Youtube
Krátká videa, která YouTube vydal jako alternativu k videím Reels a TikTok, dávají tvůrcům další možnost sdílení rychlého obsahu.

V době, kdy je udržení pozornosti diváků stále obtížnější není překvapením, že rychlá, zábavná videa mají dobrou výkonnost. Po obrovském úspěchu aplikace TikTok pro krátká videa na sociálních sítích - a všech platforem, které nabízejí Stories, Reels nebo jiné varianty krátkého obsahu pro mobilní zařízení - vydala také společnost YouTube svůj vlastní produkt pro tvorbu mikrovideí, YouTube Shorts.

Co jsou YouTube Shorts?

Zde je popis produktu YouTube Shorts:

"Shorts je místo, kde můžete natáčet, sdílet a sledovat krátká videa (60 sekund nebo méně) na YouTube. Je to místo, kde můžete začít s trendy, vyzkoušet si taneční výzvu, uvést v život své vtipné nápady a mnoho dalšího."

Stejně jako TikTok zaznamenaly YouTube Shorts od svého zavedení rychlý vzestup mezi diváky i tvůrci. Mnoho diváků totiž dává přednost rychlým videím před delším obsahem a pořady.

Ačkoli kvůli tomu starší generace zpočátku možná nechápavě kroutí hlavou, není žádným tajemstvím, že tyto aplikace a jejich obsah jsou mezi uživateli všech věkových kategorií nesmírně populární.

YouTube opakovaně dokázal, že obsah nemusí být dlouhý, aby si získal a udržel pozornost lidí. Zdá se, že po desetiletích snah o odstranění reklamních přestávek z televizních pořadů a jiné zábavy jsme se dostali do úplného kruhu a nyní je dokonce vyhledáváme.

Jaký je smysl krátkých filmů na YouTube?

Zatímco profesionální video často vyžaduje čas a rozpočet na natáčení a produkci, YouTube Shorts vznikly jako mobilní způsob, jak mohou tvůrci sdílet krátký zábavný obsah. To je vybízí k rychlému natáčení a sdílení přímo uprostřed každodenního života, což tvůrcům pomáhá propagovat a rozvíjet jejich kanály bez námahy spojené s tvorbou celovečerního videa.

Pokud vaše publikum sleduje obsah z mobilních zařízení, měli byste vytvářet krátké filmy. Uživatelé tento obsah milují, protože je rychlý a výstižný a protože mají pocit, že mohou tvůrce vidět v jejich reálném, každodenním prostředí.

I když tomu tak nemusí být vždy, pomáhá to zvýšit důvěru publika, což zvyšuje loajalitu, která zvyšuje příjmy. Kvalifikované kanály Shorts generují ze svých krátkých filmů od 100 do 10 000 dolarů měsíčně. Tvůrci tento obsah milují, protože je rychlý a snadný, a často kromě zvýšených příjmů zaznamenávají i výrazné zvýšení celkové návštěvnosti kanálu. Youtube Shorts jsou novým produktem, takže jim platforma věnuje velkou pozornost ve snaze zajistit jejich úspěch. Proč se tedy do toho nevrhnout a nezískat část této zvýšené pozornosti i pro svou značku?

Vytváření krátkých filmů na YouTube

Vzhledem k tomu, že YouTube Shorts jsou navrženy jako rychlý obsah, který vytvoříte kdekoliv, je tvorba videí poměrně jednoduchá.

YouTube ji rozděluje do šesti jednoduchých kroků:

  • Přihlaste se ke svému účtu YouTube z aplikace.
  • Klepněte na tlačítko Vytvořit (+) a vyberte možnost Vytvořit krátký film nebo Nahrát video, pokud již máte záběry, které chcete použít.
  • Přidejte zvuk. Jakmile máte vše nastaveno, můžete vybrat hudbu nebo jiný zvuk z YouTube, který použijete jako zvukovou stopu k videu.
  • Nahrajte video. Tvůrci mohou spustit a zastavit nahrávání, upravit rychlost nahrávání, nastavit časovač a dokonce sloučit různé nahrané klipy dohromady.
  • Upravte své video. Do videí můžete přidávat filtry, titulky a úryvky textu. Až budete s úpravami spokojeni, klepněte na tlačítko Další a přidejte název.
  • Vyberte své publikum. Přidejte případná omezení a sdílejte s celým světem! Jakmile jste natočili, sestříhali a dostali video tam, kam jste chtěli, je čas ho poslat svým divákům.
  • Nahrajte video na Youtube. Klepněte na "Nahrát" a vše je připraveno!

Obecné tipy pro úspěch s aplikací Youtube Shorts

Délka obsahu

  • I když máte k dispozici 58 sekund, nemějte pocit, že je musíte využít všechny.
  • Většina nejsledovanějších Youtube Shorts má 30 sekund nebo méně.
  • Pokud můžete svou myšlenku sdělit nebo vyprávět příběh rychleji, udělejte to.
  • A nezapomeňte eliminovat hluchá místa nebo zbytečné záběry.

Buďte důslední

  • Pokud je to možné, snažte se udržet délku jednotlivých videí relativně konzistentní.
  • Uživatelé rádi vědí, co mohou očekávat. Tato známost může pomoci zvýšit důvěru ve vaši značku.

Bavte a informujte

  • Jaký přínos má váš obsah pro diváka? Co by je mohlo přimět k tomu, aby se vrátili pro další?
  • Poskytněte cenné informace a zároveň pobavte, aby se uživatelé vraceli pro další.
  • Nastavte očekávání pomocí hodnoty
  • Na začátku každého videa uživatelům stručně řekněte, kdo jste a co s nimi budete sdílet.

Na vlastních miniaturách záleží

  • Krátké filmy lze zobrazit i jako běžná videa na YouTube a uživatelé uvidí miniatury videí, pokud na vaše krátké filmy náhodou narazí ve svých běžných kanálech.
  • Titulní obrazovka nebo něco poutavého může být rozdílem mezi zhlédnutím a novými odběrateli a tím, že někdo váš obsah rovnou přejde.
  • Pokud miniaturu nezadáte, YouTube z vašeho videa vytáhne náhodný snímek. Chcete to riskovat?

Použijte chytlavý název

  • Použijte vhodný název, abyste uživatele zaujali a dali jim vědět, o čem vaše video bude.
  • Udržujte ho zajímavý a informativní.
  • Bonusové body získáte, pokud je dokážete rozesmát.

Využijte příběhy

  • Vytvořte příběhy YouTube, které upozorní na vaše nejlepší krátké filmy, a požádejte uživatele, aby se přihlásili k odběru a komentovali je.

Zachovejte jednoduchost

  • Uživatelé budou nejčastěji používat mobilní zařízení. Neočekávejte, že budou schopni vidět jemné detaily nebo číst velké bloky textu.

Klíčová je konzistence! Udržujte konzistenci v:

    • Stylu.
    • Délce.
    • Četnosti příspěvků.
    • Tématu.
    • Celkovém tónu.

Lidé chtějí mít pocit, že vaši značku znají. Tak jim to usnadněte.

Jak zvýšit počet zhlédnutí krátkých filmů na YouTube

Odstraňte úvod

  • U delších videí se skvěle hodí úvodní hudba a/nebo obrazovky. U krátkého videa ukrajují cenné vteřiny, které by se daly využít k získání pozornosti a zvědavosti nového diváka.

Natáčejte na výšku

  • Diváci očekávají vertikální obsah, neobtěžujte je a nemaťte tím, že změníte to, na co jsou zvyklí.

Skočte rovnou dovnitř

  • Stejně jako u videí TikTok, skok dovnitř a přechod k účelu videa pravděpodobně zvýší počet zhlédnutí a zapojení.

Využívejte titulky a textové efekty

  • Přidáním titulků nebo textových efektů zvýšíte zájem a zapojení.

Vytvářejte smyčky krátkých filmů

  • Prodlužte dobu sledování tím, že krátké filmy zacyklíte.
  • Pokud vaše videa nemají jasný začátek a konec, mnoho diváků se na vaše video podívá vícekrát - zejména pokud nedávají pozor.
  • Tímto způsobem můžete mít více než jednu příležitost získat daného odběratele.
  • Jen nezapomeňte: čím delší video je, tím menší je pravděpodobnost, že se divák podívá na více smyček.

Nikdy není na škodu se zeptat

  • U každého videa požádejte uživatele, aby lajkovali a komentovali krátké filmy a aby se přihlásili k odběru vašeho kanálu.

Začněte s jedním statickým snímkem

  • YouTube má na začátku každého krátkého videa jednosekundovou prodlevu.
  • Využijte toho a na začátku a na konci každého videa nahraďte úvodní znělku jedním statickým snímkem s vaší miniaturou.
  • Zařaďte chytlavý název a obrázek, abyste přilákali více zhlédnutí.

Používejte připnuté komentáře

  • Ke každému videu přidejte připnutý komentář, který diváky povzbudí, aby se podívali na váš kanál nebo webové stránky.
  • Lidé mají rádi jasné nasměrování. Opět platí, že nikdy není na škodu se zeptat!

Buďte opatrní s hudbou

  • Načasování hudby v krátkých filmech může být obtížné.
  • Náhlé přerušení dělá smyčku zřejmou a může být pro uživatele rušivé, což je přiměje přejít na další video.
  • Pokud používáte hudbu, ujistěte se, že ve smyčce dobře plyne.

Nastavení miniatury

  • Co mají mnohé krátké filmy s nízkou sledovaností společného?
  • Neukazují uživateli, o čem jsou, ani nenastavují očekávání diváka.
  • Dejte divákům vědět, co chcete, aby si z vašeho videa odnesli, aby jejich očekávání byla od začátku správně nastavena.

Hashtagy

  • Hashtagy jsou u krátkých videí důležité, zejména hashtag #shorts.
  • Uveďte ho v popisu a na konci názvu, pokud to dává smysl.

Vyzkoušejte si YouTube Shorts

Díky explozivnímu nárůstu publika, snadným použitím, formátem vhodným pro mobilní zařízení a potenciálem rozsáhlého dosahu má smysl Shorts vyzkoušet.

Když k tomu připočtete, že nepotřebujete drahé vybavení ani časově náročnou produkci, zdá se, že Youtube Shorts jsou jasná volba.

Krátké filmy na YouTube však nejsou zázračným řešením. Jsou však fantastickým způsobem, jak zvýšit povědomí o značce a produktu, dosah a lepší konverze. YouTube je masivní značka a má větší sílu než novější platformy, takže je relativně bezpečným místem pro investování času a zdrojů do tvorby obsahu. Krátké filmy tu pravděpodobně ještě nějakou dobu budou, takže se do nich ponořte a zjistěte, jak mohou pomoci marketingovému úsilí vaší značky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp