PPC reklama
Jak maximálně využít placeného vyhledávání pro vysoké školy? I školy potřebují jistý druh propagace. A právě placená reklama zde může nemálo pomoci. Jen je potřeba ji správně načasovat a oslovit vhodné publikum.

Jak maximálně využít placeného vyhledávání pro vysoké školy? I školy potřebují jistý druh propagace. A právě placená reklama zde může nemálo pomoci. Jen je potřeba ji správně načasovat a oslovit vhodné publikum.

Mnoho škol již do své marketingové strategie PPC reklamu zahrnulo. Mnoho z nich však nevyužilo potenciál placené reklamy naplno. Jakým chybám bychom se měli vyvarovat? A co je naopak u PPC reklamy propagující školy vhodné?

Inzerujte celoročně

Většina vysokých škol inzeruje pouze v období před přijímáním přihlášek. Což v zásadě dává jistý smysl, ale rozhodně to neznamená, že by v meziobdobí měla reklama utichnout. A to hned z několika důvodů:

Studenti si mapují příležitosti mnohem dříve. Většinou se o tom, na jakou školu se přihlásí, rozhodují mnohem dříve než v období podávání přihlášek. Po možnostech dalšího vzdělání se mohou poohlížet už půl roku předtím. A proto je vhodné, aby reklama byla spuštěna zavčas.

Důležitý je také sběr dat pro remarketing. Studenti, kteří se na reklamu podívají půl roku předem, mohou být jednoduše upozorněni před uzávěrkou přihlášek, že se mohou na danou školu přihlásit.

Posilujte brand

Mnoho marketingových specialistů se vyhýbá propagaci brandových klíčových slov. V zásadě si myslí, že o posílení značky se postará SEO. Ve skutečnosti ale PPC reklama poskytuje ještě lepší možnost propagace značky a umožňuje přesně ovládat cílení na lokalitu a vstupní stránky. Kliknutí na reklamu z názvu značky bývá také mnohem levnější než z ostatních klíčových slov.

Odkazy na podstránky používejte s rozvahou

Odkazy na jednotlivé podstránky v PPC reklamě používejte s rozvahou. Pokud v textu inzerátu zmiňujete pouze bakalářské studium, v odkazech by rozhodně neměly být zmíněny magisterské programy. Stejně tak, nenabízejte v rámci jedné reklamy nesouvisející obory. Zaměřujte se pouze na jednu oblast v každé jednotlivé reklamní sestavě.

bankovní institut

V odkazech raději uveďte odkazy týkající se přijímacího řízení, informací o škole atd. Skvělým příkladem je například vstupní stránka bankovního institutu.

Používejte v reklamách i špatná klíčová slova

Někteří studenti přesně neví, co hledají. Vědí jen, že chtějí mít titul a zajímá je například marketingová komunikace. Nepoužívejte proto ve svých reklamách pouze názvy oborů. Zkuste zahrnout i klíčová slova typu marketingová komunikace titul, vysoká škola tvůrčí psaní atp. Na vaši reklamu pak klikne mnohem více uživatelů.

V grafických reklamách dávejte přednost lidem!

I když má vaše škola nádhernou budovu a její okolí je osazeno honosnými stromy a nádhernými květinami, dejte před budovami a věcmi v grafické reklamě přednosti lidem. Pokud na obrázcích budou spokojení studenti, zaznamenáte mnohem více konverzí, než když v reklamě použijete pouze fotografie budovy.

Vstupní stránka a výzvy k akci

Výzvy k akci jako přihlásit se, registrovat se na den otevřených dveří atp. jsou v rámci PPC reklamy velmi důležité. Nikdy by ale stránka neměla být výzvami k akci přeplněna. Snažte se, aby na vstupní stránce byly relevantní informace, uživatel zde ihned pochopil, co mu chcete říci a mohl okamžitě provést konverzi. V žádném případě nepřeplňujte vstupní stránku nepřeberným množstvím informací a tlačítek. Ideálně pro každou reklamu (obor), vytvořte vstupní stránku, kde uživatel získá informace, kvůli kterým na web přišel.

Nestavte reklamy na vyplnění přihlášky

Adsense

I když je toto lákavé a může vám to přijít logické, není vhodné zaměřovat PPC kampaň na vyplnění přihlášky ke studiu. Jediná PPC reklama studenta k vyplnění přihlášky nepřesvědčí. Nejprve totiž bude hledat informace, zhodnocovat možnosti, které jsou k dispozici a teprve poté se rozhodne pro konkrétní školu. Vaším úkolem by tedy v tomto případě mělo být ukázat školu v co nejlepším světle a zdůraznit benefity, které jim studium na této konkrétní škole přinese. Vaším cílem by mělo být získání důvěry a poskytnutí důležitých informací, nikoliv okamžitý prodej.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchengineland.com, ppchero.com, searchenginewatch.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp