PPC reklama – jak se připravit na budoucí trendy?

Budoucnost PPC reklamy
PPC reklama je dynamické odvětví. Na budoucí trendy byste se proto měli začít připravovat již dneska. Jak na to?

Jedním z nejefektivnějších způsobů propagace u e-shopů je PPC reklama, u které můžete přesně nastavit cenu, kterou utratíte za jednotlivá kliknutí, tak aby se vám propagace vyplácela. Platforem, které PPC reklamu nabízejí, je však hodně – do které investovat svůj marketingový rozpočet, abyste získali co nejvíce? Mít peníze investované do správných marketingových aktivit je jednou z největších starostí majitelů e-shopů. Problém je v tom, že potenciálních investičních možností je k dispozici velmi mnoho. Jak si vybrat tu správnou?

Abychom vám pomohli najít řešení, pokusíme se v tomto článku najít odpověď na několik otázek, na které by se měla zaměřit většina e-shopů, aby pochopila minulé nákupní chování a nové zvyky svých zákazníků. Jsou navrženy tak, aby vás přiměly přemýšlet o tom, co vaši zákazníci budou chtít příště, a jak můžete připravit svou nabídku dříve, než vznikne poptávka.

Je PPC reklama ve vyhledávání hnacím motorem návštěvnosti?

PPC reklama ve vyhledávání je pro většinu e-shopů spolehlivou možností, jak zvýšit návštěvnost a prodej. Pokud vám PPC reklama ve vyhledávačích pomáhá získat návštěvnost a nové zákazníky, můžete ze své investice do PPC reklamy vytěžit maximum, pokud využijete něčeho, co je pro elektronický obchod zásadní: skvělých fotografií.

V červenci 2020 Google aktualizoval možnosti svých PPC reklam ve vyhledávání tak, aby zahrnovaly možnost rozšíření o obrázky. Tyto reklamy nabízejí klikací obrázky a textový obsah za stejnou cenu jako předchozí pouze textové reklamy. Ještě lepší je, že můžete použít až 20 různých obrázků relevantních ke klíčovým slovům.

Obrázek dokáže přitáhnout pozornost k vašemu produktu lépe než jakýkoli text, obzvláště v případě, že zobrazuje něco, co zákazník hledá.

Vlastní vaše publikum chytré reproduktory?

Stále více lidí vlastní takzvané chytré reproduktory, smart speakers. Jedná se o reproduktor s připojením k internetu, který se ovládá mluvenými příkazy a je schopen streamovat zvukový obsah, předávat informace a komunikovat s jinými zařízeními. Tato zařízení lze použít k rychlému vyhledávání široké škály věcí, od receptů a e-mailů až po samotné produkty. Předpokládá se, že nakupování online se stane ideální příležitostí pro využití těchto zařízení, jakmile si je lidé vyzkouší a zvyknou si na jejich funkce.

Jak by toho tedy měl inzerent v oblasti elektronického obchodu využít? Začněte tím, že investujete do několika chytrých reproduktorů a zařízení, které si vyzkoušíte. Zjistěte, jak dobře fungují pro vaše vyhledávání. Zjistěte, jaké druhy dotazů vám přinášejí požadované výsledky a jak hlasové vyhledávání ovlivňuje to, jakým způsobem se ptáte. Využijte tyto informace ke změně způsobu psaní popisů svých produktů.

Tento základ vám pomůže pochopit význam dlouhých klíčových slov, která se často vyskytují v dotazech vašich uživatelů. Při hlasovém vyhledávání mají totiž lidé tendenci používat spíš dlouhá klíčová slova a věty, na rozdíl od vyhledávání, kdy své dotazy píšou do počítače nebo telefonu.

V (pravděpodobně blízké) budoucnosti budete připraveni na to, abyste toho využili, až se chytré reproduktory a hlasoví asistenti stanou dominantním rozhraním pro vyhledávání.

PPC reklama

Propagujete ve svých reklamách výhodnou dopravu?

Málokterá společnost zabývající se elektronickým obchodem hledí na přepravu objednávek jako na svou hlavní činnost. Pro zákazníky je však doprava a zejména její cena jedním z rozhodujících faktorů.

I vzhledem k nastupující hospodářské krizi se zákazníci snaží co nejvíce ušetřit a výhodné nabídky dopravy se staly jedním ze způsobů, jak nechat vaše PPC reklamy vyniknout před konkurencí.

Pokud provedete průzkum vaší konkurence, pravděpodobně uvidíte nabídky týkající se dopravy zdarma, velkorysých zásad pro vrácení zboží a dalších možností, jak zjednodušit dopravu produktů k vašim zákazníkům. Snažte se nabídnou podobně výhodné, nebo ještě výhodnější podmínky přepravy a zohledněte je ve svých PPC reklamách. Získáte tím důležitou výhodu před vašimi konkurenty.

Prodlužuje se časová osa konverze?

Poslední otázkou, kterou je třeba prověřit v případě investic do propagace elektronického obchodu, je to, zda se cesta vašeho kupujícího prodlužuje nebo je složitější. Cesty se často prodlužují s tím, jak se vaše publikum diverzifikuje, nebo jak produkty/objednávky získávají vyšší hodnotu. Tyto změny činí každý prvek vašeho marketingového trychtýře důležitějším a mohou znamenat, že budete muset potenciální zákazníky více motivovat, aby neztratili zájem a v trychtýři zůstali.

Abyste o některé z těchto zákazníků nepřišli, je pravděpodobně čas začít více investovat do retargetingu. Retargeting nemusí nutně zkrátit časovou osu konverze, ale pomáhá udržet potenciální zákazníky na této cestě. Čím blíže jsou zákazníci k bodu nákupu, tím užitečnější může retargeting být. Vzhledem k tomu, že u 70 % zákazníků, kteří uvidí reklamu s retargetingem, se zvyšuje pravděpodobnost konverze, nabývají tyto snahy u delších zákaznických cest značného významu.

Co čeká vaše publikum příště?

Tyto otázky by vás měly přimět přemýšlet o současném publiku, zítřejších možnostech a o tom, co musí vaše firma udělat, aby se rozvíjela a naplno využila všech příležitostí. Většinu z těchto odpovědí lze otestovat s minimálními investicemi, takže pokud se ukážou jako užitečné pro váš byznys, můžete je později rozvíjet pro zvýšení úspěchu vašeho podnikání. Až se budete rozhodovat, jakou cestou se vydat, stále si pokládejte základní otázku: Co bude mé publikum chtít příště?

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu