PPC kontrola ke konci roku, aneb na co se zaměřit před začátkem roku 2017?

20.12.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Rok 2016 se mílovými kroky blíží ke konci a obchodníci vyhodnocují jeho úspěšnost. Pojďme se ještě před Silvestrem podívat na několik základních oblastí, které by v roce 2017 neměly být přehlíženy.

Rok 2016 se mílovými kroky blíží ke konci a obchodníci vyhodnocují jeho úspěšnost. V rámci tohoto vyhodnocení je samozřejmě velice vhodné, zhodnotit jednotlivé kampaně, taktiky, klíčová slova atd. Pojďme se ještě před Silvestrem podívat na několik základních oblastí, které by v roce 2017 neměly být přehlíženy.

Pravidelná kontrola nabídek

I když se pravidelná kontrola nabídek zdá být rutinní záležitostí, stále mnoho inzerentů na tento důležitý úkon zapomíná. Klíčová slova i jednotlivé nabídky za ně je nutné kontrolovat pravidelně. Pokud například budete mít stanovenou cenu o 0,5 Kč nižší než konkurence, vaše reklamy na toto velmi vyhledávané slovo nebudou zobrazovány.

Typicky lidé nastaví reklamu v AdWords nebo v Skliku a nechají ji běžet svým životem. Pokud si ale přejete, aby vaše kampaň pracovala efektivně a neplatili jste za reklamy zbytečně mnoho, doporučujeme postupnou tvorbu pravidel na základě vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých kampaní. Pozor však na to, že některé strategie, které dříve nefungovaly, mohou začít fungovat až v průběhu roku a naopak strategie, které již dobře fungovaly, později fungovat nemusí.

Cílení dle typu zařízení a nabídky

Dalším tématem, na které se často zapomíná, je cílení reklam dle typu zařízení. Je třeba uvědomit si, že reklamy pro mobilní telefony, tablety a další mobilní zařízení mohou v roce 2017 vypadat odlišně vzhledem k neustálé modernizaci jednotlivých zařízení.

I v roce 2017 pravděpodobně zaznamenáte nárůst prokliků právě na mobilních zařízeních. Je tedy zřejmé, že zabývat se strategií pro mobilní vyhledávání dává a bude dávat smysl.

Zobrazování reklam v partnerské síti

Google může vaše reklamy zobrazovat také v partnerské síti. Jedná se například o stránky, které jsou tematicky příbuzné vašemu produktu či službě. Efektivita zobrazování reklam v partnerské síti sebou však nese více otázek než odpovědí. Pokud například pouze 2 z 20 konverzí připadají na partnerské sítě, zkuste tuto reklamu vypnout a zaměřit se například v následujících 30 dnech zaměřit pouze na vyhledávací síť. Pravidla pro PPC reklamu zkrátka nejsou jasně daná. Každému oboru a každému produktu bude sedět trochu jiná strategie. Proto je znovu třeba podotknout, že je nutné reklamy testovat, sledovat a neustále optimalizovat.

Nezapomínejte na rozšíření reklam

Rozšíření reklam jsou často přehlížena, i přesto že mohou reklamám jen pomoci. Nemáte ještě nastavená rozšíření, která by byla vhodná právě pro váš produkt či službu? Díky rozšíření můžete zajistit lepší viditelnost svých reklam a zvýšit jejich hodnotu. Za pouhé vylepšení reklam touto cestou nic neplatíte. Platba vám bude stržena až za proklik.

Zejména restauracím a poskytovatelům služeb může velice pomoci rozšíření o recenzi nebo rozšíření o volání. V případě produktů je velice dobrou volbou rozšíření o popisky, díky kterým lidem pomůžete lépe zjistit, co jim můžete nabídnout. Máte k dispozici aplikaci? Pak vás potěší, že PPC reklamu je možné rozšířit právě o aplikaci. Pokud se uživatelům může hodit rovnou zavolat, můžete využít rozšíření o volání a uživatelé nebudou muset vyťukávat vaše telefonní číslo. Bude stačit pouze jedno kliknutí.