen s některými diváky, jinak riskujete, že se ostatní začnou nudit. Buďte interaktivní a komunikativní, ale mějte po celou dobu konverzaci pevně v rukou.

Ukažte lidem, jak mohou cvičit doma, jenom podle vašeho živého vysílání. Předveďte jim různé fitness triky a techniky, které mohou praktikovat i bez posilovacích strojů, například cvičení s vlastní váhou.

Použijte video obsah ve svém marketingu

Studie ukazují, že nejméně 85 % uživatelů internetu sleduje online videa. Pokud živé vysílání není právě vaším stylem, měli byste se snažit zahrnout do svých sociálních sítí alespoň nějaký video obsah. Na rozdíl od živých přenosů lze předem připravená videa pečlivě upravovat, takže je zde menší stres. V ideálním případě do svého obsahu zahrňte kombinaci statických fotografií, živých videí a předem připravených videí.

Zejména uživatelé mobilních telefonů upřednostňují video obsah před psanými příspěvky, proto zvažte upřednostnění videa před dlouhými blogovými příspěvky - většina lidí bude totiž váš obsah sledovat ze svých telefonů.

Použijte video obsah ve svém marketingu

Zveřejňujte obsah zákazníků a získejte si tak důvěru ostatních

Jakmile budete na sociálních sítích trochu známější, stanete se v podstatě hvězdou své vlastní show. Získáte věrné fanoušky, kteří budou váš obsah dále sdílet a budou hltat každé slovo, které řeknete. Na druhou stranu zde budou i takoví, kteří budou skeptičtější. I přesto, že je bude zajímat váš produkt nebo firma, spíše než na vaši vlastní prezentaci budou zvědaví na to, co si o tom myslí ostatní uživatelé.

Používání zákaznického obsahu, včetně doporučení nebo recenzí, je velice silná forma reklamy, která vaší marketingové kampani dodá další rozměr. Prezentace výsledků vašeho zákazníka umožní vašemu publiku zjistit, jak váš fitness program funguje v reálném životě na skutečných lidech. Ne každý vypadá jako modelka nebo fitness trenér - lidé chtějí vidět příklady, se kterými se mohou ztotožnit - chtějí vidět, že i lidé, jejichž postava je od přírody nedokonalá, mohou pomocí vašich produktů nebo služeb dosáhnout úspěchů. Vaše publikum také chce vidět pokrok v jednotlivých fázích, nikoli pouze konečný výsledek. A co je nejdůležitější, obsah generovaný zákazníkem slouží jako sociální důkaz úspěchu a autenticity vašeho podnikání.

Spojte se s fitness influencery na sociálních sítích

Na sociálních sítích existují lidé, kteří mají desítky či stovky tisíc fanoušků, hltajících každé jejich slovo. Pokud některý z těchto tzv. influencerů pozitivně zmíní váš byznys, bude to pro vás s největší pravděpodobností znamenat okamžitý příliv nových zájemců o vaše služby.

Nezapomeňte však, že zadarmo ani kuře nehrabe, a pokud chcete, aby s vámi spolupracoval špičkový influencer, pravděpodobně si za to nechá dobře zaplatit. Přesto se to však rozhodně vyplatí, jelikož tím získáte velké množství nových zákazníků.

Používejte hashtagy na více platformách

Hashtag je fráze, slovo či věta, která začíná křížkem „#“. Využívá se k označení článků, dokumentů a klíčových slov, podle kterých pak sociální sítě jako Twitter, Instagram, Facebook, Pinterest či LinkedIn třídí svůj obsah. Hashtag může tímto způsobem ukázat váš příspěvek na sociální síti lidem, kteří tento hashtag hledají.

Užitečný tip: Před použitím hashtagu nezapomeňte zkontrolovat, co se při jeho vyhledání objeví, abyste se vyhnuli kontroverznímu spojení s něčím, co nechcete.

Zveřejňujte informace o vaší každodenní fitness rutině

Fotografie pořízená během každodenního cvičení je skvělým příkladem obsahu na sociálních sítích, který podporuje vaše fitness podnikání. Vytvořte během každodenního tréninku několik akčních záběrů a zveřejněte je na sociálních sítích. Cílem je upoutat pozornost vašeho cílového publika a ukázat mu, co děláte.

Zveřejněte svůj dietní plán

Nedílnou součástí fitness tréninku je i správné stravování. Ať už se jedná o svačinu před nebo po tréninku nebo o celodenní jídelníček, lidé stále hledají nové nápady, jak se zdravě, ale přitom chutně stravovat. Ve vašich příspěvcích je důležitá rozmanitost, aby se vaše publikum nenudilo, a zveřejňování příspěvků o vašich oblíbených zdravých jídlech a nápojích skvěle udrží jejich pozornost.

Sdílejte něco o sobě

Zveřejnit na svém sociálním účtu občas něco trochu osobního není vůbec špatné. Pokud svým fanouškům umožníte, aby vás lépe poznali, pomůže vám to vybudovat si s nimi lepší vztah. Není třeba to dělat často, ale občas můžete zmínit něco o vašich koníčcích mimo fitness, o domácích mazlíčcích či o vaší rodině.

Publikujte obsah na sociálních sítích pravidelně

Publikujte obsah na sociálních sítích pravidelně

Jedním z klíčů úspěchu při publikování na sociálních sítích je pravidelnost. V ideálním případě byste měli na sociálních sítích publikovat obsah denně, nebo alespoň 5x týdně. Je jasné, že nebudete mít vždycky čas ani náladu, je proto vhodné připravit si nějaký obsah dopředu a naplánovat jeho automatické zveřejnění v určitý čas. Vyhraďte si například několik hodin za týden, a vytvořte obsah, který budete zveřejňovat postupně.

Tip: Zkuste během přípravy příspěvků použít několikero oblečení, aby nebylo vidět, že je vše natočeno v jeden den.

Publikujte obsah automaticky

Na Facebooku máte k dispozici funkci, která vám umožní vytvořit si příspěvky dopředu a poté naplánovat jejich zveřejnění v předem stanovený čas. Bohužel však tato možnost funguje pouze na počítači, nikoli na mobilu. Pokud využijete některého ze softwaru 3. stran, můžete publikovat na sociální sítě i hromadně. Každopádně tímto přístupem ušetříte velké množství času.

Propagace vašich fitness služeb na sociálních sítích je velmi efektivním způsobem, jak i v těchto těžkých časech zůstat v povědomí zákazníků, udržovat a rozvíjet své vztahy s nimi a navazovat nové kontakty. Nezapomeňte, konzistence a komunikativnost jsou v tomto marketingovém přístupu naprosto nepostradatelné. Naplánujte si správu sociálních sítí tak, aby se stala součástí vaší každodenní rutiny, vytvářejte poutavý obsah, který zaujme pozornost uživatelů, a využijte sílu automatizace, aby se vaše příspěvky zveřejňovaly minimálně jednou denně.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp