PPC kontrola ke konci roku
Rok 2016 se mílovými kroky blíží ke konci a obchodníci vyhodnocují jeho úspěšnost. Pojďme se ještě před Silvestrem podívat na několik základních oblastí, které by v roce 2017 neměly být přehlíženy.

Rok 2016 se mílovými kroky blíží ke konci a obchodníci vyhodnocují jeho úspěšnost. V rámci tohoto vyhodnocení je samozřejmě velice vhodné, zhodnotit jednotlivé kampaně, taktiky, klíčová slova atd. Pojďme se ještě před Silvestrem podívat na několik základních oblastí, které by v roce 2017 neměly být přehlíženy.

Pravidelná kontrola nabídek

I když se pravidelná kontrola nabídek zdá být rutinní záležitostí, stále mnoho inzerentů na tento důležitý úkon zapomíná. Klíčová slova i jednotlivé nabídky za ně je nutné kontrolovat pravidelně. Pokud například budete mít stanovenou cenu o 0,5 Kč nižší než konkurence, vaše reklamy na toto velmi vyhledávané slovo nebudou zobrazovány.

Typicky lidé nastaví reklamu v AdWords nebo v Skliku a nechají ji běžet svým životem. Pokud si ale přejete, aby vaše kampaň pracovala efektivně a neplatili jste za reklamy zbytečně mnoho, doporučujeme postupnou tvorbu pravidel na základě vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých kampaní. Pozor však na to, že některé strategie, které dříve nefungovaly, mohou začít fungovat až v průběhu roku a naopak strategie, které již dobře fungovaly, později fungovat nemusí.

Cílení dle typu zařízení a nabídky

Dalším tématem, na které se často zapomíná, je cílení reklam dle typu zařízení. Je třeba uvědomit si, že reklamy pro mobilní telefony, tablety a další mobilní zařízení mohou v roce 2017 vypadat odlišně vzhledem k neustálé modernizaci jednotlivých zařízení.

I v roce 2017 pravděpodobně zaznamenáte nárůst prokliků právě na mobilních zařízeních. Je tedy zřejmé, že zabývat se strategií pro mobilní vyhledávání dává a bude dávat smysl.

Mobilní zařízení

Zobrazování reklam v partnerské síti

Google může vaše reklamy zobrazovat také v partnerské síti. Jedná se například o stránky, které jsou tematicky příbuzné vašemu produktu či službě. Efektivita zobrazování reklam v partnerské síti sebou však nese více otázek než odpovědí. Pokud například pouze 2 z 20 konverzí připadají na partnerské sítě, zkuste tuto reklamu vypnout a zaměřit se například v následujících 30 dnech zaměřit pouze na vyhledávací síť. Pravidla pro PPC reklamu zkrátka nejsou jasně daná. Každému oboru a každému produktu bude sedět trochu jiná strategie. Proto je znovu třeba podotknout, že je nutné reklamy testovat, sledovat a neustále optimalizovat.

Nezapomínejte na rozšíření reklam

Rozšíření reklam jsou často přehlížena, i přesto že mohou reklamám jen pomoci. Nemáte ještě nastavená rozšíření, která by byla vhodná právě pro váš produkt či službu? Díky rozšíření můžete zajistit lepší viditelnost svých reklam a zvýšit jejich hodnotu. Za pouhé vylepšení reklam touto cestou nic neplatíte. Platba vám bude stržena až za proklik.

Zejména restauracím a poskytovatelům služeb může velice pomoci rozšíření o recenzi nebo rozšíření o volání. V případě produktů je velice dobrou volbou rozšíření o popisky, díky kterým lidem pomůžete lépe zjistit, co jim můžete nabídnout. Máte k dispozici aplikaci? Pak vás potěší, že PPC reklamu je možné rozšířit právě o aplikaci. Pokud se uživatelům může hodit rovnou zavolat, můžete využít rozšíření o volání a uživatelé nebudou muset vyťukávat vaše telefonní číslo. Bude stačit pouze jedno kliknutí.

Byznys

Remarketing a remarketingové seznamy

Předmětem auditu PPC reklamy ke konci roku může být také zpracování nebo přepracování remarketingu. Vylepšení remarketingu můžeme provést například zúžením výběru uživatelů, kterým budou reklamy zobrazovány. Pokud nyní máte nastavený remarketing tak, že se reklamy zobrazují všem uživatelům, kteří navštívili váš web, ale nekonvertovali, můžete například nastavit zobrazování pouze uživatelům, kteří si prohlédli alespoň 2 stránky na vašem webu.

Závěr

Rok 2016 pomalu končí, ale vy stále ještě máte čas zapracovat na tom, aby vaše PPC kampaně byly v co nejlepší formě a připravené pro rok 2017! Nenechte si tuto příležitost ujít a zamyslete se nad strategiemi, které používáte nyní, nad novými strategiemi a optimalizací reklam. Zlepšete výkon vašich PPC kampaní a zajistěte si úspěch v příštím roce ještě dnes!

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: adwords.google.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, foto: pixabay.com, adwords.google.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp