PPC persona pro cílení
Při budování strategie PPC reklamy týkající se zdraví, wellness a fitness může být velmi užitečné začít s tím, že si vytvoříte specifické persony.

Při budování strategie PPC reklamy týkající se zdraví, wellness a fitness může být velmi užitečné začít s tím, že si vytvoříte specifické persony.  

Persona je definice ideálního zákazníka, který by mohl mít zájem o vaše produkty či služby. Je zpravidla definována na základě průzkumu trhu a skutečných datech, která se týkají stávajících zákazníků.

Vytváření person

Při vytváření person kromě zájmů, věku a pohlaví zvažte také vzorce chování těchto ideálních zákazníků, motivaci a cíle. Čím podrobněji dané persony zpracujete, tím lépe.

Persony také mohou být skvělým způsobem, jak zefektivnit své marketingové úsilí ve zdravotnictví a fitness průmyslu. Postupovat můžete například takto:

Jana Nováková, Finess Nováček

Kým je? Jana je fitness nováček, která má v této oblasti málo znalostí, a proto hledá informace, aby mohla začít cvičit a zlepšit svou postavu.

Strategie: Publikum jako je Jana s největší pravděpodobností ocení příspěvky na blogu, infografiky týkající se dané problematiky, webové semináře nebo poradenství pro začátečníky. Jakmile se Jana prostřednictvím zmíněné strategie seznámí s vaší značkou, začněte jí představovat vaše výrobky nebo služby, které úzce souvisí s tematikou. Vaše cílení v tomto případě bude na velmi vysoké úrovni a můžete očekávat vyšší míru konverzí.

Remarketing

Remarketing

Nezapomeňte při své PPC strategii na remarketing. Vytvořte si remarketingový seznam a využívejte ho ve svůj prospěch. Například pokud některý z uživatelů stáhl z webu whitepaper s informacemi pro začátečníky, nabídněte mu relevantní produkty nebo služby, které navazují na informace obsažené v informačním materiálu. Snažte se zákazníky co nejvíce segmentovat a nabízet jim co nejrelevantnější reklamy. Pouze tak bude mít vaše strategie vysoké šance na úspěch.

Závěr

Cílení na uživatele na základě informací, které definujete v jednotlivých personách může značně zefektivnit vaše PPC reklamy. Udělejte si tedy trochu času a popřemýšlejte o osobách, které by mohly mít o vaše produkty či služby zájem. Zjistěte, co tyto persony zajímá, jak reagují a jaké jsou jejich další charakteristiky.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, google.com, cpcstrategy.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp