Reklamní síť mClick
Společnost Chovanec Media spustila na konci loňského roku novou reklamní síť mClick.

Reklamní síť mClick

Do nové internetové reklamní sítě mClick se mohou inzerenti i provozovatelé internetových stránek registrovat už od 12.11. 2012. Do té doby společnost Chovanec Media testovala reklamu v obsahové síti pouze v pilotním provozu. Čerstvá novinka v oblasti kontextové PPC reklamy dle našeho názoru dozrála natolik, že už se jí můžeme věnovat zcela seriózně - stejně jako dalším alternativám k zavedeným službám Google AdWords nebo Sklik. Projekt s ambicí získat do konce roku 2013 alespoň 5% PPC trhu v ČR se chce velmi progresivně vyvíjet a profilovat i do dalších zemí Evropy.

Pomocí mClick můžete jak inzerovat v síti mClick Ads nebo vydělávat poskytnutím reklamního prostoru na Vašem webu v systému mClick Space. Kromě toho je k dispozici i tzv. mClick Partner Program, který formou provizního systému hodnotí partnery, kteří do mClick přivedou inzerenty. Jak se podaří mClicku prorazit na trhu, už tak docela přesyceném PPC reklamou? Vždyť tu je Sklik, AdWords, Facebook Ads nebo koncepčně velmi podobný eTarget. mClick se chce od konkurence odlišit především jednoduchostí ovládání, inuitivní správou kampaní a uživatelskou přívětivostí vzhledu i funkčnosti samotné webové aplikace.

Oproti konkurenci nabízí mClick školení pro nováčky v PPC reklamě zcela zdarma. To je krok, který má z pohledu dlouhodobé strategie velmi zásadní vliv na investice zákazníků právě do této reklamní sítě. Chovanec Media si to uvědomuje a vychází svým potenciálním zákazníkům maximálně vstříc. Mezi další zjevné výhody patří bezproblémový import Vašich stávajících kampaní z Skliku či Google AdWords přímo do rozhraní mClicku, efektivnější využití reklamního prostoru, rychlá reakční doba podpory a osobní přístup zákaznického servisu či plně mobilní rozhraní pro správu reklam i jejich následnou prezentaci. Velmi dobře je také zpracována dokumentace, ať už ve formě nápovědy, FAQ, průvodních videí či článků v blogu. To vše je zvládnuté na jedničku a teoreticky je tak jen otázkou času, kdy se mClick více prosadí. Prozatím, zhruba po pěti měsících ostrého provozu, jde stále spíš o alternativu či minoritní reklamní síť, ačkoliv už technicky vychytanou a plně funkční. Stále však zůstává otázkou na jak velké penzum webů, resp. návštěvníků je možné zacílit. Takové statistické údaje nebo třeba jen seznam VIP webů, na kterých je poskytován reklamní prostor mClicku, jsou ovšem dosud zcela neznámé.

V rámci PPC mClick můžete inzerovat jak pomocí textových, tak i grafických reklam. Omezení jsou velmi podobná Skliku či Google AdWords - tzn. že nemůžete propagovat tabákové výrobky, erotiku a pornografii, omamné a psychotropní látky, online hazardní hry a loterie, nelegální software a zbraně/střelivo. Principy PPC reklamy jsou v mClicku totožné s ostatními zavedenými systémy - tj. kampaně se strukturují do reklamních sestav, cílení určují klíčová slova a formou prezentace sdělení jsou inzeráty. Kredit si můžete dobít platební kartou nebo převodem z účtu. Šťastlivci mohou získat bezplatné vouchery na vyzkoušení služby - stejně tak jsou tyto vouchery poskytovány jako odměna věrným zákazníkům.

Stejně jako v dalších PPC systémech i zde fungují metriky jako je CTR (míra prokliku), CPC, počty zobrazení, počty prokliků atd. Pro lepší vizualizaci je v systému zpracováno několik velmi pěkných a popisných grafů. Měření a monitoring konverzí je v principu totožný s Sklikem či AdWords. I zde můžete vytvářet pěkné reporty, exportovat je do mnoha formátů, nechávat si je zaslat emailem a podobně. Mezi uživatele mClicku je také umožněno sdílení kampaní nebo celého účtu, což usnadní do budoucna správu vícero uživatelských účtů či dílčích kampaní jiným správcem či specializovanou PPC agenturou.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp